שתף קטע נבחר

ישראל נמחקה מסרטון של ממשל טראמפ לסעודים

בכיר דמוקרט בבית הנבחרים שלח מכתב זועם למזכיר המדינה טילרסון: מסרטון שפרסמה שגרירות ארה"ב בריאד על ביקורו של טראמפ במדינה בעוד שבועיים הושמטה בכוונה הכרזתו שיבוא גם לישראל. גורם במחלקת המדינה: "זה סרטון שערך אזרח סעודי, לא שמנו לב"

הדמוקרט אליוט אנג'ל, חבר בכיר בבית הנבחרים האמריקני, מתח אמש (ב') ביקורת קשה על מחלקת המדינה משום שלדבריו שגרירות ארה"ב בסעודיה פרסמה סרטון של הכרזת הנשיא טראמפ על ביקורו הקרוב במזרח התיכון – אבל השמיטה ממנו את הודעת הנשיא שהביקור יכלול גם את ישראל.

 

שעות אחר כך טען גורם במחלקת המדינה האמריקנית כי הסרטון פורסם בטעות ונלקח מחשבון של אזרח סעודי. לטענתו אנשי השגרירות לא שמו לב שהוא נערך ושהושמטה ממנו ההכרזה על הביקור בישראל.

 

אנג'ל הוא הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים האמריקני. אתמול הוא שלח מכתב למזכיר המדינה רקס טילרסון, ובו עדכן אותו כי גילה שבחשבון הטוויטר של שגרירות ארה"ב בסעודיה – מדינה שגם בה יבקר טראמפ בסיורו הקרוב במזרח התיכון – פורסם סרטון ערוך שממנו הושמט רק שמה של ישראל. שמותיהן של סעודיה והוותיקן, שתי המדינות האחרות בסיורו, לא הושמטו.

 

"אני מזועזע מכך ששגרירות ארה"ב בסעודיה פרסמה סרטון חסר ומטעה", כתב אנג'ל לטילרסון. "בימים שבהם ארה"ב צריכה לעודד את הממשלות באזור ואת עמיהן לקדם סובלנות, כבוד והכרה הדדית הסרטון הזה רומז שארה"ב מקבלת את עמדתה הפומבית של סעודיה השוללת כל קשר לישראל.

אליוט אנג'ל (משמאל). "ארה"ב רומזת שהיא מקבלת את יחס סעודיה לישראל" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אליוט אנג'ל (משמאל). "ארה"ב רומזת שהיא מקבלת את יחס סעודיה לישראל"(צילום: AFP)

"לסרטון הזה אין מקום בחשבון ברשת חברתית או בכל כלי תקשורת אחר שיש לו קשר לממשל האמריקני. פרסום הסרטון המקורי ובו שמה של ישראל יסייע לחדש את המחויבות האמריקנית לשלום ולקבלת המדינה היהודית באזור ובעולם. עלינו להישאר נאמנים לערכינו ולאינטרסים שלנו".

 

אמש הוסר הסרטון מחשבונה של השגרירות האמריקנית – והציוץ נמחק.


פורסם לראשונה 08/05/2017 21:18

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נשיא ארה"ב טראמפ. "סרטון חסר ומטעה"
צילום: AFP
מומלצים