שתף קטע נבחר

פשקוויל חדש: ילד חרדי שנעצר - כמו ילד סורי שנרצח

פלגים קיצוניים הפיצו תמונה שמשווה בין ילדים הנטבחים על ידי המשטר בסוריה לבין ילדים חרדים שנעצרים על ידי כוחות הביטחון. גם היום - שוטר נפצע קל בעימותים במאה שערים. גורמים חרדים, גם בזרמים המרכזיים, בביקורת נגד המשטרה: "שימוש בשוטרים המתחזים לחיילים כדי שיתקפו אותם - פרובוקציה"

"פשקוויל" חרדי חדש מציג: ילדים חרדים בישראל הנעצרים על ידי כוחות הביטחון - כמו ילדים בסוריה הנטבחים בידי המשטר. הפלגים הקיצוניים של החרדים מחריפים את המאבק נגד פעילות המשטרה בשכונותיהם, על רקע המבצעים היזומים לאיתור ולמעצר חרדים שתוקפים חיילים. בפשקוויל חדש שהופץ היום (א') בריכוזי ה"קנאים" וברשתות החברתיות, מופיעות זו לצד זו תמונות משתי ה"זירות", המציגות דימיון בין המצולמים – ילדים בסוריה וילד חרדי בישראל.

 

בסוף השבוע נעצרו 16 חרדים בשכונת מאה שערים החרדית בירושלים, במהלך מבצע יזום של המשטרה. כוח משטרה ומג"ב שזיהה תקיפה של לובשי מדים הגיע למקום ועצר בשעת מעשה את החשודים. במהלך המעצרים פרצה מהומה שבה התגודדו חרדים סביב השוטרים ויידו לעברם אבנים. שלושה שוטרים נפצעו קל.

 

 

 

עימותים במאה שערים, היום (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
עימותים במאה שערים, היום(צילום: דוברות המשטרה)

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

גם היום נמשכו העימותים בשכונת מאה שערים, המזוהה עם הפלגים הקיצוניים, כאשר כוח משטרה פעל שוב במקום ועשרות תושבים, מרביתם קטינים, תקפו אותם. מהמשטרה נמסר כי השוטרים הותקפו מיד עם הגעתם, כשתושבים יידו לעברם חפצים ואבנים, הבעירו פחים וחסמו כבישים. שוטר נפצע קל מאבן שנזרקה ופגעה בראשו.

 

מהמשטרה נמסר עוד כי החוקרים הגיעו לשכונה "כחלק מפעולת המשטרה למיצוי חקירת החשודים שנעצרו בגין תקיפת לובשי מדים", ובצד החרדי טוענים כי המשטרה הגיעה על מנת לאתר מצלמות אבטחה שתיעדו את המעצרים ביום שישי כדי לנסות ולהוכיח בבית המשפט כי הם לא נעשו לשווא.

העימותים והמעצרים ביום שישי האחרון (צילום: "קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים") (צילום:
העימותים והמעצרים ביום שישי האחרון(צילום: "קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים")

 (צילום: "קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים") (צילום:
(צילום: "קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים")

 

ביומיים האחרונים נשמעת ביקורת מצד גורמים חרדים, לרבות בזרם המרכזי המתנגד לאלימות נגד חיילים, כי המשטרה מפעילה כוח מוגזם בניסיון לאתר את התוקפים. נטען כי הפעילות היזומה - שימוש בשוטרים סמויים המתחזים לחיילים כדי שיתקפו אותם, היא פרובוקציה שמתסיסה את השטח, וכי המשטרה גוררת אל תוך מעגל האלימות גם תושבים "תמימים". כראייה לכך, מציינים כי כל 16 החשודים שנעצרו ביום שישי שוחררו על ידי בית המשפט זמן קצר לאחר המבצע.

 

גם לפני שבוע הופץ פשקוויל מעורר מחלוקת, שקורא לאברכים שנדרשים להתגייס לרצוח חיילים. "גזירת הגיוס, גזירת שמד. גיוס בנים ובנות - ייהרג ובל יעבור", נכתב על הכרוזים שהופצו בשכונת מאה שערים בירושלים. אמינותם אינה ברורה, אבל במשטרה אמרו כי עם הפצתם הם פנו לפרקליטות המדינה לשם פתיחה בחקירה בגין הסתה לאלימות. דובר צה"ל כתב בפוסט בפייסבוק כי "הקריאה לרצח לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים