שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock

טראמפ כמעט הרס לעורכי הדין את החגיגה

נשיא ארה”ב אמור לנחות בישראל ב-22 במאי, בעיצומו של כנס לשכת עורכי הדין באילת. יו”ר הלשכה אפי נוה מקווה שלמרות הביקור החשוב שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון יצליחו להגיע. על השולחן: חקירות ראשי ממשלה ומשפט אלאור אזריה

כשלשכת עורכי הדין קבעה את מועד הכנס השנתי באילת היא לא העלתה על דעתה שהוא יתנגש עם מה שצפוי להיות האירוע הגדול של השנה - ביקורו הראשון של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בישראל.

 

כנס לשכת עורכי הדין שייפתח ב-21 במאי הוא הכנס ה-17 שמארגנת הלשכה, ואמור להיות הגדול ביותר אי פעם. בין המוזמנים לכנס, שיימש חמישה ימים - שרים, שופטים, בכירי משרד המשפטים וצמרת עורכי הדין והמשפטנים בישראל. אישרו את בואם בין היתר שרת המשפטים איילת שקד, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליט הצבאי ראשי תא”ל שרון אפק.

טראמפ בדרך, אבל לא ינחת באילת (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ בדרך, אבל לא ינחת באילת(צילום: רויטרס)

אלא שבשבוע שעבר התברר שביום השני לכנס, ביום שני ה-22 במאי, ינחת בארץ מטוסו של טראמפ, שיגיע לביקור עבודה ראשון בראש פמליה אדירה של יותר מאלף איש. למזלו של יו”ר הלשכה אפי נוה, הביקור הוגדר כ”ביקור עבודה” ולא כ”ביקור ממלכתי”, אחרת היו נדרשים שקד, נאור ומנדלבליט להמתין לטראמפ ליד כבש המטוס במסגרת “סגל א’” ולא היו יכולים לרדת לאילת ולהשתתף באירוע הפתיחה המרכזי בכנס שתוכנן לאותו יום.

 

אבל האיום האסטרטגי הזה הוסר ובלשכת עורכי הדין נשמו לרווחה. ליתר ביטחון, וכדי להבטיח ששנה שלמה של הכנות, הרצאות, פאנלים ואירועי בידור לא יירדו לטמיון, דאגו בלשכה להכין תוכנית חלופית, למקרה שיצטרכו בסופו של דבר בכל זאת להקדים ביום את אירוע הפתיחה.

ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה (במרכז) עם פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ()
ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה (במרכז) עם פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

מדי שנה מנצלים באי כנס הלשכה את האירוע כדי להיפגש, להתעדכן וגם כדי להתווכח ולריב בנושאים השונים שעל סדר היום. כמו בשנה שעברה, גם השנה השנה צפויה השרה שקד לנצל את הבמה כדי להעביר את המסרים ולספר על הרפורמות שהיא מתכננת. נשיאת בית המשפט העליון, שזה לה הכנס האחרון לפני פרישתה, צפויה לנאום, והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל להתחמק מלהתייחס לחקירות ראש הממשלה שמעסיקות את מערכת המשפט ואת הציבור כולו.

 

חקירות ראשי ממשלה באשר הם צפויות לעמוד גם במרכזו של אחד הפאנלים המרכזיים בכנס, שיעסוק ב“עיכוב הליכים נגד ראש הממשלה”. בפאנל, שצפוי להיות סוער ביותר, ישתתפו נציב התלונות על פרקליטים ומי שהיה השופט במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, דוד רוזן; ח”כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני); ועורכי הדין אלי זוהר ונוית נגב, שהיו בצוות ההגנה של אולמרט.

 

בפאנל מסקרן נוסף שיעסקו במשפט אזריה ישתתפו זה לצד זה הפרקליט הצבאי הראשי, תא”ל שרון אפק, התובע במשפט עו”ד נדב ויסמן ופרקליטיו הקודמים של אזריה, עוה”ד אייל בסרגליק ואילן כץ.

 

הנשיאה הבאה של בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תוביל בכנס פאנל בנושא “בית הדין פותר בעיות. עורך הדין החדש והרווח שבין אדוורסריות ושיתופיות”. לצידה ישתתפו בפאנל נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, ד”ר אברהם אברהם, ונשיא בית משפט השלום בתל אביב, אביחי דורון.

 

בין הרבים שיגיעו לכנס צפוים להיות גם המשנים ליועץ המשפטי לממשלה. ביניהם תהיה אולי גם עו”ד עמית מררי, שנבחרה רק לפני כמה ימים למשנה לעניינים פליליים. בכך השלים מנדלבליט את סבב מינוי המשנים שלו, יותר משנה אחרי שנכנס לתפקידו. קדמו למררי מאיר לוין, שמונה למשנה לעניינים כלכליים ופיסקליים, ורז נזרי שמונה למשנה לנושאים חוקתיים.

 

מררי, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, נבחרה על ידי ועדת איתור בראשות מנדלבליט, ומינויה אושר על ידי שרת המשפטים. בשלב הבא יובא מינויה לאישור הממשלה.

 

מררי שימשה במגוון תפקידים במשרד המשפטים, ביניהם פרקליטה במחלקה לעניינים בינ”ל ובמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ובעבר הייתה עוזרת ליועמ”ש אליקים רובינשטיין. במהלך הקריירה שלה שימשה גם עוזרת משפטית במערכת התביעה של ארה”ב בתחם של פשיעה מאורגנת ועבירות הלבנת הון. בשמונה השנים האחרונות הייתה ראש אשכול פשיעה חמורה במחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט פלילי).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים