שתף קטע נבחר

הפיגוע בעפרה: צה"ל פשט על בית המחבל ועצר את אחיו

כוחות הביטחון נכנסו לכפר סילוואד החרימו בנוסף היתרים של קרובי משפחתו של מאלכ חאמד, ותפסו שישה כלי רכב גנובים ועוד 40 אלף שקל המהווים כספי טרור. חמולת המשפחה הוציאה מתוכה בעבר תשעה מחבלים

 

 

 

כוחות צה״ל של החטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף השב"כ, שוטרי מחוז ש"י ומג"ב עצרו הלילה בכפר סילוואד את אחיו של המחבל, מאלכ חאמד, שרצח אתמול בפיגוע הדריסה בצומת עפרה את סמל אלחי טהרלב ופצע חייל נוסף. במסגרת המבצע גם מופה ביתו של המחבל על ידי כוחות הנדסה.

 

המבצע החטיבתי הוא חלק מ"תפיסת הסיכול המורחב" לפעילות מול כלל המעגלים התומכים של המחבל. נוסף על המעצר והמיפוי, החרימו הכוחות היתרים של קרובי משפחתו, תפסו שישה כלי רכב גנובים וכ-40 אלף שקל המהווים כספי טרור.

מעצר אחיו של המחבל, הלילה בסילוואד (צילום: דו"צ) (צילום: דו
מעצר אחיו של המחבל, הלילה בסילוואד(צילום: דו"צ)

הפשיטה על בית המחבל, הלילה בסילוואד (צילום: דו"צ) (צילום: דו
הפשיטה על בית המחבל, הלילה בסילוואד(צילום: דו"צ)
 

המחבל מאלכ חאמד. שייך לחמולה של טרור ()
המחבל מאלכ חאמד. שייך לחמולה של טרור
 

חאמד בן ה-21 נותר בחיים לאחר הפיגוע והעבר לחקירת שב"כ. הוא שייך לחמולת חאמד שמזוהה עם חמאס והוציאה מתוכה תשעה מחבלים שביצעו פיגועים ביהודה ושומרון במהלך השנים. המחבל עצמו נעצר על ידי ישראל בשנת 2015 כשניסה לחדור ליישוב אדם שבבנימין, אך שוחרר לאחר שלושה חודשים. שעתיים לאחר הפיגוע נערכה פשיטה על ביתו ובה נמצאו ממצאים שהעידו על כוונתו לבצע פיגוע, בין היתר תכתובות טלפוניות.  

הלוויתו של סמל אלחי טהרלב ז"ל, אתמול (צילום: הלל מאיר/TPS) (צילום: הלל מאיר/TPS)
הלוויתו של סמל אלחי טהרלב ז"ל, אתמול(צילום: הלל מאיר/TPS)

מכונית המחבל לאחר הפיגוע אתמול בצומת עפרה (צילום: AP) (צילום: AP)
מכונית המחבל לאחר הפיגוע אתמול בצומת עפרה(צילום: AP)

לוחם גולני סמל אלחי טהרלב ז"ל מהיישוב טלמון, שהותיר אחריו הורים ושישה אחים, הובא אתמול למנוחות בהר הרצל בירושלים. אביו, הרב אוהד טהרלב, סיפר על בנו שאהב ניגונים ושירים. "אלחי שלנו, אני זוכר את הברית שלך - לא הסכמת להיעקד. ניחנת בכל הכוח והוא היה חייב לתפוס אותך חזק. כבר אז הרגשתי עמוק בלב שתיעקד", ספד בדמעות. "היית בן יקר, צמא לאלוהים ולכל מה שיש בו חיים. לניגונים לשירים. לצייר על כל דבר בחומר וברוח. הייתה לך נשמה של אמן. היה לך חיוך שהמיס את הלבבות. החן הקסום שלך לא השאיר אף אחד ללא חיוך. אנחנו מסרבים להאמין, נפרדים ולא נפרדים. היית מלאך ונלקחת כמלאך".

 

אמו אביטל, הוסיפה: "היית ילד של ניגון וריקוד, מלא עולמות של דמיון. ילד של כתיבה, יצירה ולימוד. מותך הוא אבידה ענקית - למשפחה, לחברים, ליישוב, לצבא, לעם ישראל ולעולם. הנשמה הטהורה שלך נגעה עמוק בכל מי שהכיר אותך. אני רוצה להודות לך על כל המתנות שהענקת לנו בהיותך, ומתפללת שנצליח להמשיך ולשמר את הרוח הייחודית שלך, גם כשהגוף כבר לא איתנו. ילד שלי, השארת לנו אתגר גדול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דו"צ
הפשיטה על ביתו של חאמד
צילום: דו"צ
מומלצים