שתף קטע נבחר

אם ובת נפגעו קשה בשריפה בת"א

אישה כבת 40 ובתה בת ה-15 נפגעו באורח קשה בשריפה שפרצה בביתן. השתיים פונו לבית החולים תל השומר מורדמות ומונשמות עם כוויות קשות ב-60% מגופן. "מתוך הדירה היו צעקות הצילו", שחזר הכבאי. מהחקירה עולה כי הגורם לפרוץ האש היה מנורת הלוגן

 

שריפה בתל אביב. אם כבת 40 ובתה בת ה-15 נפגעו קשה הלילה (ו') בשריפה שפרצה בבניין מגורים ברחוב שטרוק בתל אביב. כוחות הצלה רבים הגיעו למקום ופינו למשך כשעה את דיירי הבניין.

 

3 צוותי כיבוי פעלו במקום וצוות מד"א טיפל בפצועות ופינה אותן מורדמות ומונשמות לבית החולים תל השומר כשהן סובלות מכוויות ב-60% מגופן בדרגות ב' וג'. חוקר שריפות הגיע לזירה וככל הנראה, קצר במנורת הלוגן גרם לאש.

הכבאים איציק דאי ועידן צבר שחילצו את הלכודות: "כשמדובר בהצלת חיים - אין חוקים" (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
הכבאים איציק דאי ועידן צבר שחילצו את הלכודות: "כשמדובר בהצלת חיים - אין חוקים"(צילום: אלי סגל)

איציק דאי ועידן צבר, כבאים בתחנת תל אביב, הגיעו לזירת השריפה ונכנסו לתוך האש כדי לחלץ את שתי הלכודות. צבר, שהיה הראשון להיכנס לדירה שחזר: "כבר בדקות הראשונות הבנו שמדובר בעניין של חיים ומוות ואנחנו שמחים שפעלנו כמו שצריך. הגעתי בצוות הראשון והיה הרבה לחץ. ישר בלי לחשוב פעמיים נכנסו פנימה, חתרנו למגע וחילצנו את הלכודות".

 

איציק דאי סיפר כי במקום נשמעו קריאות "הצילו": "כשהגענו למקום הייתה התקהלות של הרבה אנשים ושמענו שצועקים מתוך הדירה 'הצילו'. ראינו שמדובר בדירה שיוצא ממנה עשן סמיך בקומה הראשונה. עלינו עם כל הצוותים, פרצנו את הדלת ונכנסו פנימה. הייתה קרינת חום איומה. משכנו את הילדה החוצה ובמקביל הוצאנו את האמא. העברנו אותן לטיפול מד"א והתחלנו בפעולות הכיבוי ושחרור עשן. הפעולות  של עידן היו תחת סכנת חיים, אבל כשמדובר בהצלת חיים - אין חוקים. נכנסים פנימה ומוציאים את הלכודים עם כל הסכנה הכרוכה בכך. ביצענו את המשימה שלנו".

 

הדירה שבה פרצה השריפה ()
הדירה שבה פרצה השריפה

פרמדיקים של מד"א יפתח לוי ושחר לרר שהגיעו בניידות טיפול נמרץ סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו המולה גדולה ועשן סמיך יוצא מבניין המגורים. כוחות הכיבוי חילצו אלינו מאחת הדירות אישה בהכרה מעורפלת וסובלת מכ-60% כוויות בדרגות ב' ו-ג' ולאחר ששאפה עשן, ונערה בהכרה מלאה ששאפה עשן וסובלת מכוויות נרחבות. הענקנו להן טיפול רפואי בשטח שכלל טיפול תרופתי, הרדמה והנשמה, ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים כשמצבן מוגדר קשה ויציב".

 

כוחות ההצלה במקום ()
כוחות ההצלה במקום


 

 (צילום: יוסי ברויאר, תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: יוסי ברויאר, תיעוד מבצעי מד
(צילום: יוסי ברויאר, תיעוד מבצעי מד"א)

ממד"א נמסר כי "בשעה 00:53 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א דיווח על שריפה בדירת בקומה הראשונה בבניין בן 3 קומות ברחוב שטרוק בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים תל השומר 2 פצועות במצב קשה מורדמות ומונשמות".

 

בעקבות דיווח נוסף הלילה הוזעקו כבאים לבניין מגורים באילת בעקבות שריפת פח אשפה בשכונת חורב בעיר. הצוותים זיהו בניין מגורים ששתי קומותיו העליונות עלו באש, וחילצו שני מבוגרים ושני ילדים שפונו לבית החולים יוספטל. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים