שתף קטע נבחר

אי הרשעה למורה: פגיעה בציפורן במקום עבירות מין

מורה לשעבר, שהודה בעבירות מין, היה צפוי להישלח ל-13 עד 16 שנות מאסר. בהמשך הוא חזר בו מהודאתו, המתלוננת המרכזית הודתה ששיקרה, ומכתב האישום המתוקן נמחקו הסעיפים החמורים. ביהמ"ש פסק אי הרשעה

 

עבירות המין נמחקו (אילוסטרציה) (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
עבירות המין נמחקו (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

זה החל בהגשת כתב אישום חמור בשורה של עבירות מין, נמשך בהודאה וחזרה מההודאה - והסתיים היום (א') בבית המשפט המחוזי בנצרת באי הרשעה במרשם הפלילי. לאחר הגשת כתב אישום מתוקן קבע בית המשפט כי הנאשם, מורה לשעבר, ירצה 160 שעות למען הציבור בשל עבירות קלות - חדירה לפרטיות ותקיפה.

 

בפברואר 2014 הוגש כתב אישום חריג בחומרתו נגד המורה. הפרקליטות ייחסה לנאשם עבירות של מקרי אונס בקטינות מתחת לגיל 16, עשרות מקרים של בעילה אסורה בהסכמה, מעשי סדום ואיומים.

 

האיש היה עצור יותר משלושה חודשים, ולאחר מכן נשלח למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. בשלב מסוים הוא החליט להודות במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון, על אף שהיה צפוי למאסר ממושך של בין 13 ל-16 שנה. הנאשם טען כי החליט להודות בשל ייצוג לקוי.

 

אלא שלאחר מכן ביקש הנאשם מבית המשפט לחזור בו מההודאה ולנהל את המשפט. אחרי ניהול המשפט המלא, הגיעה המתלוננת המרכזית מיוזמתה לבית המשפט, הודתה ששיקרה וחזרה בה מהתלונה. בסופו של דבר החליטו התובעות מפרקליטות מחוז צפון לחזור מכתב האישום המקורי והחמור.

 

"חייו של הנאשם נהרסו"

במסגרת הסדר הטיעון החדש שנחתם בין הפרקליטות לבין עו"ד נגה ויזל, שייצגה בשלב זה את הנאשם, כלל כתב האישום המתוקן רק מקרה אחד. נטען כי הנאשם עקב אחרי אחת המתלוננות, אחז בידה ופגע באחת מציפורניה. בשל כך הואשם אפוא המורה בחדירה לפרטיות ותקיפה.

 

בעקבות כך הודיעה הפרקליטות כבר בשלב חתימת ההסדר החדש כי אם שירות המבחן ימליץ על כך, היא לא תתנגד שהתיק יסתיים בלא הרשעה.

 

הסנגורית, עו"ד ויזל, טענה היום כי "הנאשם היה קורבן של שתי המתלוננות, שהחליטו להעליל עליו באמצעות תלונות שווא, ולא פחות חמור מכך קורבן של כשל בייצוג. חייו של הנאשם נהרסו וחמור מכך, שמו הטוב, וספק אם ניתן יהיה לשקמו שכן במשך שלוש שנים הוא היה מתויג כעבריין מין סדרתי".

 

הנאשם עצמו פנה לשופטים ואמר: "מהיום השחור שבו הוגשו התלונות חיי נפסקו. הגענו למצב שאשתי הייתה פונה לאנשים כדי שיעזרו לה. אני מבקש מבית המשפט לאפשר לי להמשיך בחיים שלי מאותו מקום שבו הם נעצרו, להיות מורה בישראל".

 

השופטים קבעו כאמור כי אין מקום להרשיע את הנאשם בגין העבירה הבודדת שבה הודה. הם פסקו כי ירצה 160 שעות למען הציבור ויפצה את אחת המתלוננת ב-2,000 שקל.

 

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בתום שמיעת פרשות התביעה וההגנה, חזרה בה אחת המתלוננות באופן מוחלט מהגרסאות שנמסרו בבית המשפט ובמשטרה, לצד הקשיים הראייתיים שהתגלו במהלך שמיעת התיק. לאור זאת, שקלה הפרקליטות מחדש את המצב הראייתי בתיק והחליטה להגיש כתב אישום מתוקן שמכיל עבירות קלות יותר שבהן הודה הנאשם היום בבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים