שתף קטע נבחר

ריבלין הרים כוסית עם חיילים: "צה"ל ערוך ומוכן לכל איום מסוריה"

נשיא המדינה נפגש בגבול לבנון עם חיילי גדוד שקד של חטיבת גבעתי והרים עמם כוסית לרגל החג. ריבלין הבהיר: "התקיפה בסוריה מחייבת את תשומת לבנו. נבחן כיצד ניתן להקל על סבלם של אנשים תמימים"

 

 

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר (א') עם חיילים המשרתים בגדוד שקד של חטיבת גבעתי על גבול לבנון, בירך אותם והרים עמם כוסית לרגל חג הפסח. במהלך ביקורו קיבל הנשיא סקירה על היערכות צה"ל בגבול הצפוני. אל הנשיא התלוו בביקורו מפקד הפיקוד, האלוף יואל סטריק, מפקד האוגדה, תת אלוף אמיר ברעם, מפקד חטיבה 300, אל"מ אליעד מאור, מפקד גדוד שקד, סא"ל יהודה לב ומפקד הפלוגה, רס"ן אלון שרעבי.

 

ריבלין והחיילים: "כשאתם כאן, אנחנו מרגישים הרבה יותר בטוחים" (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
ריבלין והחיילים: "כשאתם כאן, אנחנו מרגישים הרבה יותר בטוחים"(צילום: אביהו שפירא)

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)

במהלך הביקור אמר הנשיא ריבלין: "מה שקורה בסוריה מבחינה אנושית קודם כל מחייב תשומת לב של העולם כולו שכן זה חורג מסכסוך מקומי או מאבק בין כוחות. אלה דברים שהאנושות לא יכולה להכיר בהם, ואנחנו שנמצאים בעין הסערה, כשמסביבנו מתחוללים הדברים האלה, כעם שהקים את מדינתו ומקיים את חייו יחד למרות הקשיים, יודעים שגם למאבקים יש גבולות. מה שנעשה בסוריה מחייב תשומת לב של העולם כולו ובוודאי תשומת לב שלנו".

 

ריבלין הוסיף: "הדברים מעסיקים היום את המערכות הבינלאומיות ומעוררים את המחלוקת בין ארה"ב לרוסיה, ואת השאלה באשר ליכולת של רודן לעשות ככל העולה על רוחו בבני עמו. כיצד יכול מישהו במאה ה-21 לחשוב שהוא יכול להשתמש בנשק כימי נגד מישהו בכלל, ונגד בני אדם בפרט? אנחנו צריכים בשום שכל ודעת ומתוך הבנה וזהירות רבה לעמוד יחד עם העולם כולו ואולי כמובילים בעולם כולו".

 

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)
 

 

באשר לסיוע ישראלי לנפגעי התקיפה הכימית בסוריה, אמר ריבלין: "אני סמוך ובטוח שהמערכות במדינת ישראל יבחנו בשיקול דעת מה אנחנו יכולים לעשות וכיצד ניתן להגביר את מה שאנחנו כבר עושים על מנת להקל על סבלם של אנשים תמימים".

 

"צה"ל ביכולותיו ערוך ומוכן בפני כל סכנה שיכולה לאיים עלינו מתוך המלחמה המתחוללת בסוריה עצמה", הבהיר הנשיא ופנה לחיילים: "אני מוכרח לומר לכם שהשנה, עוד יותר מכל שנה, אנחנו שמחים ומרגישים בטוחים מפני שאתם כאן. אנחנו יודעים היטב כי האמירה 'מצפון תפתח הרעה', כפי שלמדנו בבתי הספר, קיימת ושרירה בכל הקשור למצבה של מדינת ישראל החזקה, היכולה לעמוד בכוחה מול כל אויב. כשאנו מסבים לליל הסדר ויודעים שאתם כאן, אנו מרגישים הרבה יותר בטוחים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
הנשיא ריבלין עם חיילי גדוד שקד
צילום: אביהו שפירא
מומלצים