שתף קטע נבחר

מתנחלי חברון לאחר החלטת אונסק"ו: "נחזור לבית המכפלה"

פרסום ראשון: ועדה של המנהל האזרחי שמוסמכת לדון בבעלות על המבנה קיבלה את ערר המתנחלים ותדון שוב בנוגע לבעלות על בית המכפלה. תושבי חברון: "ניכנס לבתים בימים הקרובים. זו התשובה האמיתית לאונסק"ו"

 

בית המכפלה, חברון ()
בית המכפלה, חברון
ברקע החלטת אונסק"ו להכיר במערת המכפלה כאתר מורשת עולמי בשטח פלסטיני, מחדשים המתנחלים את המאבק סביב אכלוס של בית המכפלה בחברון.

  

בית המכפלה בחברון הוא בניין בן שלוש קומות שאנשי תנועת "הרחיבי" טענו כי רכשו מפלסטינים וניסו לאכלסו בשנת 2012. לאחר מחאות רבות ופלישה של כ-14 משפחות לבניין, הוא פונה והוכרז כשטח צבאי סגור.

 

שנה לאחר מכן, בעקבות פיגוע ירי, החליט נתניהו לאכלס את בית המכפלה אך שוב נתקל בבג"ץ, שטען כי לא הוסדרו כל אישורים לאכלוס המשפחות. מאז מתנהל מאבק עיקש של המתנחלים ואנשי תנועת "הרחיבי" מול הגורמים השונים במנהל האזרחי על מנת לקבל את האישורים לאכלוס המבנה.

 

בדצמבר 2015 קבעה הוועדה לרישום ראשון כי המתנחלים לא המציאו את כל המסמכים הדרושים וכי חלקם לא אמינים. זוהי ועדה שעניינה רישום נכסי דלא ניידי, המהווה עד היום את הבסיס החוקי להליכי הרישום של קרקעות שטרם נרשמו ביו"ש. לאחר כחודש מהחלטת הוועדה הגישו אנשי "הרחיבי" ערר לוועדה העליונה של המנהל האזרחי שנתנה את החלטתה לפני כשבועיים ומתפרסמת כאן לראשונה.

 

 

 

 

בהחלטת הוועדה העליונה, שדנה בערר וניתנה לפני כמה שבועות נכתב כי "קיים פער בלתי מוסרי בין הראיות והממצאים שמצאנו בתיק הוועדה לבין קביעותיה". בסיום הדברים נכתב כי יש לבטל את ההחלטה של הוועדה לרישום ראשון.

 

בנוגע לטענת הוועדה על המסמכים החסרים, נכתב: "המסמכים החסרים כוללים אסופת מסמכים שמצאנו בתיק הוועדה שהועבר אלינו. על פני הדברים נראים העתקים אלה כהעתקים כשרים אשר לפי חוק הנוטריונים כמוהם כמסמכי מקור".

 

עוד נכתב בהחלטת הוועדה כי הטעם המרכזי שבגינו יש לבטל את ההחלטה ולהחזיר את התיק לוועדה לשם השלמת הבירור, "נעוץ בכך שקיים פער ניכר ובלתי מוסבר בין הראיות והמסמכים שמצאנו בתיק הוועדה לבין קביעותיה בהחלטתה, כי לא הוצגו בפניה מסמכים מקוריים או אף אישורי העתק הנוטריון שלהם. מן האמור לעיל עולה כי בתיק הוועדה מצויים מסמכים שנראים לכאורה בעלי משקל ראייתי נכבד וסותרים את קביעת הוועדה כי אין בפניה מסמכי מקור".

 

בסיום הדברים נכתב כי "נוכח מכלול הטעמים אנו סבורים כי יש לבטל את החלטת הוועדה".

 

בעקבות ההחלטה הדרמטית מתכוונים המתנחלים לפלוש לבתים בשבועות הקרובים באופן לא מתואם ולהתבצר בהם.

 

אנשי תנועת "הרחיבי" מסרו בתגובה: "אנו דורשים לאפשר כניסה לבתים שנרכשו כחוק והמשך הבדיקה תיעשה כשאנו בבתים, וייפסק עינוי הדין ורמיסת זכויות הקניין. זו צריכה להיות תשובת הממשלה להחלטת אונסק"ו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים