שתף קטע נבחר

דיווח: איסור הכנסת מכשירי אלקטרוניקה לארה"ב יוטל גם על טיסות מאירופה

אחרי שממשל טראמפ אסר על הכנסת מכשירי אלקטרוניקה גדולים ממדינות מוסלמיות נשקלת האפשרות להרחיב את האיסור על כמה מדינות אירופיות. דובר המשרד להגנת המולדת: עדיין לא התקבלה החלטה, דנים בנושא עם חברות התעופה

ממשלו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ צפוי להרחיב את האיסור על הכנסת מחשבים ניידים בטיסות מסחריות לארצות הברית, כך שיחול גם על כמה מדינות אירופיות. כך אמר אתמול (ד') גורם בממשל.

אייפד. איסור העלאת מכשירים אלקטרונים יורחב גם לטיסות מאירופה ()
אייפד. איסור העלאת מכשירים אלקטרונים יורחב גם לטיסות מאירופה

פקידי המחלקה להגנת המולדת צפויים להיפגש היום עם גורמים בתעשיית התעופה האמריקנית ולתדרך אותם בנושא. בנוסף, ג'ון קלי, השר להגנת המולדת, יערוך תדריך מסווג לסנאטורים בנושא איומים מקומיים כשבין היתר הוא יעסוק בנושא חברות התעופה. כך אמרו לרויטרס גורמי ממשל שונים.

 

דובר המחלקה להגנת המולדת אמר כי קלי "עדין לא קיבל החלטה בנושא, אבל אנחנו ממשיכים להעריך את סביבת האיום ועורכים דיונים עם חברות התעופה ובעלי עניין נוספים בנושא".

 

קלי. עדיין לא החליט בנושא, עורך דיונים עם חברות התעופה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
קלי. עדיין לא החליט בנושא, עורך דיונים עם חברות התעופה(צילום: EPA)

גורם בריטי אמר כי הרחבת האיסור האמריקני יכול להשפיע על הטיסות לארצות הברית שיוצאות מבריטניה.

 

לפני כחודשיים הודיעה ארצות הברית על איסור הכנסת מחשבים ניידים ומכשירים הגדולים מטלפון סלולרי בטיסות לארצות הברית מעשר מדינות מוסלמיות, בהן סעודיה, קטאר וטורקיה. הצו הוצא בעקבות החשש שניתן להתקין פצצה מוסתרת באותם מכשירים.

 

פקידים בחברות התעופה האמריקניות אמרו כי בחברות כבר ערכו תוכניות במקרה שיוצא צו שידרוש מהם למנוע מהנוסעים לעלות למטוס עם מכשירי אלקטרוניקה גדולים.

 

אחת הבעיות המרכזיות עם הצו, היא הקושי להבטיח שמצבור סוללות הליתיום של המכשירים האלקטרוניים לא יתפוצצו בזמן שהמטוס באוויר. רגולטורים אירופים הזהירו כי ריכוז של מאות מכשירי אלקטרוניים במטוס בזמן טיסות ארוכות יכול להגביר את הסכנה לבטיחות הטיסה בעקבות סוללות שלא כובו כראוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בקרוב האיסור גם על טיסות מאירופה
צילום: shutterstock
מומלצים