שתף קטע נבחר

ארגון תרבות איראני טוען: ישראל תקפה משלוח שלנו בסוריה

גוף הנקרא "אוג" טוען שציוד שנשלח לאירוע בידורי בעיר חלב הותקף באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. אבל התקשורת הערבית, כולל בסוריה, לא דיווחה על האירוע. בעבר נטען כי הארגון קשור למשמרות המהפכה

סוכנויות הידיעות האיראניות "פארס" ו"מהר" ציטטו היום (א') הודעה של ארגון תרבות לא-ממשלתי, שהאשים את ישראל בתקיפת משלוח שלו בשבת באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. שמו של הארגון הוא "אוג", והוא עוסק בעיקר בתחומי האמנות והתקשורת. בדיווחים לא הובהר כיצד בוצעה התקיפה לכאורה ומה היה תוכן המשלוח, אם כי הוא הוגדר כציוד שנועד לאירוע בידורי בעיר חלב.

 

במאי 2016 הוזכר הארגון "אוג" בכתבה שפרסם ה"וושינגטון פוסט" האמריקני על תערוכת קריקטורות שעסקו בהכחשת השואה. באותה כתבה נטען שהקשר בין הארגון לבין משמרות המהפכה הוא "סוד גלוי", אף שהארגון מציג את עצמו כמי שעוסק רק בפן תרבותי.

 

על פי מחלקת יחסי הציבור של הארגון, שצוטטה בידיעות, הפעולה הוכיחה שישראל לא תוקפת רק יעדים צבאיים. הדיווחים הללו לא קיבלו ביטוי בתקשורת במדינות ערב, אולם הם צוטטו בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בלונדון.

 

בין שישי לשבת הופצה ברשתות חברתיות בשפה הערבית טענה בנוגע לאפשרות של תקיפה ישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, אולם היא לא אוששה ולא זכתה לסיקור בכלי תקשורת מרכזיים.

 

כמו כן, בתקיפות קודמות שיוחסו לישראל בנמל התעופה דווח תחילה על פיצוצים שנשמעו באזור, מה שלא קרה הפעם. בנוסף, לטענה של "אוג" אין אישור מכלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד, שבעבר הודו בתקיפות ישראליות באזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים