שתף קטע נבחר

אחרי השב"כ: גם למוסד יש חידה עבורכם

ארגון הביון פרסם מודעה ובה כתב חידה למעוניינים לעבוד באגף הסייבר. גם ערב יום העצמאות בשנה שעברה פורסמה חידה ששברה את שיא הגיוס לארגון. נסו את מזלכם

 

יודעים את התשובה? ()
יודעים את התשובה?

ממשיכים את המסורת: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים פרסם הבוקר (ב') כתב חידה שקוראים לכל מי שמעוניין לנסות ולפתור אותו ולהתקבל לעבודה יוקרתית בארגון הביון הסודי. בשנה שעברה החלו במוסד במסורת ולאחר שבארגון הופתעו מכמות הפניות, הוחלט כי זהו כלי יעיל לגיוס כוח אדם.

 

מטרת כתב החידה היא לגייס אנשים לאגף הסייבר במוסד. החידה מוצגת כסמל הארגון, המנורה, ובה כתב סתרים. בתחתית המודעה מופיע קישור שאליו יש להיכנס כדי לפתור את החידה. גורמים בארגון ציינו כי החידה קשה יותר מזו שהייתה בשנה שעברה.

 

ערב יום העצמאות בשנה שעברה נקט המוסד בצעד יוצא דופן כשפרסם מודעת כתב סתרים לגיוס עובדים לזרוע הסייבר המבצעית שלו. במודעה שבה הופיע הלוגו של הארגון נכללו צירופים לכאורה חסרי משמעות של אותיות ומספרים, שכמה מהם מודגשים. מדובר במספרים בבסיס HEX (בסיס 16), ספירה שבה נעשה שימוש בעולם המחשבים והתכנות.

 

מודעת הדרושים הייחודית זכתה להיענות חסרת תקדים ויותר מ-25 אלף כניסות נרשמו באתר המוסד בניסיון לפצח את החידה מרובת השלבים. בשל קושי האתגר, הרוב המוחלט של המשתתפים נכשל כבר בשלבי הדרך הראשונים ולא הצליח להתקדם. כמה מאות בני אדם הגיעו לשלב שבו הם כבר היו יכולים לשלוח למוסד קורות חיים ומתוכם אותרו כמה עשרות "כוכבים" בתחומם, שהצליחו להתמודד עם האתגר בהצטיינות יתרה ובהמשך החלו בהליכי הגיוס שלהם.

וכך נראתה החידה בשנה שעברה ()
וכך נראתה החידה בשנה שעברה

לשיטה הזאת יש עבר היסטורי: במלחמת העולם השנייה פרסם גם הביון הבריטי מודעות כדי לאתר פותרי תשבצים מחוננים כדי שינסו לפצח את האניגמה – מערכת ההצפנה המתוחכמת של הנאצים. היוזמה קצרה הצלחה עצומה: אחד המשתתפים, המתמטיקאי אלן טיורינג, הצליח לפצח את האניגמה – וההישג העצום סייע לניצחון על היטלר. גם ה-GCHQ, המקבילה הבריטית של 8200, מפרסמת כתבי חידה כאלה לקראת חג המולד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים