שתף קטע נבחר

אחיו של הנאשם ברצח מיכל חלימי: אסיר ביטחוני

עבדאללה חארוף משכם נשפט לפני חמש שנים ל-12 שנות מאסר בגין הנחת מטענים. הוא אחיו של מוחמד חארוף, שנגדו הוגש השבוע כתב אישום בגין רצח מיכל חלימי. בכתב האישום לא הופיע מניע לאומני, אך משפחתו וחארוף עצמו טוענים אחרת

 

מוחמד חארוף, שנגדו הוגש השבוע כתב אישום בגין רצח מיכל חלימי, טען לאחר מעצרו כי הוא ביצע את הרצח כדי לשחרר אסירים פלסטינים. גם משפחתה של חלימי טוענת כי לא מדובר ברצח "על רקע רומנטי" אלא בפיגוע. כעת מתברר כי אחיו של חארוף, עבדאללה, מרצה 12 שנות מאסר בגין הנחת מטענים.

 

ביולי 2012 נעצר עבדאללה חארוף, תושב שכם המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, יחד עם חוליית מחבלים בגין הנחת מטענים באזור שכם נגד סיור של כוח צה"ל. באותה שנה הוא נשפט ל-12 שנות מאסר. חארוף האח, בן 27, היה במעצר מנהלי בשנים 2009-2008 והיה בעל ידע בייצור חומרי נפץ.

 

ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד מוחמד חארוף בגין רציחתה של חלימי. למרות טענות בעלה כי חארוף ביצע את הרצח ממניע לאומני, כתב האישום לא ייחס לו מניע כזה. על פי כתב האישום, חארוף ניהל מערכת יחסים רומנטית עם חלימי, וב-11 במאי היא הודיעה לו כי היא בהיריון. כשבועיים לאחר מכן, לאחר שהשניים שוחחו בטלפון, החליט חארוף להרוג את מיכל ולגנוב את מכוניתה.

חארוף ומיכל חלימי ז"ל (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חארוף ומיכל חלימי ז"ל(צילום: מוטי קמחי)

הוא עבד בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת סמוך לפארק המים "ימית 2000" בחולון. הוא נפגש עם חלימי והוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק, שם חנק אותה במשך כ-15 דקות ולאחר מכן השליך עליה בחוזקה שתי לבני בטון. לפי כתב האישום, לאחר שווידא את מותה של חלימי הוא כיסה את גופתה בעפר ובצמיג, גנב את מכוניתה ואת כרטיס האשראי שלה ונמלט ברכב לטייבה.

 

הפרקליטות ציינה כי הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום, הצביע על המקום שבו ביצע את הרצח ותיאר את האופן שבו הסתיר את הגופה והנתיב שבו נמלט מהזירה. כמו כן, חבר של הנאשם העיד כי חארוף התוודה בפניו על הרצח, והוא שכיוון את החוקרים למקום שבו נמצאה הגופה.

 

בהארכת מעצרו נשאל חארוף מדוע ביצע את הרצח, ועל כך השיב: "רציתי לשחרר אסירים". הוא הכחיש שרצח את זוגתו על רקע רומנטי. חארוף אף השתולל ביציאה מהדיון, בעט בסוהר ואמר: "אני הורג את כל היהודים". הוא ציין עוד כי הוא וחלימי כלל לא היו בני זוג.

 

אהרון חלימי, בעלה של מיכל, אמר בשבוע שעבר כי "מדובר בקטע לאומני לחלוטין ולא רומנטי. מערכת היחסים שלנו הייתה מושלמת, חיכינו לילד הזה". שרה בן, חברה של אהרון, הוסיפה: "אנו מוחים על כתב האישום הזה בכל תוקף, הצדק לא יצא לאור. לא היה שם שום קשר רומנטי וגם המחבל הודה בזה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מוחמד חארוף
צילום: מוטי קמחי
מומלצים