שתף קטע נבחר

טראמפ נחת בישראל: "הזדמנות נדירה לביטחון ושלום"

ב-12:22 נחתו גלגלי המטוס הנשיאותי אייר פורס 1 בנתב"ג וכעבור כרבע שעה יצאו מדלת המטוס נשיא ארה"ב ורעייתו, שהגיעו מביקורם בסעודיה. "אני כאן כדי להבטיח את הקשר שבלתי ניתן לשבירה בין המדינות", אמר טראמפ. נתניהו: "זה ביקור היסטורי". משם המריא טראמפ במסוק הנשיאותי לירושלים

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה נחתו ב-12:22 עם מטוס "אייר פורס 1" בנתב"ג לביקור היסטורי בישראל. כעבור כרבע שעה יצאו טראמפ ורעייתו מדלת המטוס והתקבלו על-ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. לאחר הטקס המריא טראמפ במסוק הנשיאותי לכיוון ירושלים ויגיע למשכן הנשיא. 

 

"נפלא להיות כאן בישראל", אמר טראמפ בתחילת נאומו בנתב"ג. הוא פנה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא ריבלין ואמר להם: "אני אסיר תודה מעומק לבי על ההזמנה שלכם ולכבוד הוא לי להיות כאן. בביקור הראשון שלי כנשיא ארצות הברית אני מגיע לארץ הקדושה והעתיקה כדי לאשר מחדש את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ארה"ב למדינת ישראל".

 

"בארץ הזו, העשירה בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת מהציביליזציות המדהימות בעולם - חזקה, נחושה ומשגשגת", הוסיף הנשיא האמריקני. "זו גם אומה שמבטיחה שלא יקרו יותר הזוועות של המאה הקודמת. עלינו לעבוד ביחד כדי לבנות עתיד שבו האומות באזור חיות בשלום, שהילדים שלנו יוכלו לגדול בביטחון וללא טרור ואלימות".

 (צילום: לע"מ) (צילום: לע
(צילום: לע"מ)

טראמפ התייחס לתחנה הראשונה שלו במסע – סעודיה – ואמר: "בימים האחרונים מצאתי סיבות חדשות לתקווה. סיימתי ביקור בסעודיה, שם נפגשתי עם המלך סלמאן ועם המנהיגים מהעולם הערבי והמוסלמי. בביקור הזה הסכמנו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה במלחמה נגד הטרור והאידיאולוגיה המרושעת שלו. המסע הבא שלי ייקח אותי לפגוש את האפיפיור ושותפינו באירופה".

 

"לפנינו הזדמנות נדירה להביא ביטחון ויציבות ושלום לאזור הזה ולעמיו, לנצח את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום", סיכם טראמפ. "נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד, אין שום דרך אחרת. אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד צמוד איתכם במהלך הביקור".

 

עם ירידתו מהמטוס בירך נתניהו את טראמפ. "ברוך הבא חברנו הטוב", אמר ראש הממשלה לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין היה ראשון הנואמים בטקס הרשמי. "ברוכים הבאים לישראל", בירך ריבלין. "ביקורכם הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב".

 

 

ריבלין המשיך ואמר לטראמפ כי "אתה הנשיא של בעלת הברית החשובה ביותר והגדולה ביותר של ישראל. אתה ידיד אמת של ישראל ושל העם היהודי. אדוני הנשיא, העולם זקוק לארה"ב חזקה. המזרח התיכון זקוק לארה"ב חזקה וישראל זקוקה לארה"ב חזקה. באותה מידה גם ארה"ב זקוקה לישראל חזקה".

 

הנשיא ציין כי "המזרח התיכון הוא אזור מוכה טרור, דיכוי וטירוף. הברית בין ארה"ב לישראל מאירה כמגדלור של חירות וקדמה. אנו חולקים ערכים דומים כמו גם תקווה לשלום. אנו מודים לך על המחויבות כלפי יכולתה של ישראל לעמוד באיום ההווה והמחר".

 

ריבלין התייחס לביקור טראמפ בימים שבהם ישראל מציינת חמישים שנה לשחרור ולאיחוד ירושלים. "משמח אותנו מאוד שבעלת בריתנו החשובה ביותר מכירה בחשיבותה של ירושלים לעם היהודי", אמר הנשיא.

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

לסיכום ציין ריבלין כי "אדוני הנשיא, הגעת לכאן מסעודיה, תבקר בכותל המערבי ובכנסיית הקבר ואז תמריא לוותיקן. במסע אחד תבקר בשלושת המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם, ליהדות ולנצרות. לכל דת אמונות שונות, אך כולנו עובדים את אותו אלוהים. אנו יכולים לשתף פעולה לקראת עתיד טוב יותר ועלינו להמשיך לעשות זאת יחד".

 

לאחר ריבלין נאם ראש הממשלה נתניהו. "הביקור שלכם כאן הוא היסטורי. מעולם בעבר לא כלל נשיא ארה"ב בביקורו הראשון מחוץ לארה"ב את ישראל", אמר נתניהו. "אתמול נשאת נאום עוצמתי בסעודיה וקראת לכל האומות להילחם בטרור ובקיצוניות. במשך 69 שנה ישראל עשתה בדיוק את זה. ישראל חולקת את המחויבות שלך לשלום כפי שביטאת אתמול. עשינו כבר שלום עם מצרים ועם ירדן, וישראל מושיטה יד לשלום לכל השכנים שלנו, כולל הפלסטינים. השלום שאנו מחפשים הוא אמיתי ובר קיימא, שבו המדינה היהודית מקבלת הכרה. הביטחון נשאר בידי ישראל והסכסוך מסתיים אחת ולתמיד".

 

 

"אייר פורס 1" בנחיתה ()
"אייר פורס 1" בנחיתה

 

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו(צילום: רויטרס)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

 

כשהחלו לחיצות הידיים עם שרי הממשלה הגיע טראמפ לשר החינוך נפתלי בנט שאמר לו: "חוגגים עכשיו 50 שנה לאיחוד ירושלים. מצפים שתהיה נשיא ראשון שמכיר בירושלים מאוחדת". טראמפ השיב לו: "זה רעיון".

 

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אמר לעיתונאים עוד לפני הנחיתה בישראל כי הנשיא טראמפ מוכן להשקיע את כל המאמצים שלו כדי להשיג שלום במזרח התיכון אם המנהיגים הישראלים והפלסטינים מוכנים להיות רציניים להיכנס לתהליך. טילרסון ציין כי פגישה משולשת בין טראמפ, נתניהו ואבו מאזן לא תתקיים במהלך הביקור.

 


פורסם לראשונה 22/05/2017 12:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ בישראל
צילום: רויטרס
מומלצים