שתף קטע נבחר

תושב ערערה נדקר בפיגוע: "כולנו רוצים לחיות בשקט"

מחבל מקלקיליה דקר בצהריים בפתח תקווה נהג אגד ופצע אותו בינוני-קשה. קרוב של הפצוע ממשפחת אבו הלאל הבהיר בשיחה עם ynet כי הם "מתנגדים לטרור בכל מקום ומקווים שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם". תושב ערערה: "המקרה אירע בגלל מה שהתרחש באל אקצה"

 

 

במשפחת אבו הלאל מהכפר ערערה שבוואדי ערה עדיין מופתעים מדקירת בנם, נהג אגד, אתמול (ב') בפיגוע במזללת שווארמה במרכז פתח תקווה שבה, לדבריהם, הוא תמיד היה אוכל. הנהג בן ה-35 נפצע באורח בינוני עד קשה כשנדקר על ידי מחבל בן 21, שוהה בלתי חוקי מקלקיליה. הוא אושפז בבית החולים בילינסון ועבר שם ניתוח.

 

עאדל עפאנה, קרוב משפחתו של הנהג הפצוע, אמר ל-ynet כי "הפצוע הופתע מהמעשה, הוא עובד קשה כדי לפרנס את בני משפחתו ולדאוג להם. דיברנו איתו, אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שהתרחש. הוא עוד לא התאושש".

זירת הפיגוע בפתח תקווה (צילום: AP) (צילום: AP)
זירת הפיגוע בפתח תקווה(צילום: AP)

הוא הוסיף: "אנחנו נגד טרור בכל מקום, מקרה כזה יכול לפגוע בכל אדם, ערבי או יהודי, לא רק ביהודים. אני מקווה שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם שוב, כי כולנו רוצים לחיות בשקט ללא שום סכנת חיים".

 

תושב אחר מהכפר ערערה אמר כי הוא "חושב שהמקרה הזה היה בגלל כל מה שהתרחש במסגד אל-אקצה, הגיע הזמן להסיר את המגנומטרים - אחרת הפיגועים יימשכו בכל מקום. המשטרה היא זו שמסכנת את חיי תושבי המדינה בגלל החלטה טיפשית שפוגעת בדת המוסלמית ובמתפללים".

 

עוד הוא ציין: "האווירה מתוחה מאוד. הפגיעה במסגד אל-אקצה גורמת להרבה אנשים כעס וזעם קשה, שאין מצב לעבור עליו בשתיקה. לכן התוצאות יהיו קשות". הוא הוסיף: "אני נגד פיגועים ולא רוצה שום מתיחות. אבל גם הממשלה והמשטרה צריכות לקחת בחשבון את המצב, לכבד את המקום הכי קדוש למוסלמים ולא לפגוע בו ולהשפיל כל מי שנכנס לתוכו".

 

הנהג שנפצע בפיגוע סובל מפצע דקירה בצוואר ובפלג גופו העליון. אמש הוא יצא מניתוח בבית החולים בילינסון, ובתום הניתוח מצבו הוגדר בינוני. סא"ל ש', קצין באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, לכד את המחבל ומנע פגיעה באזרחים נוספים.

כתמי דם במסעדה שבה אירע הפיגוע (צילום: AP) (צילום: AP)
כתמי דם במסעדה שבה אירע הפיגוע(צילום: AP)
 

 (צילום: קובי ריכטר / TPS) (צילום: קובי ריכטר / TPS)
(צילום: קובי ריכטר / TPS)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"עמדתי עם הרכב ברמזור אדום כשלפתע שמעתי המולה וראיתי אנשים רודפים אחרי חשוד וצועקים 'מחבל, מחבל'", שחזר הקצין, "התחלתי לרדוף אחריו בנסיעה, המחבל נמלט לרחוב צדדי וניסה להיכנס לבית פרטי, אך השער היה נעול. עליתי על המדרכה, התנגשתי בפח אשפה שפגע בו והפילו על הרצפה. ביחד עם אזרחים נוספים ריתקנו אותו לרצפה והתקשרנו למוקד 100". במשרד הביטחון שיבחו את סא"ל ש' על תגובתו המהירה שהביאה ללכידת המחבל ולמניעת פגיעה באזרחים נוספים.

 

עם מעצרו אמר המחבל כי דקר "למען אל-אקצה". משב"כ נמסר כי הדוקר היה כלוא בשנים 2016-2015 על רקע פעילות טרור עממי. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

 

במשטרה ובמערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. זהו הפיגוע השמיני בתוך כשבועיים, וחמישה מהם היו באופן מובהק על רקע אירועי הר הבית.


פורסם לראשונה 24/07/2017 21:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים