שתף קטע נבחר

"אני תמיד מפנק": ההצגה המשכנעת של חוטף בנותיו לתאילנד

חודשים תכנן דוד בוקובזה כיצד יחטוף לתאילנד את בנותיו הקטנות. שירותי הרווחה התרשמו משינוי בהתנהגותו, והוכו בהלם אחרי החטיפה. האזנות סתר חושפות את מאמצי השכנוע של המשטרה: "דוד, אתה צריך להגיע לפה עם הבנות". אחרי שנכלא ושוחרר, יצא בוקובזה למסע נקמה

 

 

דוד בוקובזה היה אובססיבי בנוגע לגרושתו ל', והחליט להשתמש בבנות הקטנות כדי לנקום בה. ב-2014 הוא חטף אותן לתאילנד, והן חזרו לארץ אחרי חילוץ משטרתי נועז. שלוש שנים לאחר מכן - ואחרי ששוחרר מהכלא - החל מסע הנקמה שלו: הוא ניסה להצית את הגרושה, רצח את חברו הטוב אברהם אלתר שהפגיש ביניהם ולבסוף ניסה לשים קץ לחייו. הלילה (ה') הותר הסיפור כולו לפרסום.

 

לאחר שבוקובזה ו-ל' נפרדו היא עברה למקלט לנשים מוכות יחד עם הילדות, אז בנות שלוש וחמש, בהמלצת המרכז למניעת אלימות במשפחה. בוקובזה הקנאי התקין בבית מכשירי האזנה, וגם בטלפון הסלולרי של ל'. אינספור פעמים הוא פנה לעובדי הרווחה, השמיץ את גרושתו ודרש להחזיר את בנותיו לרשותו. רק אחרי שבית המשפט התערב, ושבוקובזה התחייב להסיר את מכשירי ההאזנה, ל' התרצתה וביקשה שבוקובזה יהיה נוכח בחיי הבנות הקטנות. 

 

ההחלטה של בוקובזה לחטוף את שתי הילדות לתאילנד התקבלה בהפתעה אצל שירותי הרווחה. בוקובזה תכנן את החטיפה לפרטי פרטים, ובחודשים שקדמו לה שינה לחלוטין את התנהגותו. בדיעבד, הכול הייתה רק הצגה משוכללת.

דוד בוקובזה עם בנותיו ()
דוד בוקובזה עם בנותיו
 

 

 

 

"האב הפגין שינוי חד בגישתו", נכתב בדו"ח של אנשי הרווחה העירונית בבאר שבע. "מתוקפנות והשמצות לפרגון וריצוי. הוא ביקש שלום בית, או לפחות קשר נורמטיבי עם האישה 'למען הבנות', הצהיר על לקיחת אחריות להתנהלותו בעבר והביע התנצלות בכל הזדמנות, פנה לטיפול בתחנה למניעת אלימות במשפחה, הציע לאישה הטבות שונות. כל הפגישות התנהלו באווירה נעימה".

 

בפגישה האחרונה שערכו עמו הצהיר דוד כי בכוונתו לקחת את הבנות לנופש באילת. ל' הסכימה. "בדיעבד התברר שלאב היו תוכניות משלו לסוף השבוע - לחטוף את הקטינות לחו"ל. באופן מניפולטיבי הוא הצליח לרכוש את האמון של ל' וגם של העובדת הסוציאלית", כתבו אנשי הרווחה.

 

כאשר נתבקשו לתת חוות דעת הם קבעו כי "אנו מבינים כי מדובר באדם מחושב וקר, אשר יודע להפעיל על סביבתו את 'הקסם על פניו', כאשר ברור שמאחורי חזות מרצה זו עמדה לנגד עיניו מטרה ברורה - להוציא את הבנות מהארץ". לסיכום קבעו אנשי הרווחה כי מדובר באדם שהתנהגותו אומנם מתוכננת, אך אינה ניתנת לחיזוי וצפייה.

 

בוקובזה הצליח לגייס גם את משפחתו לסייע להוציא לפועל את תוכנית החטיפה. אחותו רכשה עבורו את כרטיסי הטיסה, והם ביקשו מגרושתו שתחתום על מסמך שניסח ובו היא נותנת את הסכמתה לנסיעה.  

 

 

האזנות הסתר חושפות את המניפולטיביות של בוקובזה ואת מעורבות המשפחה באירוע. מי שניהל את החקירה היה רב פקד דורון אלוני, שגם שוחח עם בני המשפחה וניסה לשכנע אותם להחזיר את הבנות לישראל. גם בשיחות עם המשטרה מתאילנד ובשיחות עם יורם, אחיו של דוד, נראית בבירור האובססיה. "ככל שעובר הזמן המצב רק הולך ומחמיר", אומר החוקר ליורם בוקובזה. "אנחנו רוצים שדוד יחזור עם הבנות לארץ".

 

יורם אמר לחוקר, ולרב פקד דורון אלוני שהצטרף לשיחה, כי לאחיו "לא הייתה ברירה בגלל מה שעשו לבנות". בהמשך יוצר בוקובזה בעצמו קשר עם המשטרה ומנסה לשכנע את החוקרים בצדקתו. "אני תמיד מפנק", אמר לאחד החוקרים על היחס שהוא מעניק לבנותיו. אז מצרף החוקר לשיחה את דורון אלוני.

 

רפ"ק דורון אלוני: "דוד תקשיב, תראה. אני יש לי איזה שהוא מסר למסור לך. קודם כל, לגבי כל הטענות שלך וההקלטות שאתה רוצה למסור לנו, כל מה שאתה תמסור לנו ייבדק על ידינו וייבדק בשיא הרצינות כמו שבדקנו את הטענות הקודמות שלך שבגינן אנחנו פתחנו תיקים. קיבלת אותי? עד כאן? דוד?"

 

בוקובזה: "כן, אין לי טענות נגדכם דורון, כן?"

 

רפ"ק אלוני: "עכשיו תקשיב, תקשיב, כל החומרים האלה שאתה אוסף, אני לא יודע מה זה החומרים האלה, אין להם שום רלוונטיות למעשה שאתה עשית. אתה צריך להגיע לפה לארץ עם הבנות. אתה עשית מעשה שהוא אסור".

 

בוקובזה: "לאחר שהבנות שלי יהיו בטוחות אני אעשה את זה. מקומן בארץ ולאחר שעתידן מובטח אני בהחלט יעשה את זה".

 

רפ"ק אלוני: "כן, אבל דוד אתה כרגע עשית לעצמך דין. ואתה לקחת, זה נקרא חטיפה, על פי חוק העונשין זה נקרא חטיפה. בסדר? וככל שאתה תהיה בחו"ל, תהיה אשר תהיה שמה, לא יודע איפה אתה נמצא, אתה פשוט מאוד מחמיר את מצבך. כי ההסברים שאתה תיתן אחר כך הם הסברים תלושים מאוד, אני מציע לך".

 

בהמשך אלוני הבטיח לבוקובזה שבנותיו יהיו בטוחות כשיחזרו לארץ, ובוקובזה ניסה לשכנע את אלוני שישמע את ההקלטות שמוכיחות לטענתו שבנותיו צריכות להישאר איתו. "הילדות פה משתוללות ואני בסופר, בוא נדבר מחר, תשמעו את ההקלטות הן נמצאות בסמס", אמר לו בוקובזה בסוף השיחה. 

 

שתי הבנות הקטנות חולצו במבצע משטרתי, ובדו"ח הערכת המסוכנות שנעשתה לבוקובזה לאחר שחזר ארצה נקבע כי רמת המסוכנות של גבוהה. בוקובזה נידון למאסר אחרי שהורשע בחטיפת שתי הבנות.

 

17 חודשים היה בוקובזה במאסר, ולא הפסיק לחשוב על נקמה. מסע הנקמה של בוקובזה החל בתחילת אפריל כשהגיע לבניין המגורים של גרושתו - על פי החשד במטרה לרצוח אותה. כשהבחין שגרושתו לא נמצאת בבניין הוא חזר לדירתו ונפגש עם חברו הטוב אברהם אלתר, שהפגיש לראשונה בין בוקובזה לגרושתו לפני שנים וסיפר למשפחתו שהוא הולך לשחק קלפים.

 

גופתו נמצאה בדירה בבאר שבע רק ביום שלמחרת - שעות לאחר שמשטרת באר שבע ביקשה סיוע באיתורו בעקבות דיווח של משפחתו כי הוא נעדר. על גופתו של אלתר נמצאו סימני אלימות ושרידי דם – ובוקובזה הפך לחשוד העיקרי.

אברהם אלתר, נרצח (באדיבות דוברות המשטרה) (באדיבות דוברות המשטרה)
אברהם אלתר, נרצח(באדיבות דוברות המשטרה)

 

 

את זירת הרצח של אלתר עזב בוקובזה שוב לעבר בניינה של ל', כאשר בשלב זה הוא גם לוקח איתו את נשקו האישי של חברו שנרצח. לדירת גרושתו הגיע פעמיים נוספות, בשעה 10:30 ושוב באזור השעה 12:00. נחשד כי בזמן הזה גם הספיק לתאם פגישה עם עורכת הדין של אשתו לשעבר, שגם אותה על פי החשד התכוון לחסל.

 

כשדפק על דלת ביתה של ל', מצויד בנשק, ניסה להצית אותה ושפך עליה חומר דליק והבעיר את הדירה. ל' הצליחה עם זאת להימלט ממנו, אך בוקובזה לא ויתר: הוא רדף אחריה עד שמצאה מחסה אצל שכנה.

 

עדיין לא ברור בדיוק מה בדיוק תכנן בוקובזה לעשות אם היה מצליח לבצע את זממו, ולא ברור אם בנותיו היו חלק מתוכנית הנקמה. את השעות הדרמטיות הללו סיימה ל' עם חבלות קלות בלבד.

"בוקובזה הרגיש חסר אונים", עו"ד ישראל קליין ()
"בוקובזה הרגיש חסר אונים", עו"ד ישראל קליין

בשעות אחר הצהריים של אותו היום התקבל דיווח במשטרה על רכב שעולה באש מול בית המשפט העליון, ובתוכו נמצא בוקובזה, במצב אנוש, שביקש לעצמו את אותו הגורל שאיחל, ללא הצלחה, לגרושתו. ברכב נמצא גם מכתב שבו פירט והסביר את מעשיו ומדוע ביקש לפגוע באלו שלטענתו הרסו את חייו. הוא פונה לבית החולים הדסה במצב קריטי, שם התייצב מצבו בהדרגה.

 

סנגורו של בוקובזה באותה תקופה, עו"ד ישראל קליין, תיאר אותו כאדם מיוסר שחש אכזבה מכל הסובבים אותו: "הוא הרגיש חסר אונים ביכולת שלו להגן על בנותיו מפני פגיעה נוספת. בכל פעם שפנה לעזרה הוא נתקל בסירוב, ובלית ברירה - לתפיסתו - הבריח את הבנות לחו"ל כדי לגונן עליהן מפני פגיעה מתמשכת".  קליין הוסיף כי לדבריו של בוקובזה, המשטרה לא סייעה בהגנה על בנותיו, אלא השקיעה משאבים כספיים אדירים בחיפושים אחריו בחו"ל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים