שתף קטע נבחר

יוקם מכשול נגד מנהרות דאעש מסיני לישראל

על רקע התחזקות ארגון המדינה האיסלאמית: ישראל בוחנת הקמת מכשול תת-קרקעי נגד מנהרות התקפיות בגבול מצרים. הביצוע: הרחבת חומת ההגנה שנבנת לאורך רצועת עזה. המטרה: ניטרול איומים וסיפוק הגנה מירבית לתושבי האזור

 

מקום הקמת המכשול (אינפוגרפיקה: ''ידיעות אחרונות'') (אינפוגרפיקה: ''ידיעות אחרונות'')
מקום הקמת המכשול(אינפוגרפיקה: ''ידיעות אחרונות'')

 

ישראל עוקבת בדאגה אחר ההתרחשויות והאיומים האפשריים מעברו של השני של גבול ישראל-מצרים. איום המנהרות והחששות המתגברים בגבול הביאו לבחינת הקמתו של מכשול תת-קרקעי שיוקם באזור משולש הגבולות: עזה, ישראל ומצרים. המכשול יהיה זהה לחומת הבטון התת-קרקעית שנבנית בימים אלו לאורך גבול רצועת עזה ותפקידו יהיה לספק הגנה ליישובי האזור מפני האפשרות של חדירת מחבלי דאעש מהגבול עם סיני.

 

הצבא המצרי מנהל מזה תקופה ארוכה מלחמת התשה מול דעאש בסיני. שני הצדדים סופגים אבידות קשות בקרבות שמתנהלות על השליטה בחצי האי. הארגון מגייס עוד ועוד פעילים ומצליח להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות הצבא המצרי.

 

 

על אף שבינתיים המלחמה מתרכזת בין הצבא המצרי למדינה האיסלאמית, מעת לעת מצליח הארגון הקיצוני מצליח לשגר רקטות לעבר ישראל. כמו כן, רק בפברואר האחרון השמיד הצבא המצרי שישה פתחי מנהרות המחברות בין רצועת עזה לחצי האי. בשל כך עולה החשש שהם ינסו להוציא פיגועים גם מהקרקע.

 

את הדי המלחמה בחצי האי שומעים היטב היישובים הישראליים הממוקמים בסמוך לגבול. על רקע האירועים הללו, ומחשש להתעצמות הארגון הקיצוני וכוונותיו המוצהרות לפגוע בישראל, הוחלט לבחון את הרחבת פרויקט המכשול בעזה גם לגבול ישראל מצרים. שווי עלות הפרויקט סביב רצועת עזה עומד על כ-3.4 מיליארד שקלים וצפוי להסתיים בתוך כשנה וחצי.

"שובר השוויון בהגנה על יישובי עוטף עזה". ראש מועצת אשכול גדי ירקוני ()
"שובר השוויון בהגנה על יישובי עוטף עזה". ראש מועצת אשכול גדי ירקוני

 

בשלב הראשון אושר קילומטר אחד בלבד, שמטרתו לתת מענה לגילוי מנהרות מאזור סיני, אם אכן קיימות. בעתיד, במקביל לאישור התקציב, יתארך המכשול לאורך הגבול עד למרחק של שלושה קילומטרים. המהלך עתיד להקדים תרופה למכה ובכך לספק הגנה ותחושת ביטחון ליישובים השייכים למועצה האזורית אשכול והסביבה שאיום המנהרות מופנה כלפיהם.

 

"המכשול הוא שובר השוויון בהגנה על יישובי עוטף עזה מבחינת איום המנהרות והחדירות לשטחנו", אומר גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, "אנו שבים ומתריעים בכל הזדמנות על החשש שלנו מהאיום המתגבר בגבול מצרים ולכן מדובר במהלך הכרחי ונדרש אשר יבטיח הגנה מירבית לתושביינו החשופים והמושפעים מהמלחמה המתרחשת במצרים. איום המנהרות הוא איום אסטרטגי על העוטף וכך על מדינת ישראל כולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
איום המנהרות מעזה. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים