שתף קטע נבחר

יורה ומוודא הריגה: תיעוד חיסול מתנגדו של פוטין

באוקראינה פורסם סרטון שבו נראית ההתנקשות בדניס וורוננקוב שהלך עם מאבטחו בקייב כשמתנקש הגיח מאחוריהם, ירה בוורוננקוב וביצע וידוא הריגה. אז נראה המאבטח יורה במחסל שמת מאוחר יותר. ממשלת אוקראינה: היורה – איש שירותי הביטחון הרוסיים

 

החיסול לאור יום תועד: באוקראינה פורסם הערב (ו') סרטון שבו נראית ההתנקשות בדניס וורוננקוב, חבר פרלמנט רוסי לשעבר שברח לאוקראינה ונחשב למתנגד לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. בסרטון נראה המתנקש עוקב אחר וורוננקוב ומאבטחו ברחוב בקייב, יורה עם אקדחו ומבצע וידוא הריגה בוורוננקוב בן ה-45.

 

במקביל, ממשלת אוקראינה זיהתה את המתנקש, פבל פרשוב (28), וכעת היא טוענת כי מדובר בסוכן רוסי שעבד ואומן על-ידי שירותי הביטחון הרוסיים. דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, הגיב להאשמות ואמר כי הן מגוחכות.

 

אחרי שפרשוב ירה מטווח קרוב בוורוננקוב, הוא ניסה לברוח אך מאבטחו של חבר הפרלמנט הרוסי שנפל לקרקע לאחר שנורה אף הוא הצליח לירות בפרשוב שנפצע קשה ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים.

וורוננקוב נופל מהירי ()
וורוננקוב נופל מהירי

המחסל מוודא הריגה ()
המחסל מוודא הריגה

המאבטח יורה לעבר המתנקש שמת מאוחר יותר מפצעיו ()
המאבטח יורה לעבר המתנקש שמת מאוחר יותר מפצעיו

התובע הכללי של אוקראינה יורי לוצנקו אמר כי וורוננקוב נורה כשהיה בדרכו לפגישה עם חבר פרלמנט רוסי אחר שגם כן ברח מרוסיה, איליה פונומריוב. השניים היו אמורים להעיד אתמול במשרד התובע בתיק שפרטים ממנו לא פורסמו. אתמול פורסם כי וורוננקוב היה עד מפתח במשפט הבגידה נגד נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקביץ', בן בריתו של פוטין.

גופתו של וורוננקוב ברחוב בקייב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גופתו של וורוננקוב ברחוב בקייב(צילום: רויטרס)

נחשב למתנגדו של פוטין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נחשב למתנגדו של פוטין(צילום: רויטרס)
 

וורוננקוב ברח מרוסיה בשנה שעברה ביחד עם אשתו מריה מקסאקובה, זמרת ומחוקקת לשעבר בעצמה במפלגתו של פוטין "רוסיה המאוחדת", ועזר לרשויות באוקראינה לבנות את התיק המשפטי באשמת בגידה נגד הנשיא לשעבר ינוקוביץ', שהודח ב-2014 בהפיכה עממית.

 

וורוננקוב היה חבר בבית התחתון של הפרלמנט הרוסי (הדומה) מטעם המפלגה הקומוניסטית והיה חבר בוועדה למלחמה בשחיתות. עם מעברו לאוקראינה הוא קיבל אזרחות מקומית. כשהיה מחוקק בפרלמנט הרוסי ציית וורוננקוב לקו שהכתיב הקרמלין, אולם לאחר שעבר לגור באוקראינה הפך למבקר קולני של המדיניות הרוסית.

 

וורוננקוב מתח בעבר ביקורת על הסיפוח הרוסי של חצי האי האוקראיני קרים במרס 2014, אף שבאותה עת הצביע בעד המהלך. "רצח ציני של אחד העדים שמעורבים בתביעת המדינה נגד הנשיא לשעבר ינוקוביץ'", אמר התובע הכללי של אוקראינה יורי לוטסנקו. "באור יום במרכז קייב נורה המחוקק הרוסי לשעבר דניס וורוננקוב. הוא סיפק לחוקרי משרד התובע הצבאי עדויות חשובות לתיק. זו הייתה הוצאה להורג טיפוסית של עד ראייה על ידי הקרמלין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים