שתף קטע נבחר

למרות הסרטן: ג'ון מקיין יגיע להצבעה בסנאט

הסנאטור הוותיק שמאושפז באריזונה ומקבל טיפולי כימותרפיה והקרנות יגיע היום כדי "לעבוד על חקיקה חשובה" וישתתף בהצבעה שטראמפ מקדם על ביטול חוק רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה. שעות לפני ההודעה, אמר עמיתו למפלגה: "אין לי ציפייה שיגיע"

יגיע להצבעה למרות הטיפולים. מקיין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יגיע להצבעה למרות הטיפולים. מקיין(צילום: רויטרס)
 

הסנאטור האמריקני הוותיק, ג'ון מקיין, שאובחן כחולה בסרטן המוח, ישוב היום (ג') לעבודתו בסנאט. לשכתו של חבר הסנאט הרפוביליקני מאריזונה מסרה כי "מקיין מצפה לשוב לסנאט על מנת לעבוד על חקיקה חשובה, כולל רפורמת הבריאות, החוק לאישור תקציב הביטחון הלאומי וסנקציות חדשות על רוסיה, איראן וצפון קוריאה". לאחרונה פורסם כי בעקבות האבחון מקיין עבר ניתוח להסרת גידול ממוחו והוא מקבל טיפולי כימותרפיה והקרנות באריזונה.

 

 

מדובר בהפתעה עבור רוב חבריו של מקיין במפלגה, שציפו כי הוא ייעדר מההצבעה על רפורמת הבריאות שמתקיימת היום ושאותה מקדם הנשיא דונלד טראמפ. כמה שעות טרם ההודעה אמר עמיתו, הסנאטור הרפובליקני ג'ון ת'ון: "אין לי ציפיות שמקיין יגיע להצבעה בסנאט ובין האנשים שאיתם שוחחתי, אין אחד שמצפה לכך". עם זאת, סנאטור רפובליקני נוסף, ג'ון קורנין, אמר כי חברי המפלגה "ניסו להשיג אישור של הרופאים של מקיין כדי לארגן את ההגעה שלו. אני באופן אישי התנדבתי לשכור קרוון".  

חבריו למפלגה לא ציפו שיגיע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חבריו למפלגה לא ציפו שיגיע(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
חזרתו המפתיעה של מקיין לא מבטיחה כי החוק יעבור ואם יותר משני סנאטורים רפובליקנים יצביעו נגד הרפורמה - ההצעה תיפול. זאת כיוון שכדי לבטל את כל חלקי הרפורמה הקיימת, על ההצבעה נגד "אובמה-קר" לעבור ברוב של 60 קולות בסנאט, שבו חברים 100 איש - בהם 52 רפובליקנים, 46 דמוקרטים, ושני עצמאיים. כלומר, נדרשת לא רק תמיכת המפלגה הרפובליקנית כולה, אלא גם תמיכה של כמה סנאטורים דמוקרטים או עצמאיים.

 

טרם ההצבעה, חמישה סנאטורים רפובליקנים הצהירו שלא יתמכו בהצעה. מקיין בעצמו קרא בעבר לחברי המפלגה הרפובליקנית לזנוח את הצעת החוק, שנועדה לבטל את "אובמה-קר", רפורמת הבריאות שיזם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה והייתה חלק ממורשתו הנשיאותית. מקיין קרא לשקול חקיקה באמצעות ועדות הסנאט ותוך שיתוף פעולה בין המפלגה הרפובליקנית לדמוקרטית.

 

מקיין בן ה-80, לשעבר טייס בצי האמריקני וגיבור מלחמת וייטנאם, התמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2008 ונבחר מחדש בנובמבר האחרון לכהונה שישית בסנאט. לפני שבוע וחצי עבר ניתוח להסרת הגידול הסרטני וכן להסרת קריש דם מעל עינו השמאלית במרפאה בעיר פיניקס שבאריזונה. לשכתו של מקיין מסרה שהרופאים שטיפלו בו אבחנו אצלו גליובלסטומה מולטיפורמה, סרטן המוח הנפוץ והאגרסיבי ביותר. הרופאים אמרו שמקיין מתאושש "באופן מדהים" מהניתוח שעבר ועם זאת, הפרוגנוזה לסרטן מסוג זה אינה אופטימית והגידול עשוי להיות אגרסיבי מאוד ולהתפשט בחלקים אחרים במוח די במהירות.

 

בעבר סבל מקיין ממלנומה (סרטן העור) לא חודרנית שהוסרה מגופו שלוש פעמים. הוא גם התגבר על כמה פציעות שמהן סבל לאחר שהיה בשבי במהלך מלחמת וייטנאם, אז הוכה ועבר עינויים על ידי שוביו מצפון וייטנאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים