שתף קטע נבחר

הוקפץ לפיגוע בבטקלאן ופעל למען הקהילה הגאה. סיפורו של השוטר שנרצח בפריז

פחות משנה לאחר שמחבל רצח את קרובי משפחתו בביתם, קסאבייה ז'וגל נרצח בשאנז אליזה באחת ממשמרותיו האחרונות בתחנה. השוטר שהיה מהראשונים שהגיעו לבטקלאן במתקפת הטרור ב-2015, הותיר אחריו בן זוג שעמו חלק את חייו. "אדם רגיש שחלם לקרב את המשטרה לאזרחים"

זאת הייתה אמורה להיות אחת ממשמרותיו האחרונות בתפקיד של קסאבייה ז'וגל, השוטר שנרצח ביום חמישי בפיגוע הירי בשאנז אליזה בפריז. רק בשבוע האחרון ערך מסיבת פרידה מחבריו במשטרה העירונית לקראת מעברו למשטרה החוקרת. ז'וגל הותיר אחריו בן זוג שעמו חלק את חייו בשנים האחרונות, והיה פעיל למען זכויות הקהילה הגאה במדינה.

 

ז'וגל, שעמד לחגוג את יום הולדתו ה-38 בעוד כשבוע וחצי, היה מהראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע במועדון הבטקלאן במתקפת הטרור המשולבת לפני שנה וחצי. הוא אף נכח בפתיחה המחודשת של המועדון שבה התארח הזמר הבריטי סטינג.

 

בכתבה שפורסמה במגזין האמריקני "People" לרגל פתיחתו המחודשת של הבטקלאן, התראיין ז'וגל ואמר כי הוא שמח להיות בהופעה הראשונה מאז הפיגוע: "איני מרגיש מוזר כאן, אנחנו כאן בשביל להגן על הערכים שלנו. ההופעה הזאת חשובה וסימבולית, היא בשביל לחגוג את החיים ולומר באופן ברור – לא לטרור".

  

 

נרצח באחת ממשמרותיו האחרונות בפריז. ז'וגל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נרצח באחת ממשמרותיו האחרונות בפריז. ז'וגל(צילום: AFP)

אזרחים מניחים זרי פרחים בזירת הפיגוע בשאנז אליזה (צילום: AP) (צילום: AP)
אזרחים מניחים זרי פרחים בזירת הפיגוע בשאנז אליזה(צילום: AP)

ב"לה פריזיאן" דווח כי לפני פחות משנה קרוב משפחתו של קסאבייה, שגם שירת במשטרה, נרצח יחד עם אשתו לנגד עיניו של בנם הפעוט בפיגוע דאעש ששודר בזמן אמת בפייסבוק.

 

ס', חברו לעבודה שסרב להזדהות, אמר למגזין הצרפתי "מריאן" כי כל השוטרים בתחנה מזועזעים מהעובדה שעליהם לחזור לעבוד כרגיל, וציין: "כולם מתפללים שבסוף יתברר שזה רק חלום בלהות".

 

חבריו סיפרו כי הצטרף למשטרה בשנת 2010 אחרי שהתנדב במשך שנים בז'נדרמריה (גוף צבאי העוסק בפעילות שיטור), והצטרף לתחנה לפני כשלוש שנים. הוא נשלח פעמיים ליוון לעזור לכוחות הביטחון המקומיים במחנות הפליטים שהוקמו במדינת האיים. 

 

נשות השוטרים בצרפת בהפגנת הזדהות עם כוחות הביטחון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נשות השוטרים בצרפת בהפגנת הזדהות עם כוחות הביטחון(צילום: EPA)

יו"ר אגודת השוטרים הלהט"בים בצרפת, מיכאל בושרון, אמר לעיתון הצרפתי ליברסיון: "קסאבייה חלם לקרב בין המשטרה לחברה האזרחית.

הוא היה אדם פשוט, רגיש ואדיב שאהב את עבודתו והרגיש מחוייב לקהילה הגאה. לפני כמה שנים מחה יחד איתנו נגד הרדיפה אחר הקהילה ברוסיה במהלך המשחקים האולימפיים בסוצ'י".

 

בושרון הוסיף כי ז'וגל היה מודע לסכנות הנלוות לתפקיד ולאיום הטרור במדינה, על אף שלא דיבר על כך הרבה. "כולנו פשוט בהלם, הוא היה אדם נהדר וחבר נפלא", ספד. סגנו של בושרון, אלן פרמונטייה, אמר כי הוא מקבל הרבה הודעות תמיכה מאגודות השוטרים הלהט"בים בבלגיה, הולנד ואיטליה, שמעוניינים להשתתף בטקסי הזיכרון לקסאבייה.

 

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי בימים הקרובים ייערך טקס רשמי לזכרו של ז'וגל, ושר הפנים מתיאס פקל הורה להוריד את כל הדגלים בתחנות המשטרה לחצי התורן לאות אבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
השוטר קסאבייה ז'וגל
צילום: AFP
מומלצים