שתף קטע נבחר

משפחתו של הנהג שנדקר בפיגוע: "לא מבקרים אותו כי הוא ערבי"

עבד אל-פתאח אבו הלאל, נהג אגד שנדקר על ידי מחבל פלסטיני בפתח תקווה ביום שני, עדיין מאושפז, אך עד כה שום גורם רשמי לא יצר עמו קשר. "אני רוצה שיכירו בו", אמר אחיו והאשים כי מתעלמים ממנו בשל מוצאו. אבו הלאל: "המחבל ישב מאחוריי, הוא פתאום התנפל ולא הבנתי מה קורה"

 

 

שלושה ימים חלפו מאז נדקר בפתח תקווה עבד אל-פתאח אבו הלאל, נהג אגד מערערה, על ידי מחבל פלסטיני, ולטענת משפחתו, שום גורם מהממשלה או מהכנסת לא יצר איתו כל קשר או הגיע לבקרו בבית החולים. "אף אחד לא דיבר איתנו, אפילו לא שיחה אחת, אולי בגלל שהוא ערבי", אמר היום (ה') אחיו של הפצוע. אבו הלאל עצמו, שנפצע באורח בינוני-קשה ועדיין מאושפז בבית החולים בילינסון, סיפר על השתלשלות האירועים ביום שני בבוקר.

 

האח ביקש עם זאת להודות לאנשים שתמכו ועודדו בשעות הקשות, ובייחוד "למשפחת אגד על התמיכה והעידוד".

אבו הלאל בבית החולים, ולצדו אחיו (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
אבו הלאל בבית החולים, ולצדו אחיו(צילום: אבי חי)

"אף אחד לא דיבר איתנו". אחיו של הפצוע (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
"אף אחד לא דיבר איתנו". אחיו של הפצוע(צילום: אבי חי)
 

יום הפיגוע קמתי בארבע לפנות בוקר ונסעתי לעבודה", סיפר אבו הלאל, בן 32 ואב לשניים - פעוטה בת שנתיים וחצי ותינוק בן תשעה חודשים. "אני נוסע בקו שמתחיל בצומת רעננה, ממשיך לתל אביב ואז לכפר סבא, ולאחר מכן אני מגיע לפתח תקווה. התלבטתי אם לאכול משהו בכפר סבא או לחכות לאכול שווארמה בפתח תקווה באותו היום, ובסוף החלטתי שאת ההפסקה שלי אני אעשה בפתח תקווה. אני בדרך כלל רק אוסף אוכל וממשיך לעבוד, אבל ראיתי שיש לי זמן והחלטתי לשבת ולאכול כמו בנאדם".

 

דוכן השווארמה שבו הסתער המחבל הדוקר על אבו הלאל נמצא בסמוך לתחנה המרכזית, ומדובר במקום שאותו פוקד אבו הלאל פעמים רבות. "ישבתי שם וראיתי אותו נכנס, אבל לא ציפיתי לכלום", סיפר. "אתה לא מסתכל על אנשים ותוהה אם הם ידקרו אותך או לא... הוא ישב מאחוריי, הזמין אוכל. פתאום, אחרי שלוש דקות הוא פתאום התנפל עליי ולא הבנתי מה קורה.

זירת הפיגוע בפתח תקווה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת הפיגוע בפתח תקווה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 (צילום: קובי ריכטר / TPS) (צילום: קובי ריכטר / TPS)
(צילום: קובי ריכטר / TPS)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

"לקח לי כמה דקות בכלל לעכל את מה שקרה. הוא דקר אותי בצוואר ובכתף וירד לי דם. ביקשתי שיזמינו אמבולנס... בכלל לא דיברנו. ישבתי ואכלתי, הגב שלי היה אליו, ופתאום הוא פשוט דקר. זה הכול. בחיים לא חשבתי שיקרה דבר כזה".

 

כבר ביום הפיגוע אמרו במשטרה כי ככל הנראה היה מדובר בטעות בזיהוי, שכן המפגע ביקש להתנקש באדם יהודי, אך "נפל" על נהג אוטובוס ערבי. "אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני בכלל לא חושב ככה", אמר אבו הלאל. "זה בני אדם סך הכול".

 

אחיו של הפצוע בפיגוע, מחמוד אבו הלאל, הפנה ביקורת קשה כלפי נבחרי ציבור שהתעלמו לטענתו מאחיו ולא ביקרו אותו לאחר שנדקר. "אני רוצה לקבל עדות לתמיכה מאנשי הציבור, אני רוצה שיכירו בו", אמר.

 

"אף אחד, לא מהממשלה ולא חברי כנסת, אף אחד לא דיבר איתנו, אפילו לא שיחה אחת", התרעם האח. "לא קיבלנו שום דבר. היינו רק אנחנו לבד. והשאלה שלי היא למה הם לא באים. אולי בגלל שהוא אזרח ערבי? אפשר לעשות שלום, לדבר, ומכאן להבין את הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה. סיטואציה מאוד קשה. אנחנו עדיין בטראומה".

 

במקביל, עם זאת, ביקש אחיו של הפצוע להודות לצוות הרפואי שטיפל באחיו לאחר הפיגוע. "אני רוצה להודות גם לבית חולים בילינסון על כל הליווי, התמיכה והעזרה מהרגע שקיבלו את אח שלי עד עכשיו. יש להם צוות מקצועי שיודע מה ואיך לעשות".

 

מהביטוח הלאומי נמסר, שלמחרת הפיגוע, ביקרו את הפצוע בבית החולים צוות שכולל עובדת סוציאלית של הביטוח הלאומי. הצוות מסר מידע לו ולמשפחה על זכויותיו כנפגע איבה וכן עמד על צורכי המשפחה כדי לתת להם מענה. "אנו כמובן נמשיך ללוות אותו ונדאג לכל הכרוך בשיקומו, כפי שאנו עושים עם שאר נפגעי האיבה", נמסר מהמוסד לביטוח לאומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
אבו הלאל בבית החולים
צילום: אבי חי
מומלצים