שתף קטע נבחר

רגעי התקיפה: האנשים בחדר המצב של טראמפ

בחדר המצב המאולתר באחוזה של טראמפ בפלורידה קיבלו 14 הבכירים עדכון על התקיפה בסוריה. דובר הבית הלבן פרסם את התמונה, שמזכירה את העדכון שקיבל ממשל אובמה על חיסול בן לאדן. טראמפ הודה היום לצבא האמריקני: "ייצגתם את העולם בכבוד"

תמונה שפרסם דובר הבית הלבן שון ספייסר מעניקה הצצה ל"חדר המצב" של דונלד טראמפ באחוזת מאר א-לאגו. הנשיא אירח באחוזתו בפלורידה את נשיא סין, שי ג'ינפינג, בזמן שנתן אור ירוק לשיגור טילי טומהוק כדי להרוס את בסיס חיל האוויר בסוריה שממנו לפי החשד יצאו מטוסים למתקפה כימית השבוע.

 

התמונה שפרסם ספייסר מזכירה את תמונה מפורסמת ממאי 2011, מ"חדר מצב" אחר. אז תעדו את ברק אובמה, הילרי קלינטון, ג'ו ביידן ואחרים צופים בפשיטה שהביאה לחיסולו של אוסמה בן לאדן.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לחצו להגדלה

 

 

חדר המצב במאי 2011 (צילום: Pete Souza) (צילום: Pete Souza)
חדר המצב במאי 2011(צילום: Pete Souza)
 

בליל חמישי, אחרי ארוחת הערב, קיבץ נשיא ארה"ב את אנשיו מסביב לשולחן קטן בחדר מצב מאולתר בפלורידה - כדי לתדרך על התקדמות התקיפה בסוריה. האנשים בחדר נראים צופים בסרטון מאובטח של מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס, סגן הנשיא מייק פנס ובכירים אחרים שנמצאים באותה שעה בוושינגטון, ומספרים לטראמפ כי 58 מ-59 הטילים ששוגרו פגעו במטרות המיועדות.

 

מלבד הנשיא טראמפ והדובר ספייסר נמצאים בחדר:

1. מזכיר המדינה רקס טילרסון, שיגיע בשבוע הבא לפגישה מתוחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה – מי שנחשב למקורביו כשהיה מנכ"ל חברת האנרגיה "אקסון מובייל". 2. סטיב באנון, האסטרטג הבכיר של טראמפ שהודח השבוע על ידו מהמועצה לביטחון לאומי. לפי דיווחים לא מאומתים בארה"ב טראמפ שוקל לפטר את באנון, שנחשב לאחד מהמושכים בחוטים בממשל החדש.

 

3. סטיבן מילר, אחד מיועציו הבכירים של טראמפ. 4. הגנרל ה.ר מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי שהחליף בתפקיד את מייקל פלין שהתפטר בפברואר. 5. ראש הסגל של טראמפ ריינס פרייבוס גם הוא, לפי דיווחים לא מאומתים, בסכנת הדחה 6. ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ שנחשב ליועץ הבכיר ביותר שלו בנוגע למדיניות חוץ – במיוחד במזרח התיכון.

 

7. דינה פאוול, סגנית היועץ לביטחון לאומי שלפי הדיווחים תמונה בקרוב רשמית לסגניתו של מקמאסטר. פאוול, ילידת מצרים, נחשבת למומחית בפוליטיקה של המזרח התיכון. 8. ג'ו האגין, הסגן של ראש הסגל פרייבוס, שנחשב למומחה במבצעים מיוחדים מטעם הבית הלבן. 9. סטיב מנוצ'ין, מזכיר האוצר האמריקני, בעבר בנקאי בגולדמן סאקס. 10. וילבור רוס, מזכיר המסחר שהגיע לפלורידה במסגרת האירוח של נשיא סין. 11. גארי קון, יועץ כלכלי שהגיע גם הוא לפלורידה בעקבות ביקור נשיא סין. 12. מייקל אנטון, יועץ לביטחון לאומי נוסף ודובר המועצה, איש צבא בעברו.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שניים מהיושבים בחדר, באנון וקושנר, נמצאים בסכסוך מתמשך בשבועות האחרונים. המחלוקות בין השניים רבות, בין השאר בנושא ההתערבות האמריקנית בסוריה ובדרכים להעביר את רפורמת הבריאות של ממשל טראמפ.

 

באנון, שנחשב לאיש ימין קיצוני, מאשים את קושנר בניסיון "למתן" את טראמפ ולהרחיק אותו מהבטחות הבחירות שלו. קושנר ובעלי בריתו מוגדרים כמתונים יותר מבאנון. לפי "פוליטיקו" בסוף השבוע יערכו השניים פגישת פיוס בפלורידה.

 

טראמפ הודה הערב לחיילים האמריקנים שאחראים לתקיפה שלשום. "ברכות לגברים ולנשים הנהדרים שלנו בצבא, שייצגו את ארה"ב, והעולם, טוב כל כך בתקיפה בסוריה", צייץ בטוויטר.

 

לפי ניתוח תמונות לווין בתקיפה האמריקנית בחומס נפגעו עשרה מחסני תחמושת ושבעה מאגרי דלק. סוללת SA6 אחת נהרסה לגמרי, ועוד ארבע סוללות נפגעו. רוסיה, בעלת בריתה של סוריה, הבטיחה שהאמריקנים "יתביישו" על המתקפה. לאחר המתקפה נשלחה לחופי סוריה משחתת רוסית חמושה בטילי שיוט, והיא עושה את דרכה לאזור שממנו ירו בלילה ספינות הקרב האמריקניות את טילי השיוט לסוריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
חדר המצב בפלורידה
צילום: AFP
מומלצים