שתף קטע נבחר

רוחות של 260 קמ"ש. ציקלון מכה באוסטרליה

הסופה הטרופית "דבי" הגיעה לחוף הצפון מזרחי וגרמה לנזק כבד. רבבות התבקשו לעזוב את האזור, במה שעלול להיות הפינוי הגדול מ-1974: "סופה מפלצתית"

 

סופת ציקלון חזקה הגיעה לחופה הצפון מזרחי של אוסטרליה וגרמה לנזק כבד לבתים ולניתוק אספקת החשמל לעשרות אלפי תושבים במדינת קווינסלנד. הסופה הטרופית "דבי", עם רוחות של יותר מ-260 קמ"ש, מוגדרת כסופה בדרגה 4 - אחת לפני החמורה ביותר.

 

עד כה לא ידוע על נפגעים בעקבות הסופה. הרשויות קראו ל-25 אלף תושבים להתפנות מהבתים, במה שעלול להיות הפינוי הגדול ביותר באוסטרליה מאז שסופת הציקלון "טרייסי" גרמה להרס בעיר דרווין בצפון אוסטרליה בחג המולד של 1974.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הסופה "דבי" הגיעה בצהרי היום (שעון מקומי) לעיירת הנופש ארלי ביץ' ושיבשה את קווי הטלפון. הגשמים העזים הציפו את הרחובות והרוח העזה גרמה לניפוץ חלונות ולקריסת עצים. חלק מהרחובות התמלאו בהריסות, והנזק הורגש גם במרינה. ערוץ טלוויזיה מקומי הראה מזחים הרוסים.

 

בעקבות סופת הציקלון נותק החשמל לכ-45 אלף תושבים באזור. נמלים באזור הושבתו ושדה התעופה טאוונסוויל נסגר. כמה חברות תעופה ביטלו את הטיסות לאזור וממנו.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

צילום לוויין של הסופה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צילום לוויין של הסופה(צילום: AFP)

הסופה "דבי" היא החזקה ביותר בקווינסלנד מאז שהסופה "יאסי" הרסה בתים וגרמה נזק כבד ב-2011. הרשויות חוששות שהפעם המצב עלול להיות חמור יותר, ומסרו כי כרגע מסוכן מדי לצאת החוצה ולאמוד את הנזק.

 

"זה הולך לקחת הרבה זמן", אמרה אנסטנה פלגצ'ק, ראש ממשלת קווינסלנד, שהגדירה את הסופה "מפלצתית". היא העריכה שהרוחות לא ייחלשו לפני אחר הצהריים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
סופת הציקלון "דבי"
צילום: EPA
מומלצים