שתף קטע נבחר

המחאה הירדנית נמשכת: "די לפרובוקציות באל-אקצה"

באיגרת שנמסרה לשגרירות ישראל בעמאן, טוען משרד החוץ הירדני כי "קיצונים נכנסים למסגד אל-אקצה תחת אבטחה של המשטרה הישראלית". בירדן מזהירים כי התנהגויות אלו מזיקות ליחסים בין המדינות

 

העיר העתיקה בירושלים במוקד המחלוקת עם ירדן  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
העיר העתיקה בירושלים במוקד המחלוקת עם ירדן (צילום: shutterstock)
 

משרד החוץ הירדני מסר היום (ד') לשגרירות הישראלית איגרת שבה מחה על הכנסת "קיצונים למסגד אל-אקצה תחת אבטחה של המשטרה הישראלית". הירדנים טענו במכתב שהעניין חזר על עצמו מיום רביעי שעבר ועד היום. גם בשבוע שעבר פרסמה ירדן הודעת גינוי חריפה שבה טענה כי "מתנחלים טימאו את אל-אקצה".

 

באיגרת הנוכחית נטען שממשלת ירדן דורשת מממשלת ישראל להפסיק את "ההתקפות והפרובוקציות האלה באופן מיידי ולכבד את התפקיד של ירדן במתן חסות למקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים - תפקיד שישראל הכירה בו בהסכם השלום בין המדינות".

 

עוד נטען "ההתנהגויות הללו הן בבחינת התגרות ברגשותיהם של המוסלמים ומהוות הפרה של סעיף 9 בהסכם השלום בין המדינות". ירדן טוענת כי לישראל, שהיא "הכוח הכובש במזרח ירושלים" יש התחייבויות בהתאם לחוק הבינלאומי ולחוק ההומניטרי הבינלאומי, להנחיות אמנת האג מ-1907, להסכם ז'נבה הרביעי מ-1949 ולהסכם האג מ-1954 הקשור בהגנה על הרכוש התרבותי במצב של מאבק מזוין.

 

הירדנים הזהירו באיגרת כי ההתנהגויות הללו מזיקות ליחסים בין המדינות וממוטטות את המאמצים שמושקעים בהפחתת המתיחות ובשמירת הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצה.

 

ביום שלישי שעבר השתתפו כ-75 אלף בני אדם בריקוד הדגלים המסורתי שעובר בעיר העתיקה בבירה במסגרת חגיגות יום ירושלים ו-50 שנה לאיחודה ולשחרורה של העיר. במסגרת האירועים נעצרו במתחם אל-אקצה 15 יהודים שהשתחוו במקום, ואחרים שרו את התקווה. בתגובה הצהירה ממשלת ירדן שמדובר במתקפה ישראלית בוטה וב"חילול של קדושת המקום ופגיעה ברגשות המוסלמים בכל רחבי העולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
העיר העתיקה בירושלים
צילום: shutterstock
מומלצים