שתף קטע נבחר

תיעוד: כך פועלים המכשפים ומגדי העתידות - "יש הרבה שרלטנים"

עשרות אלפי ישראלים משתמשים בשירותיהם של מיסטיקנים שונים, מחזירי אהבות וקוראים בקלפים. יצאנו למסע באזור הדמדומים, וחזרנו עם הסברים על מאחורי הקלעים של אחת התעשיות הרווחיות בארץ. הכתבה המלאה מתפרסמת הבוקר במוסף החג של "ידיעות אחרונות"

 

  

"הכרתי בחור שכולם אמרו עליו שהוא מותק ונשמה טובה. יצאנו בדיוק שבועיים וחצי הוא הביא לי שתי שרשראות במתנה והתעקש שאענוד אותן. רק בדיעבד גיליתי שהוא הפעיל עליי כישוף בשם 'העכביש האדום', מהקשים והגרועים שבכישופים. פתאום הרגשתי שאני רוצה לתת לו את הכל, את כל העולם ואת כל הרכוש שלי, בלי שאני בכלל מכירה אותו, בלי שליטה, בלי להבין למה. מאישה מתפקדת ועצמאית הגעתי למצב שאני שוכבת במיטה ומבינה שמשהו לא בסדר איתי. תאמיני לי שיש שדים ויש רוחות ויש מזיקים. עברתי שנה קשה מאוד בגלל הכישוף".

 

אפשר ללגלג על יעל, לטעון שהיא הוזה או להטיל ספק בשפיותה. אבל העובדות מדברות בעד עצמן: מרגע שהוטל עליה אותו כישוף מסתורי, או אולי מרגע שהיא הסיקה שהוטל עליה "העכביש האדום", חייה השתנו לבלי היכר. כמותה יש בישראל עוד אלפי אנשים, שמוכנים לשלם כל סכום כדי להסיר מעצמם כישופים שונים, כדי להחזיר אהבות או כדי לקלל אחרים שהזיקו להם. ומנגד יש הרבה מאוד אנשים שישמחו לקחת את הכסף הזה, ולשכנע אתכם בכל דרך אפשרית שיש כישופים, שדים, רוחות ומזיקים. באותות ובמופתים הם יוכיחו שזאת האמת לאמיתה, ואין בלתה.

 

המקצוע הזה קיים כמובן עוד משחר ימי ההיסטוריה. לפני התקדמות הרפואה המערבית, שימשו לא מעט מכשפים ורופאי אליל גם כרופאים לכל דבר. ככל שהמדע התקדם, מקומם של המכשפים למיניהם הצטמצם, ובכל זאת הם מגלגלים יחדיו עשרות מיליוני שקלים ומתפרנסים יפה מאוד.

 

 

לרגל חג הפסח יצאנו למסע בעולם אפל ומסתורי, כדי להבין את התופעה, וכדי להדגים איך זה בדיוק עובד. השתדלנו לא לשפוט איש – לא את המכשפים, הקוראים בקלפים ולוחשי הלחשים, ובוודאי שלא את ההמונים שנוהרים אליהם כדי להסיר קללות או כדי לדעת מה צופן להם העתיד. בסופו של דבר הרי כולם משרתים איזה צורך אנושי בסיסי, ואם מישהו מרגיש שזה עוזר לו – אין שום סיבה לנסות לגרום לו להפסיק להאמין.

  

אני פונה למתקשר חביב ומוכר, כדי לקבל מענה לשאלה שמטרידה אותי: נסיעה מתוכננת לחו"ל עם אדם אחר. פיקטיבי, אגב. המתקשר מספק תשובה ארוכה, רובה כללית למדי, שיכולה הייתה להתאים לכל אדם. לו אני מן המאמינים, כבר הייתי שבויה בכוחו. בסוף השיחה הוא פתאום שואל: "מה אומר לך השם אילן?" באופן אוטומטי, אני בכלל קוראת "אלון", ולרגע מופתעת מהכישרון. "אלו אותן מילים, אילן ואלון", הוא מנסה לשכנע. "זה קרוב משפחה שנפטר", אני ממציאה. "תשמעי", מכניס המתקשר קצת דרמה לסיפור, "אני מבקש ממך להדליק עבורו נר עם המון אמונה שהאור יגיע אליו ויחבק אותו".

 

הרעיון פשוט. הוא זורק שם גנרי כלשהו. אם יש אדם כזה בחיי, נפלתי בפח. אם אין כזה — הוא תמיד יכול לומר שיש, אבל אני עדיין לא יודעת. כך או כך — אם ההימור הצליח, אספר עליו לחבריי שיהפכו ללקוחותיו. אם ההימור נכשל, אהיה נבוכה מכדי לספר על הניסיון. סיטואציה שבלתי אפשרי להפסיד בה. ובשני המקרים זה כבר עלה לי כמה מאות שקלים.

 

 

משפט אחד, התחלתי, חזר אצל כל המכשפים: "יש הרבה שרלטנים בתחום, אבל אני שונה", הם אמרו בזה אחר זה. הרציונל מאחוריו: אנחנו יודעים שזה תחום בעייתי, ואם במקרה היית בעבר אצל מישהו אחר והתאכזבת — זה לא שמדובר בתחום של שרלטנים, אלא באדם ספציפי שאין לו מושג, וכעת את בידיים טובות.

 

החלטתי לאתגר את המיסטיקנים השונים, ופניתי אליהם בבקשה לבצע כישוף לעיני המצלמות. כולם בלי יוצא מן הכלל סירבו. להסיר כישופים שהטילו אחרים, לעומת זאת, הם דווקא הסכימו בחפץ לב. כמו גם "להחזיר אהבות" או לספר לי מה צופן עבורי העתיד.

 

אני נוסעת ליפו, אל אחת מהמפורסמות ביותר בתחום: "אלגרה מלכת הקפה", אישה בשנות ה־40 לחייה, צעירה וחיונית. בין לקוחותיה נמנים פוליטיקאים וסלבריטאים. היא מכניסה אותי לחדר ומבקשת ממני לומר לעצמי בלב את שמי ואת שם אמי, ואז ללגום מהקפה. אחרי שאני מבצעת את בקשותיה, היא לוקחת את הכוס ושופכת את תכולתה. לאחר מכן היא מורחת שמן עם ריח חזק במיוחד על כפות ידיי ועל מצחי. "שיהיה לך בהצלחה!" היא מאחלת, ומערבבת ערימת קלפים גדולה.

 

"תוציאי שני קלפים", היא מבקשת, ומיד יורה: "הייתה לך תקופה לא קלה. את דואגת ולא שקטה. את בחורה חרוצה, מבחינה בריאותית הכל בסדר אצלך. שנת 2018 מאוד טובה לך. תהיה לך הצלחה גדולה, ופרנסה טובה. בשנה הבאה תכירי בחור גבוה מאוד עם לב טוב, ותזכרי מה שאני אומרת לך — יש לו יוד או וו בשם".

אלגרה ()
אלגרה
 

אני מפרקת לרגע בראש את הדברים שאמרה לי. "הייתה לך תקופה לא קלה, את דואגת ולא שקטה", הימור קל. אם הייתה לי תקופה טובה, בטח לא הייתי בכלל מתעניינת בתחום. בחלק השני, אי־אפשר ליפול: כל אחד ישמח לשמוע שצפויה לו תקופה טובה. ואם לא תהיה תקופה כזאת, תמיד יהיה את מי להאשים. למשל את חוסר האמונה שלי.

 

אלגרה מזהה את שביעות הרצון שלי וממשיכה. היא מזהה שיש מישהו חולה במשפחה ומעדכנת שהכל יהיה בסדר. "את רוצה לדעת כמה ילדים יהיו לך?" היא שואלת, ואני מבינה עד כמה התחום הזה יכול להיות סוחף. הרי כולנו סקרנים לדעת מה מחכה לנו בעתיד, בשלל תחומים. אני שולפת קלפים נוספים ופורשת אותם על השולחן. "בינתיים יהיו לך שני בנים. הריונות בריאים, לא רואה הפלות", היא מבטיחה.

 

איך יכול להיות שאת לא רואה שום דבר רע בחיים שלי וצופה לי רק טוב?

"תודי לאלוהים", היא נוזפת בי. "את רוצה לשאול את הרוחנית שלנו אם מצפה לך משהו רע? תשאלי".

היא נותנת לי לבחור שוב קלפים ומבקשת ממני לשאול "את הרוחנית". הקלף הראשון שנפתח מאויר בחרבות "את רואה? הרוחניים כועסים עליך. שאלת שאלה לא טובה. יש שאלות שלא שואלים. תחשבי טוב – יהיה טוב", היא מביעה כלפיי כעס, ולפתע נאנחת: "אוי, אני צריכה לומר לך עכשיו משהו לא טוב. בעתיד, מישהו יקר לא יהיה בין החיים".

 

סליחה, אבל זה משפט שאפשר לומר לכל אחד, לא?

"זה מישהו מהמשפחה", מתעלמת אלגרה מההערה, "אבל אני לא יכולה להגיד לך מי. גם אין כאן זמנים". אלגרה מברכת אותי ומבקשת שאכבה בזה אחר זה את הנרות שמונחים על השולחן. היא באמת טובה במה שהיא עושה, אלגרה. אולי הכי טובה בארץ. העניין הוא שככה זה בפסיכולוגיה: אם מישהו מגיע אליה בראש פתוח ובאמת מאמין שיש משמעות לדברים, הרי שהמילים שלה ישפיעו עליו, יחזקו אותו, יספקו לו אור בקצה המנהרה בתקופה חשוכה, או יחדדו עבורו את הדרך בימים של בלבול. ומהם כמה אלפי שקלים, בעבור טיפול מזכך נפש כמו זה?

טקס להסרת כישוף וחסימה ()
טקס להסרת כישוף וחסימה

 

המחירים לתקשור, קריאה בקלפים, החזרת אהבות והסרת כישופים מתחילים מ-300 שקל במקרה הזול מאוד, ומאמירים עד עשרות אלפי שקלים אצל המומחים הגדולים ובעלי השם. זה תלוי גם כמובן במצבו של הלקוח. ככל שהוא נואש יותר, כך יסכים לשלם יותר.

 

מתכונים לבית

מישהו עיצבן אתכם לאחרונה? קבלו כמה מתכונים בדוקים ומנוסים לכישופים, בלי התחייבות כמובן, אבל אולי תחסכו כמה שקלים. הבסיס לכל הכישופים והחזרת האהבות זהה: תמונה של האדם שעליו אתם רוצים לבצע את הכישוף, וחומר ביולוגי כלשהו ממנו – דם, שתן, שיער, אגלי זיעה. הכל הולך.

 

עכשיו, נתקדם להארד־קור: קחו דג כלשהו, תמיתו אותו בין ידיכם, ותבשלו אותו לאהוב. בתקווה שהוא לא טבעוני, כמובן. על אלה נראה לי שהכישוף יעבוד פחות. עוד אחד? קחו עכביש, הניחו אותו בין חולצה מזיעה של האובייקט המכושף לחולצה שלכם, ודקרו אותו. עד שהוא מת, לחשו את התפילה הבאה: "כשם שעכביש זה סובל כן יישרף לב פלוני בן פלונית (אמרו את שמו ושם אמו). שלא יאכל ולא ינום עד שיבוא ויעשה רצוני". מחריד כמו שזה נשמע. 

 

הכתבה המלאה מתפרסמת היום במוסף החג של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: רות גוילי
העולם שמעבר
איור: רות גוילי
מומלצים