שתף קטע נבחר

"תמנע, את מלאכית": ההספד המרגש של החברה מקרקל

תמנע שוויקה, בת 22 מקיבוץ ברקאי, נהרגה בתאונה בדרום, לאחר שחוסאם הואשלה מאזור דימונה סטה על פי החשד מהנתיב והתנגש ברכבה. חברתה לגדוד ספדה בפייסבוק: "לא הכרתי אדם כל כך טוב ועדין נפש כמוך. תמיד תישארי בליבי"

 

 

 

"תמנע הייתה נערה ערכית, שמחה ופעילה. בית קיבוץ ברקאי מבכה את לכתה". אבל כבד נפל אתמול (ד') על ברקאי, לאחר שנודע כי בת הקיבוץ, תמנע שוויקה (22) נהרגה בתאונת דרכים ליד צומת טללים מדרום לבאר שבע. הלוויתה תתקיים ביום שישי בשעה 13:00 בקיבוץ.

 

שוויקה נסעה ברכב עם חברתה שנפצעה בינוני בתאונה ופונתה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. יחד עמה פונה נהג הרכב השני, חוסאם הואשלה, בן 24 מהכפר קסר א-סיר שבאזור דימונה - שעל פי החשד סטה מהנתיב והתנגש ברכב של הצעירות. מצבו הוגדר תחילה קשה, אך הוא מת מפצעיו בבית החולים.

 

תמנע שוויקה. בת יחידה להוריה (באדיבות המשפחה) (באדיבות המשפחה)
תמנע שוויקה. בת יחידה להוריה(באדיבות המשפחה)

חוסאם הואשלה. נהרג בהתנגשות החזיתית ()
חוסאם הואשלה. נהרג בהתנגשות החזיתית

תמנע הייתה בת יחידה להוריה, איתמר וג'וליה. היא למדה בבית הספר האזורי רעות ובמוסד החינוכי מבואות עירון. לאחר מכן יצאה לשנת שירות במסגרת השומר הצעיר והדריכה בקיבוצי הגליל העליון. את שירותה הצבאי עשתה ביחידת קרקל, כחיילת וכמ"כית. עם סיום שירותה הצבאי החלה לעבוד כמדריכת נוער במוסד החינוכי מבואות עירון.

 

חברתה לגדוד קרקל, שיר בחרליה, ספדה לה בפוסט פייסבוק מרגש: "הלב שלי נשבר תמנע. כמו בתמונה ככה אני זוכרת את החיוך הענק שלך שגרם לי לחייך בכל פעם שראיתי אותך, והעיניים הטובות שיש לך שתמיד רציתי רק ללמוד מהן. שיחות הנפש שלנו תמיד יחזקו אותי כשאני אזכר בך. לעולם היה קשה להכיל את הטוב שהיה בך. לא חושבת שהכרתי אי פעם בן אדם שהיה כל כך טוב ועדין נפש כמוך".

 

"אני אוהבת אותך כל כך ועצובה וכואבת את לכתך", הוסיפה שיר בחרליה. "את תמיד תשארי בליבי ובמחשבות שלי כמו שתמיד היית. כמו שרשמת לי בהודעה האחרונה שאת לא מפסיקה לחשוב עליי אז תדעי שגם אני לא מפסיקה לחשוב עלייך. את מלאכית"

ההספד המרגש של החברה לגדוד קרקל ()
ההספד המרגש של החברה לגדוד קרקל
אבשלום (אבו) וילן, יו"ר קבוצת חבצלת, שבה עבד אביה של תמנע מסר: "לבנו עם משפחת שוויקה שאיבדה את היקרה לה מכל. איתמר כמנכ"ל קבוצת חבצלת ותמנע ביתו בכלל זה עסקו בשנים האחרונות בחינוך תרבות הדרכת בני נוער וחיים משותפים בין יהודים וערבים. קבוצת חבצלת כולה מחבקת את המשפחה ומשתתפת בצערה הכבד ובצער חברי קיבוץ ברקאי".

 

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה: "אבל כבד נפל עלינו עם היוודע דבר מותה של תמנע שוויקה, בת ברקאי, בתאונת דרכים. אני שולח תנחומים וחיבוק של נחמה להוריה - חבריי ג׳וליה ואיתמר שוויקה - ולכל בית ברקאי. צוותי הרווחה של המועצה מלווים את המשפחה. אנו נעניק להם את כל הסיוע הנדרש, על אף שאין נחמה".

 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "התנועה משתתפת בצערו של איתמר שוויקה, מנכ"ל קרן חבצלת, משפחת שוויקה ובית ברקאי, על מותה הטראגי של בתם. תמנע הייתה מדריכה אהובה ומובילה במוסד החינוכי 'מבואות עירון'. התנועה תסייע למשפחת שוויקה ולקיבוץ ככל שתתבקש. מצאנו לנכון להדגיש כי קרן חבצלת וגבעת חביבה בראשן עומד איתמר, חרטו על דיגלן מאבק מתמשך וחסר פשרות בעד דו קיום ושיוויון הזכויות בין שני העמים החיים בארץ".

 

קרוב משפחתו של ההרוג השני, חוסאם הואשלה, אמר כי נסע ברכבו של מעסיקו לקנות אוכל וסיגריות כשנהרג בהתנגשות החזיתית: "הוא אדם מדהים. כואב לנו מאוד שאיבדנו אותו. עד עכשיו אנחנו לא מעכלים שהוא מת". לדבריו, "לצערי תמיד יש תאונות דרכים. התאונות הכי קשות מתרחשות בנגב. למרות כל המאבקים נגד תאונות דרכים שום דבר לא עוזר".

 

חבריו של הואשלה הוסיפו: "מה אפשר לומר עליו? הוא היה אדם טוב מאוד. עבד על טרקטור והיה זהיר מאוד. הוא לא השתולל על הכביש". הואשלה, שעובד בקיבוץ אשלים, היה אמור להתחתן הקיץ.


פורסם לראשונה 12/04/2017 18:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
תמנע שוויקה
באדיבות המשפחה
מומלצים