שתף קטע נבחר

טראמפ על פיטורי ראש ה-FBI: "בסוף כולם יודו לי"

נשיא ארה"ב הגיב לסערה בוושינגטון אחרי שפיטר את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI, ואמר שמחליפו יעשה עבודה טובה יותר: "הוא איבד את האמון של כולם בוושינגטון". טראמפ תקף את הדמוקרטים שזעמו על ההדחה: "הם אמרו שצריך לפטר אותו - ועכשיו הם 'עצובים'". בקרמלין הגיבו לפיטורים: "לא קשור אלינו"

 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב בצהריים (יום ד') לסערה בוושינגטון בעקבות הפיטורים של ראש ה-FBI. "ג'יימס קומי יוחלף באדם שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר ל-FBI את הרוח והיוקרה", כתב בסדרת ציוצים בטוויטר.

 

"קומי איבד את האמון של כמעט כולם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. כשהעניינים יירגעו הם יודו לי!", כתב הנשיא. בציוץ שלישי תקף טראמפ את הביקורת של המפלגה הדמוקרטית על ההדחה של קומי: "הדמוקרטים אמרו כמה מהדברים הקשים ביותר על ג'יימס קומי, כולל העובדה שצריך לפטר אותו", אמר טראמפ, והוסיף שהדמוקרטים מעמידים פנים שהם "עצובים מאוד".

ג'יימס קומי ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ג'יימס קומי ודונלד טראמפ(צילום: רויטרס)
 

צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, נתן הלילה את דעתו למניע של טראמפ לפיטורים: "אנחנו יודעים שבית הנבחרים חוקר את המעורבות הרוסית בבחירות שהעניקו רוח גבית לקמפיין טראמפ. אנחנו יודעים שהסנאט חוקר. אנחנו יודעים שה-FBI חוקר אם הקמפיין של טראמפ שיתף פעולה עם הרוסים. זו האשמה מאוד חמורה. האם החקירות הללו היו קרובות מדי לחשיפת האמת עבור הנשיא?".

 

הנשיא טראמפ לא נשאר חייב לדברים ששמע משומר, ובתגובה הראשונה שלו לפיטורים צייץ הלילה: "צ'אק שומר הבכיין אמר רק לאחרונה: 'אין לי אמון בו (ג'יימס קומי)'. ועכשיו הוא מדבר בכעס גדול". במפלגה הדמוקרטית, נזכיר, כעסו על ההחלטה של קומי לחדש את חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון פחות משבועיים אחרי הבחירות. קלינטון ודמוקרטים נוספים טענו בחודשים האחרונים כי ההחלטה הזו היא אחת הסיבות להפסד בבחירות.

בצהריים הגיבה רוסיה לראשונה לפיטורים של קומי. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי הוא מקווה שהפיטורים של קומי לא ישפיעו על יחסי המדינות. "לרוסיה אין שום קשר לזה", אמר פסקוב על הפיטורים והדגיש שמדובר ב"עניין פנים אמריקני". פסקוב אמר כי מדובר ב"החלטה בלעדית" של טראמפ. בצל הפיטורים של קומי - והטענה שממשל טראמפ מנסה לטייח את החקירה על המעורבות הרוסית בפוליטיקה האמריקנית - יגיע הערב סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי, לבית הלבן.

 

גורמים ב-FBI אמרו שהם מעוניינים להמשיך בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, ובקשר אפשרי בין הקרמלין למקורבי טראמפ. את קומי יחליף זמנית בתפקיד סגנו אנדרו מקייב. הבית הלבן אמר כי החיפושים אחר ראש קבוע יתחיל מיד. שני גורמי FBI לשעבר אומרים שאחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא דיינה בונט, מספר 3 במשרד המשפטים האמריקני ולשעבר התובע הכללי.

 

מועמדים פוטנציאליים נוספים הם בין השאר טריי גאודי, תובע לשעבר שהוביל את החקירה בקונגרס על חלקה של הילרי קלינטון בכשל האמריקני במתקפה על הקונסוליה ב-2012 בבנגאזי. מועמד נוסף הוא רודי ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר, שמינויו עלול לפגוע לתדמית של ה-FBI, גוף שאמור להיות חסרת נטייה פוליטית. "הבית הלבן חייב להימנע מפוליטיקאים אם הוא רוצה להעביר מועמד באמצעות הסנאט", אמר אחד הגורמים לשעבר ב-FBI.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים