שתף קטע נבחר

ההשפלה שלפני ההדחה: "טראמפ קרא לראש הסגל להרוג זבוב"

גורם בבית הלבן סיפר ל"וושינגטון פוסט" שדונלד טראמפ התייחס בזלזול לריינס פריבוס, שהודח שלשום. הגורם נזכר במקרה שבו זומן ראש הסגל לחדר הסגלגל ונדרש להרוג זבוב שהטריד את מנוחתו של הנשיא

ריינס פריבוס הודח שלשום (יום ו') מתפקידו כראש הסגל בבית הלבן, אחרי 189 ימים בלבד בתפקיד. גורמים בוושינגטון מספרים כי להדחה קדמה תקופה מתוחה בין פריבוס לדונלד טראמפ. בכיר בבית הלבן סיפר שהנשיא פקפק בנאמנותו של ראש הסגל, שנשחד בהדלפות - ואף העניק לו יחס מזלזל במיוחד.

פריבוס וטראמפ (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פריבוס וטראמפ(צילום: EPA)
   

אותו בכיר סיפר ל"וושינגטון פוסט" שבמהלך פגישה שקיים טראמפ בחדר הסגלגל הטריד זבוב את מנוחתו של הנשיא. הזבוב כל כך הפריע לנשיא ארה"ב עד שהוא זימן לחדר את ראש הסגל שלו - והורה לו להרוג את הזבוב.

 

הגורם בבית הלבן השתמש בסיפור כדי להדגים את היחס של טראמפ לפריבוס. הנשיא נטר טינה לראש הסגל שלו, שקרא לו לפרוש מהמרוץ לנשיאות אחרי שפורסמה הקלטת שיחה מ-2005 שבה השמיע הערות פוגעניות נגד נשים. פריבוס היה אז ראש הוועידה הרפובליקנית הלאומית.

טראמפ אחרי ההדחה של פריבוס. "איש טוב" (צילום: AP) (צילום: AP)
טראמפ אחרי ההדחה של פריבוס. "איש טוב"(צילום: AP)
 

הגורם אמר ל"וושינגטון פוסט" שמספר הפעמים שבהם טראמפ התלונן לאנשי הסגל על פריבוס הגיע לשיא בשבועות האחרונים. "שמענו את זה 20 פעמים בשבוע האחרון, את שחיקת האמון", סיפר הגורם. המילה שנשמעה כל הזמן בתלונותיו של טראמפ הייתה "חלש", כך לפי הגורם. "הוא לא מצליח לעשות את זה", אמר טראמפ בתסכול לאנשי הסגל על פריבוס בהקשרים שונים.

 

טראמפ הודיע שלשום בטוויטר שג'ון קלי, המזכיר לביטחון המולדת, יחליף את פריבוס בתפקיד. כשנשאל על ההדחה אמר טראמפ לכתבים שפריבוס הוא "איש טוב", אבל קלי הוא "כוכב" ש"יעשה עבודה פנטסטית".


פורסם לראשונה 29/07/2017 20:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים