שתף קטע נבחר

טראמפ על ראש ה-FBI שהדיח: "שקרן ומדליף"

נשיא ארה"ב מגיב בזעם לעדות הדרמטית של ג'יימס קומי בסנאט. "כל כך הרבה הצהרות כוזבות ושקרים. קומי הוא מדליף!", כתב טראמפ בטוויטר על קומי, והוסיף שהעדות מוכיחה שהוא זכאי לחלוטין בפרשה הרוסית. רשת CNN דיווחה כי טראמפ מתכוון להגיש בעניין תלונה לסנאט ולמשרד המשפטים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בצהריים (יום ו') את ג'יימס קומי, ראש ה-FBI שפיטר בחודש שעבר, יום אחרי עדותו הדרמטית בסנאט. "כל כך הרבה הצהרות כוזבות ושקרים", כתב טראמפ על עדות קומי בוועדת המודיעין של הסנאט.

 

טראמפ הוסיף כי למרות אותם שקרים העדות מציגה "זיכוי מלא ומוחלט" שלו בפרשה הרוסית. אתמול אמר קומי שטראמפ אינו אחד מיעדי חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, וסירב לומר אם לדעתו טראמפ שיתף פעולה עם הגורמים הרוסים.

ג'יימס קומי ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס, EPA   ) (צילום: רויטרס, EPA   )
ג'יימס קומי ודונלד טראמפ(צילום: רויטרס, EPA )
 

"וואו, קומי הוא מדליף!", כתב טראמפ בציוץ על ראש ה-FBI שפיטר מתפקידו. קומי העביר לחבר משפטן תזכיר שכתב עם סיכומי הפגישות שלו עם נשיא ארה"ב, שלדבריו היו "מטרידות מאוד". התזכיר דלף לתקשורת, וקומי סיפר שתיעד את השיחות כי חשש שהנשיא ישקר לגביהן. רשת CNN דיווחה כי טראמפ מתכוון להגיש תלונה נגד קומי בגין הדלפת תוכן שיחותיהם. התלונה תוגש באמצעות עורך דינו הפרטי, מארק קסוביץ', לוועדת החוקה של הסנאט ולמפקח הכללי על משרד המשפטים.

 

בעדותו אתמול טען קומי שטראמפ פיטר אותו כדי לפגוע בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. הוא אמר שטראמפ לא ביקש ממנו להפסיק את החקירה הזו, אלא את החקירה בעניינו של מייקל פלין, היועץ לשעבר לביטחון לאומי שהתפטר בעקבות הקשר שלו לשגריר הרוסי בוושינגטון. "הלוואי שהיו הקלטות של השיחות האלה", אמר קומי בעדותו.

 

ג'יימס קומי מעיד בסנאט, אתמול (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ג'יימס קומי מעיד בסנאט, אתמול(צילום: MCT)
 

אתמול עוד הצליח טראמפ לגלות איפוק יחסי בנושא. טראמפ נאם בכנס בוושינגטון בזמן העדות ולא התייחס מפורשות לקומי, אלא ל"בעלי האינטרסים" בוושינגטון שרוצים להזיק לממשל. "אנחנו תחת מצור, אבל נצא מזה חזקים מאי פעם", הבטיח לתומכיו.

 

מארק קסוביץ', עורך דינו של טראמפ, תקף אתמול את קומי על הדלפת השיחות. "הוא חשף את זה ללא רשות", אמר עורך דינו של הנשיא - ורמז שכדאי לחקור את קומי. "נשאיר לרשויות לקבוע אם צריך לחקור את ההדלפות האלה, יחד עם כל הדברים האחרים שצריך לחקור".

 

על הטענה לגבי פלין אמר קסוביץ': "טראמפ מעולם, בשום צורה, לא הנחה את קומי או הציע לו להפסיק לחקור מישהו – כולל את מייקל פלין". אנשי טראמפ מכחישים שהוא שיבש את החקירה - או דרש מקומי שיצהיר על נאמנותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים