שתף קטע נבחר

כדי שיגיעו "מורעלים": צו ראשון בגדנ"ע

בצה"ל החליטו להילחם בתופעת ההברזות בצו הראשון ולהוריד את הלחץ מבסיסי הקליטה והמיון המיושנים. במסגרת עבודת מטה הוחלט לשלב לראשונה את הליכי הצו הראשון לבני הנוער בשבוע הגדנ"ע שהם עוברים בכיתה י"א: "יעודד את הנוער לשירות משמעותי"

 

פעילות בגדנ"ע ()
פעילות בגדנ"ע
צה"ל ישלב את הצו הראשון בשבוע הגדנ"ע: בחיל החינוך ובאגף כוח אדם בצה"ל מקדמים בימים אלה את ביצוע מסקנות עבודת המטה שנערכה בצבא בחודשים האחרונים, ומטרתה לשלב, לראשונה, את הליכי הצו הראשון לבני הנוער בשבוע הגדנ"ע שהם עוברים בכיתה י"א.

 

הראשונים שיתנסו בשילוב שתי החוויות, שבהם המלש"ב נפגש לראשונה עם הצבא, הם אלפי תיכוניסטים שמיועדים לעבור את שבוע הגדנ"ע בבסיס מחווה אלון שבגליל בשנת הלימודים הקרובה. אם הפיילוט יצליח, בצבא ירחיבו את המהלך גם לגדנ"עות בבסיסים אחרים. בכך לא ייאלצו בני הנוער להתייצב, באמצע שגרת חייהם כתלמידי תיכון, לראיונות, לבדיקות ולמיונים השונים בצו הראשון.

בצה"ל הסבירו כי התוכנית נרקמה מכמה סיבות: הרצון לגרום למלש"ב להגיע לצו הראשון יותר מוכן ו"מורעל" במהלך ימי שהייתו בבסיס הגדנ"ע מאשר לשלוף אותו משגרת חייו כנער, להפחית את הלחץ בבסיסי הקליטה והמיון המיושנים שחלקם עוברים שיפוצים נרחבים בעת הזו, דבר הגורם לעיכובים בזמנים וכן לגרום לבני הנוער שלא להפסיד את יום הלימודים או יום ההכנות למבחני הבגרות.

 

סיבה נוספת למהלך נעוצה בכך שכמחצית מבני הנוער "מבריזים" מהצו הראשון ומגיעים אליו רק לאחר זימון ראשון או שני שהם מקבלים. "במקום שהנוער יגיע לצו הראשון, הצבא מגיע אליו בצו הראשון", הסבירו בצה"ל. "מש"קיות הגדנ"ע יעודדו את הנוער לשירות משמעותי ויבהירו לו את חשיבות הצו הראשון ואת השפעתו הגדולה על עתידו של המלש"ב".

 

מדי שנה מתארחים כ-28 אלף תיכוניסטים בשבועות הגדנ"ע בצה"ל מ-400 מסגרות חינוכיות שונות, כשהביקוש להשתתף בפעילות שבועית זו גדל משנה לשנה בבתי הספר, אך חלקם נדחים על-ידי הצבא בשל המקומות המוגבלים אל מול הצורך – חלק מהתיכונים שומרים על אחוזי מוטיבציה גבוהים ליחידות קרביות ולכן תלמידיהם לא נשלחים לגדנ"ע.

 

בשנה האחרונה החל צה"ל לבצע גדנ"עות קרביות, שאותם עברו עד כה יותר מ-1,200 תיכוניסטים, בבסיסי האימונים של צה"ל. מהלך זה צפוי להתרחב לאור הביקוש הגבוה לצד גדנ"עות יחודיות שנפתחות השנה לבני נוער ערבים, בהם מוסלמים ונוצרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים