שתף קטע נבחר

ארה"ב: 35 שנות מאסר לצעירים שהציתו בתי כנסת

השניים, אנתוני גרציאנו ועקאש דלאל, השליכו לפני חמש שנים בקבוקי תבערה על בתי כנסת בניו ג'רזי, ניסו להצית ביתו של רב והשחיתו מוסדות נוספים עם כתובות נאצה. "הם רואים את היהודים כיצורים תת-אנושיים, כמו זוחלים", נמסר מהתביעה בניו ג'רזי. "הם שותפים לשנאה, הפחדה ופשע"

35 שנות מאסר נגזרו אמש (יום ו') על שני גברים אמריקנים שהורשעו בשנה שעברה בשורה ארוכה של עשרות עבירות טרור לאחר שאיימו על מוסדות של הקהילה היהודית בניו ג'רזי, ניסו להצית שני בתי כנסת וביתו של רב על ידי השלכת בקבוקי תבערה, וכן השחיתו מבנים עם כתובות אנטישמיות. האירועים התרחשו בשנים 2011 ו-2012.

 

כתב האישום נגד השניים, אנתוני גרציאנו ועקאש דלאל, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, הוגש כבר ב-2013, אך הם הורשעו רק בשנה שעברה וכאמור גזר הדין ניתן היום. האירועים שבגינם הורשעו השניים התרחשו בין דצמבר 2011 לינואר 2012 בעיירות פראמוס, ראת'רפורד, מייווד והאקנסאק שבמחוז ברגן.

 

דלאל הורשע בנובמבר האחרון בהשחתת והצתת שני בתי כנסת וביתו של רב. הוא הורשע ב-16 עבירות נוספות, ובהן קשירת קשר להצתה, ניסיון הצתה, ניסיון רצח, איום על רקע דעות קדומות, אחזקת נשק ואחזקת מטעני חבלה. דלאל, סטודנט לשעבר באוניברסיטת ראטגרס, נעצר במרס 2012, ולפי אתר North Jersey נחשב "המוח" מאחורי התקיפות, אך הוא לא השתתף בהן באופן פעיל.

 

גרציאנו היה חברו ללימודי התיכון של דלאל, והוא הורשע ב-19 עבירות שונות במאי של השנה שעברה לאחר שנקבע כי הוא שביצע בפועל את התקיפות. לפי התובע במחוז ברגן, גזר הדין ניתן לשניים יחדיו מכיוון שפעלו בשיתוף פעולה מלא.

 

"הם ראו את העולם דרך אותן העיניים, הם רואים את היהודים לא בתור אנשים, אלא כקבוצה תת-אנושית, כמו זוחלים", אמר המשנה לתובע במחוז ברגן, בריאן סינקלייר. "הם היו שותפים לשנאה, הפחדה ופשע".

 

בקבוק התבערה שהושלך לעבר בית הכנסת "בית אל" בראת'רפורד ב-11 בינואר, 2012, הצית בין היתר חדר שינה בדירה העליונה שבמבנה. רב בית הכנסת, נוסון שומאן, שמתגורר בדירה עם אשתו וחמשת ילדיהם, נפצע באורח קל מכוויות. בדירה היו באותה עת גם הוריו של הרב.

 

גרציאנו השחית באותם הימים שני בתי כנסת נוספים וירסס כתובות אנטישמיות, שכללו ביו היתר צלבי קרס ואת הכתובת "היהודים עשו את 9/11". השניים הורשעו גם בניסיון הצתה של בית כנסת נוסף בפראמוס ומרכז קהילתי יהודי בעיירה.

 


פורסם לראשונה 28/07/2017 22:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים