שתף קטע נבחר

צילום: אלכס קולומויסקי, EPA

ריק מחוגגים, מלא בשוטרים. שער שכם אחרי הפיגוע

שער שכם בירושלים נחשב לאחד מהמוקדים העמוסים של חודש הרמדאן, ומדי שנה הופך למוקד של חגיגות מדי ערב. יום אחרי הפיגוע האווירה במקום מתוחה במיוחד: "יש יותר שוטרים מחוגגים"

 

שער שכם בירושלים נחשב למוקד עמוס במיוחד בלילות של חודש הרמדאן. הרחובות שוקקים, ואת תבשילי המאכלים אפשר להריח מכל עבר. השכנים יוצאים להתארח אחד אצל השני בסעודת החג, והסוחרים מעידים שזוהי אחת התקופות הכי עמוסות בשנה.

 

כמדי שנה עיריית ירושלים קישטה את רחבת שער שכם באורות צבעוניים, אך בעקבות הפיגוע בשישי בערב הפכה האווירה החגיגית במקום למתוחה במיוחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבחון את הפיכת הרחבה לשטח סטרילי,

שער שכם, אמש (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
שער שכם, אמש(צילום: גיל יוחנן)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)
 

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)
 

עשרות שוטרי מג"ב ואנשי כוחות הביטחון הגיעו לשער שכם אחרי הפיגוע שבו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל. התיירים כבר מדירים את רגלם מהמקום, ובכניסה לשער ממליצים שוטרי מג"ב למבקרים החרדים שחוזרים מהכותל להאריך את הדרך ולא לחזור הביתה דרך הרובע המוסלמי.

 

"בשעה כזו מלא אנשים באים ומתכוננים לחג. עכשיו כמעט אין אנשים", מספר סמי, תושב מזרח ירושלים. "יש כאן יותר שוטרים מחוגגים", אמר בצער מוהני, תושב העיר העתיקה. פאדי מהעיר העתיקה אמר אמש כי "המצב המאוד קשה. הלילה אין הרבה אנשים, כי יש פה סוג של סגר, לקחו להם את האישורים וביטלו להם הכול".

 (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

 (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

חגי, יהודי שהיה אמש בשער שכם, סיפר: "אנחנו לא מפחדים. ירושלים שלנו, ואם אנחנו לא נלך פה אף אחד לא ילך פה". מאיר, חרדי, אמר ל-ynet: "אנחנו מתפללים שיהיה שלום. אנחנו באים ומכבדים את כולם".

 

המשטרה ביצעה פעילות במהלך היממה האחרונה בירושלים לאיתור שוהים בלתי חוקיים בעקבות הפיגוע. מהמשטרה נמסר כי יותר מ-350 שוהים בלתי חוקיים אותרו והורחקו מירושלים ומשטחי ישראל. רובם, כך לפי המשטרה, אותו באזור רחוב סולטאן סולימאן, שבו הייתה אחת מזירות הפיגוע, רחוב צלאח א-דין ושער שכם. בבדיקה עלה שרובם נכנסו לשטחי ישראל ללא היתר כדין.


פורסם לראשונה 17/06/2017 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שער שכם, הערב
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים