שתף קטע נבחר

ארה"ב: בן 4 מצא אקדח וירה בעצמו למוות

גריון גלובר ג'וניור ירה בעצמו כשבני משפחתו ישנו. מאות ילדים נהרגים מדי שנה מירי בארה"ב, 75% מהם נורים בשוגג

ילד בן 4 מנורת'ווסטרן שבאינדיאנה, ארצות הברית, ירה בעצמו למוות לאחר שמצא אקדח בביתו. סבתו, לטויה גלובר, אמרה לערוץ טלוויזיה השייך לרשת ABC כי הילד, גריון גלובר ג'וניור, "החזיק באקדח וירה בעצמו" לפנות בוקר, בשעה שכל בני הבית ישנו. הוא הובא לבית חולים ושם נקבע מותו.

זירת ירי בארה"ב. קרובת משפחתו של הילד שנורה: "חשב שזה אקדח צעצוע" (צילום: AP) (צילום: AP)
זירת ירי בארה"ב. קרובת משפחתו של הילד שנורה: "חשב שזה אקדח צעצוע"(צילום: AP)
 

בת דודתו, קני טרוטס, סיפרה לערוץ טלוויזיה השייך לרשת NBC כי גלובר אהב לשחק עם צעצועים המדמים כלי נשק וכנראה חשב כי האקדח הוא צעצוע.

 

המשטרה לא חשפה את פרטי החקירה ולא ידוע למי שייך האקדח שבאמצעותו ירה גלובר בעצמו. סבתו של הילד הוסיפה כי אביו של גלובר נרצח באותה הדירה לפני כשנתיים. רבים מהתושבים באזור מחזיקים בנשק לצורך הגנה עצמית.  

 

לפני כחודש נער בן 13 מארה"ב ירה בעצמו למוות בטעות, במהלך שידור חי באינסטגרם. הנער, מלאכי האמפיל ממדינת ג'ורג'יה, אחז באקדח בשעה שצילם את עצמו בטלפון הנייד ובמהלך השידור נפלט כדור שהביא למותו. אמו של האמפיל אמרה כי היא לא יודעת מהיכן השיג בנה את האקדח. בנוסף, לפני כעשרה חודשים נער בן 15 ממדינת מיזורי ירה בעצמו למוות כאשר ניסה לצלם תמונת סלפי כשבידו אקדח טעון. הנער, דה מונטז ג'ונס, נורה על ידי אקדח שהיה שייך לארוסה של אמו ונמצא על ידי אחיו כשמכשיר הסלולרי לצידו.

 

 

ילדים שחורים נפגעים פי 10 מלבנים

ב-2014 חשף מחקר של אוניברסיטת ייל כי 453 ילדים אמריקנים מתים בכל שנה מפצעי ירי. 7,391 ילדים מאושפזים כל שנה כתוצאה מירי ו-75% מהם נורים בשוגג. על פי נתונים משנת 2011, 52% מהילדים הפצועים סבלו מפצעים פתוחים, 50% משברים ו-34% מפציעות פנימיות בחזה, בבטן ובאגן הירכיים.

 

על פי המחקר, 89% מנפגעי הירי בגילאים אלה הם בנים, ומספר הילדים והנערים השחורים הנפצעים מירי גבוה פי עשרה ממספר הלבנים. בקרב ילדים, 47% מהמאושפזים בשל פצעי ירי הם שחורים, אף שחלקם באוכלוסייה קטן מ-20%.

 

מנהל המחלקה למשפחה ולילד במרכז הרפואי של בוסטון ואחד משני המחברים של המחקר, רוברט סאגה, הזהיר כי "מדובר בבעיה ציבורית ולאומית".


פורסם לראשונה 11/05/2017 23:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
זירת ירי. מאות ילדים אמריקנים מתים בכל שנה מפצעי ירי
צילום: AP
מומלצים