שתף קטע נבחר

נסעה הפוך, דרסה - והאישום בוטל: "לקתה בהתקף פסיכוטי"

ב-2014 הוגש כתב אישום נגד נהגת תושבת הצפון שנסעה נגד כיוון התנועה בכביש 4, דרסה עובד מע"צ וגרמה לו לנכות - ונפצעה בעצמה. במהלך המשפט התברר כי בעת המקרה חוותה לראשונה התקף פסיכוטי - והוחלט לבטל את ההליכים נגדה

תאונה בכביש 4. ארכיון (צילום: דוברות מד"א      ) (צילום: דוברות מד
תאונה בכביש 4. ארכיון(צילום: דוברות מד"א )

אגף התנועה במשטרה ביטל באחרונה כתב אישום שהוגש נגד תושבת הצפון שנסעה לפני ארבע שנים בכביש 4 נגד כיוון התנועה ופגעה עם רכבה בעובד מע"צ וגרמה לו לנכות – משום שהתברר במהלך המשפט כי לראשונה בחייה חוותה בזמנו התקף פסיכוטי. לאחר שנקבע כי בשל מצבה הנפשי, הנהגת "לא הייתה ברת עונשין בעת ביצוע העבירה", הוחלט להפסיק את ההליכים נגדה. "מאז התאונה הנהגת שבה לאיתנה ומטופלת כל העת בתרופות פסיכיאטריות", הסביר היום (ה') סנגורה של הנהגת.

 

התאונה אירעה בשעות הלילה המאוחרות בליל 1 באוקטובר 2013, כאשר נסעה האישה, כבת 30, בנתיב השמאלי בכביש 4, באזור קיבוץ לוחמי הגטאות, בכיוון ההפוך מהתנועה. באישום נטען כי נסעה ברכב פרטי מכיוון נהריה לכיוון עכו, פגעה בעובד מע"צ שעבד באותה השעה במקום – וגרמה לו לנכות קשה. בנוסף פגעה בגדרות הבטיחות ונפצעה בעצמה.

 

"באותה העת בוצעו בכביש עבודות צביעה על ידי עובדי מע"צ", תואר באישום. "במקום היה שילוט מתאים, ותאורת הכביש פעלה כתקנה. הנהגת נהגה ברשלנות כשנסעה במסלול הנגדי לכיוון הנסיעה המותר, פגעה באחד מעובדי מע"צ ובמעקה השמאלי, המשיכה וסטתה ימינה, והתנגשה במעקה ההפרדה בין שני המסלולים".

עו"ד ראובן מלאך ()
עו"ד ראובן מלאך
 

בתאונה כאמור נפגע עובד מע"צ בפלג גופו התחתון, והוא נותר נכה בעקבות הפגיעה הקשה. הנהגת נפצעה גם כן בתאונה, וטופלה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בבדיקות שנערכו לה על ידי פסיכיאטרית, התברר כי במהלך הנהיגה לקתה הנאשמת בהתקף פסיכוטי. היא אושפזה למשך 10 ימים בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת כרמל.

 

כתב האישום שהוגש נגד הנהגת באפריל 2014 ייחס לה נהיגה בקלות ראש, נהיגה בכיוון הפוך בדרך חד-סטרית, חבלה של ממש והתנהגות הגורמת נזק. המשפט החל בשנה שלאחר מכן, ובתום כמה דיונים ובדיקות רבות נקבע כי הנאשמת "לא הייתה ברת עונשין בעת ביצוע העבירה", ובשל כך, הוחלט באחרונה להפסיק את ההליכים בתיק.

 

עו"ד ראובן מלאך, שייצג את הנהגת, אמר היום כי מאז התאונה שבה הנהגת לאיתנה. "היא מטופלת כל העת בתרופות פסיכיאטריות, וזוכה למעקב פסיכיאטרי רצוף", סיפר. "למרבה השמחה, היא גם נישאה לבחיר לבה, הביאה ילד לעולם ומנהלת אורח חיים נורמטיבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים