שתף קטע נבחר

ואנונו ירצה 120 שעות עבודות שירות כי הפר תנאי שחרורו

מרגל האטום שנפגש עם אזרחים זרים ללא אישור ירצה עבודות שירות לתועלת הציבור, כעונש על הפרת התנאים. כמו כן תלוי ועומד נגדו עונש של חודשיים מאסר על תנאי. לדבריו: "ממשיכים להתעלל בי, נתנו לי מאסר על תנאי כדי לחפש אותי ולהכניס אותי שוב לכלא"

 

מרדכי ואנונו (צילום: חיים צח) (צילום: חיים צח)
מרדכי ואנונו(צילום: חיים צח)

חודשיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ו-120 שעות עבודות שירות לתועלת הציבור - זה העונש שגזר בצהריים (יום ב') בית משפט השלום בירושלים על מרדכי ואנונו, עקב הפרת תנאי שחרורו מהכלא. ואנונו, חושף סודות האטום של ישראל, נפגש עם אזרחים זרים ללא אישור.

 

בתום הדיון אמר ואנונו: "כל הסיפור נגמר לפני 31 שנים, אבל ממשיכים לרדוף אותי. כל הסודות כבר פורסמו. ישבתי 18 שנים בכלא, וממשיכים להתעלל בי ולהונות את הציבור. על כל הסיפור המנופח של הראיון שנתתי לערוץ 2, השופט זיכה אותי. עכשיו נתנו לי מאסר על תנאי כדי לחפש אותי ולהכניס אותי שוב לכלא".

 

ואנונו נפגש במרס 2013 עם שני אזרחים אמריקנים במלון במזרח ירושלים, חרף צו שאסר עליו לקיים קשר מכל סוג שהוא עם אזרחים זרים ללא קבלת אישור. 

 

בשנת 1988 הוא הורשע בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה וריצה עונש של 18 שנות מאסר. עם שחרורו בשנת 2004, הוטלו עליו מגבלות שכללו בין היתר איסור יציאה מן הארץ, איסור כניסה לאזור יהודה ושומרון וכן חובת דיווח במקרה של שינוי כתובת המגורים. איסור ללא קבלת אישור מראש לקיים קשרים או להחליף ידיעות בכל דרך שהיא עם אזרחים זרים או תושבים זרים. בשנת 2014 הוקלה מגבלה זו ונקבע בצו כי שיחה מזדמנת, חד פעמית שלא תוכננה מראש בעל פה במקום ציבורי פתוח לקהל הרחב שלא תארך מעל ל-30 דקות - מותרת.

 

הוגשו נגדו שלושה אישומים: בראשון הואשם ואנונו כי באפריל 2013 נפגש בשעת ערב במלון "ג'רוזלם הוטל" במזרח ירושלים עם האזרחים האמריקנים וויליאם לואיס דיאנסט וקרין מארי הוסטר.

 

האישום השני נגע לכך שעבר דירה בבניין שבו התגורר ברחוב אח'ואן אל צפא 32 בירושלים, בלי שדיווח על כך כנדרש.

 

האישום השלישי עסק בראיון שהעניק ואנונו לערוץ 2 בספטמבר האחרון. על פי כתב האישום, במסגרת הריאיון מסר הנאשם למראייניו מידע אסור, שנפסל על ידי הצנזורה לשידור, ובכך הפר את הצו. משני הסעיפים האחרונים זוכה ואנונו בבית המשפט.  

 

השופט ירון מינטקביץ' אמר: "התנהגותו של הנאשם מעידה על זלזול בצו שהוצא כלפיו – ובעקיפין על זלזולו בשלטון החוק. עם זאת, יש להביא בחשבון כי המפגש ארך דקות ספורות והאנשים עמם נפגש ואנונו היו אזרחי ארצות הברית, חברים במשלחת רופאים שביקרה בישראל וברשות הפלסטינית, ולא נטען כי המפגש טמן בחובו פוטנציאל לפגיעה בביטחון המדינה".

 

השופט הוסיף: "לחובת הנאשם זקפתי את עברו הפלילי, הכולל עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה ואת העובדה כי לחובתו גם הרשעה קודמת בעבירות דומות. לזכותו זקפתי את העובדה שכתב האישום הוגש יותר משלוש שנים לאחר ביצוע העבירה, וכי הצו שאותו הפר הנאשם צומצם מאז".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מרדכי ואנונו
צילום: ירון ברנר
מומלצים