שתף קטע נבחר

העליון רמז לפרקליטות למשוך את הערעור על זיכוי מוטי חסין

בדרך לזיכוי סופי? בעליון רמזו לפרקליטות שדעתם לא תשתנה לאחר שסירבו לפני כמה שבועות לקבל ראיות חדשות בערעור על זיכוי העבריינים מוטי חסין והאחים שלומי ואופיר ניאמצ'יק, שזוכו משני מעשי רצח במלחמת החיסולים בעולם התחתון

 

מוטי חסין (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מוטי חסין(צילום: מוטי קמחי)

 

בבית המשפט העליון התקיים הבוקר (יום א') דיון בעניינם של מוטי חסין והאחים שלומי ואופיר ניאמצ'יק, עבריינים שזוכו משני מעשי רצח במסגרת מלחמת החיסולים בעולם התחתון. הדיון נערך אחרי שבעליון סירבו לקבל ראיות חדשות, ולשמוע את עדי המדינה בערעור.

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה את השלושה מרצח אבי דוד ואיציק גפן. המדינה לא השלימה עם הזיכוי, והגישה ערעור לבית המשפט העליון. בתום הדיון בערעור בספטמבר 2016 הגישה הפרקליטות בקשה לגביית ראיות חדשות ולהוסיף עדויות של שני עדי מדינה מתיקים אחרים נגד חסין והאחים ניאמצ'יק.

שלומי ניאמצ'יק (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
שלומי ניאמצ'יק(צילום: מוטי קמחי)
  

בדיון היום יותר מרמזו השופטים יורם דנציגר, סלים ג'וברן וענת ברון כי כדאי למדינה לחשוב אם היא רוצה למשוך את הערעור. "אני מתאר לעצמי כי בא כוח המדינה יודע על מה הדיון היום. לאחר ההחלטה שנתנו לא מזמן. האם יש למדינה איזושהי עמדה לגבי המשך הטיפול בערעור?", אמר ג'ובראן.

 

עוד הוסיף השופט ג'ובראן: "כדאי להעביר את המסר בלב פתוח ובנפש חפצה. נתנו החלטה, והיו בה רמזים כאלה ואחרים. האם יש ציפייה שבפסק הדין נשנה את דעתנו? הרי אנו כעת במקום אחר. לכן כל אלה צריכים להישקל בצורה יסודית על ידי הגורם הרלוונטי בפרקליטות. לא נכפה את עצמנו על כך, אך זה המצב".

עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס ורצון דרחי (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ) (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס ורצון דרחי(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
 

השופט דנציגר חידד עוד יותר: "יש רמז באוויר, השאלה הנשאלת היא האם אתם רוצים לריב עם השומר או לאכול את הענבים שבכרם? מה לגבי המשך ההליך הזה?".

 

עו"ד רצון דרחי, המייצג את שני הנאשמים המרכזיים מוטי חסין ושלומי ניאמצ'יק, אמר אחרי הדיון: "קיוויתי כי אחרי שהבינה המדינה לאן זה הולך, סברתי כי תהיה החלטה. היה והמדינה תסכים לחזור בה מן הערעור אז כאן העניין תם ונשלם". עו"ד שחר חצרוני ותמיר סננס המייצגים את אופיר ניאמצ'יק אמרו כי "ההחלטה של השופטים מדברת בעד עצמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
העבריין מוטי חסין
צילום: מוטי קמחי
מומלצים