שתף קטע נבחר

פסח הפכפך: נעים וחמים בחג, ברביעי - שרבי עם סיכוי לגשם

בליל הסדר צפוי מזג אוויר נעים, בשלישי יתחמם, אך ברביעי יחצו הטמפרטורות את רף 30 המעלות ברוב אזורי הארץ וקיים חשש לגשם בשעות הערב. התחזית המלאה לחג ולחול המועד

  

פסח בא - ומביא עמו מזג אוויר הפכפך. בליל הסדר ישרור מזג אוויר נעים, שימשיך גם ביום החג, אך המשך השבוע יהיה בלתי צפוי עם שרב שיחל ביום רביעי, סיכוי לגשם בהמשך היום - שעשוי להימשך גם אל תוך סוף השבוע. 

 

"לאורך פסח צפוי מזג אוויר אביבי, הפכפך", אומר ד"ר עמית סביר מהשירות המטאורולוגי. "ביום ב', ערב החג, יהיה בסך הכול נוח והטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. בהרים יהיה אפילו טיפה קריר, אבל לא משהו בלתי חריג". ביום שלישי הטמפרטורות יעלו ויהיה חם מהרגיל בחלק מהאזורים, אולם עדיין נוח לטיולים ולפעילויות מחוץ לבית.

 

הפריחה בנגב המערבי (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הפריחה בנגב המערבי(צילום: רועי עידן)

אי שנוצר בים המלח (צילום: אייל אסף) (צילום: אייל אסף)
אי שנוצר בים המלח(צילום: אייל אסף)

ביום רביעי, חול המועד, המצב ישתנה. "יהיה חם מאוד, אפשר להגיד שרבי עם מעל 30 מעלות ברוב אזורי הארץ, אבל במקביל הרבה מאוד עננים בשמיים יתנו אווירה סגרירית", מסביר ד"ר סביר. "צריכים לשים לב שזה מטעה - יש שרב, אבל יכול לרדת גשם. בשלב ראשון אנחנו מדברים רק על טפטופים, לא משהו מעבר לזה, אבל ככל שהיום יעבור הגשמים יכולים להתחזק, בעיקר אל תוך הערב והלילה, עם חשש לשיטפונות בדרום. אולי אפילו נשמע סופות רעמים".

 

"אפשר ללכת לים כמובן", טוען ד"ר סביר. "יהיו הרבה עננים ויכול להיות שיטפטף פה ושם, אך זה לא יפריע בסך הכול. עם זאת, במהלך היום מזג האוויר יילך ו'יתקלקל' וייעשה לא אידיאלי".

 

 

 

ביום חמישי עדיין קיים סיכוי לגשם, אך תחול ירידה בטמפרטורות לקראת סוף שבוע שגרתי לעונה: "בסוף השבוע ותחילת שבוע הבא יהיה יותר נוח, אולי גם גשם, אבל הטמפרטורות חוזרות להיות רגילות לעונה". 

 

היום תורגש ירידה קלה במידות החום בעיקר בצפון ובהרים. כך נמסר מחברת מטאו-טק. הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 25-9, קצרין 22-8, צפת 18-8, טבריה 27-10, נצרת 22-9, חיפה 21-11, ת"א 22-12, ירושלים 22-10 , אשקלון 22-13, עין גדי 28-20, באר שבע 27-10,ערד 24-10, מצפה רמון 23-11 ואילת 31-19.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
הפריחה בנגב המערבי
צילום: רועי עידן
מומלצים