שתף קטע נבחר

מחקר בארה"ב: 1,300 ילדים נהרגים מירי מדי שנה

לפי הנתונים החדשים שמתפרסמים בארה"ב, 82% מבין הנפגעים מתחת לגיל 17 מירי, הכוללים גם 5,800 פצועים באורח קשה מדי שנה, הם בנים, ולילדים שחורים יש סיכוי של פי עשרה להיפגע. רק 6% מהמקרים הם תאונות

כ-1,300 נערים וילדים אמריקנים מתחת לגיל 17 נהרגים מדי שנה בתקריות הקשורות לירי ו-5,800 ילדים נפצעים קשות, כך לפי מחקר חדש של ממשלת ארה"ב שהתפרסם אתמול (יום ב').

 

החוקרים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) – גוף השייך למחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב – הוסיפו כי מבין הילדים שנהרגים מתקריות ירי שונות, כ-82% הם בנים. לפי המחקר, ילדים שחורים נמצאים בסיכון גבוה פי עשרה להיהרג מירי. יותר ממחצית המקרים שתועדו במחקר היו מקרי רצח וכ-38% הוגדרו כהתאבדות.

ארכיון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ארכיון(צילום: shutterstock)
 

המחקר המלא, שפורסם אתמול בכתב העת Pediatrics, גורס גם כי כ-6% מבין מקרי המוות הקשורים לירי או לנשק נגרמו כתוצאה מתאונה. "פגיעות ירי הן סיבה הולכת וגוברת למוות בקרב ילדים אמריקנים בין הגילאים שנה עד 17, ומדי שנה תורמות יותר ויותר למוות מוקדם, חולי או מוגבלות של ילשים", מסרה קתרין פאולר, העורכת הראשית של המחקר, בהודעה רשמית.

 

"מדי יום, בערך 19 ילדים נהרגים או מקבלים טיפול דחוף בעקבות פציעת ירי בתוך ארה"ב", הוסיפה פאולר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי החוקרים, מדובר ב"ניתוח המקיף ביותר של מקרי מוות ופציעות הקשורים לירי בקרב ילדים בארה"ב שנעשה עד כה".

 

בין היתר נמצא גם כי שיעור ההתאבדויות באמצעות ירי עלה ב-60% בין השנים 2015-2007. תאונות ירי המובילות למוות נפוצות בעיקר בקרב ילדים שמשחקים עם אקדחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים