שתף קטע נבחר

בזמן הצגה על רעידת אדמה: האדמה רעדה, שחקנית נהרגה

עלה ל-19 מספר ההרוגים ברעש שאירע אתמול במחוז סצ'ואן בסין. לפחות 247 נפצעו. בזמן רעידת האדמה העלתה קבוצת אומנים הצגה שעסקה ברעש הקטלני שהרג שם כמעט 90 אלף איש לפני עשור - והצופים חשבו שהרעש הוא חלק מהמופע. השחקנים ברחו בבהלה, אחת נהרגה

כוחות ההצלה בסין ממשיכים היום (ד') לחלץ מההריסות הרוגים ופצועים שנפגעו ברעש החזק שפקד אתמול את חבל סצ'ואן שבמרכז המדינה. מספר ההרוגים הרשמי עלה ל-19 ומספר הפצועים ל-247, אבל לכולם ברור שהמספר עוד צפוי לעלות.

 

 

חילוץ נפגעים ברעש בסין (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חילוץ נפגעים ברעש בסין(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כלי תקשורת בסין מדווחים כי בצירוף מקרים מדהים נפגעו כמה מהאנשים בזמן הופעה של קבוצת אומנים שהעלו הצגה על רעידת האדמה החזקה שפקדה את האזור ב-2008 ושבה נהרגו קרוב ל-90 אלף איש. ה-Legal Evening News דיווח כי שחקנית שהייתה חלק מהקבוצה הזו נהרגה – גופתה נמצאה בהריסות הבוקר. האומנית וכמה אומנים אחרים העלו את ההצגה בג'יוג'איגואו – ואז הורגש הרעש: השחקנים ברחו מהבמה בבהלה והקהל חשב שמדובר בחלק מההצגה.

 

לפי המכון הגאולוגי האמריקני, רעידת האדמה אתמול הייתה בעוצמה 6.5 ואירעה בעומק 9 קילומטרים, אבל לפי המרכז למדידת רעידות אדמה של סין עוצמתו הייתה 7 והוא אירע בעומק 20 קילומטרים. מוקד הרעש היה כ-39 מטרים מג'יוג'איגואו, שם חיים כ-80 אלף איש, ו-285 קילומטר מצ'נגדו, בירתו של מחוז סצ'ואן, שגם גרים תושבים רבים מאוד. באזור שבו אירע הרעש חיים גם טיבטים רבים. בצ'נגדו ובערים אחרות בסביבה הורגשה הרעידה היטב. היא אירעה בסביבות 21:20 לפי השעון המקומי.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הרעש אתמול גרם לקריסת עמודי חשמל ורשתות טלפון, והעובדה הזו מקשה את המאמצים לאתר ניצולים ולחלצם. רוב מקרי המוות נרשמו בז'נגז'ה, ומצבם של לפחות 40 מהפצועים מוגדר קשה.

 

הבוקר אירעה רעידת אדמה בצפון-מערב סין, בסמוך לגבול עם קזחסטן, כ-2,200 קילומטר מהאזור שבו הכתה הרעידה אתמול. שלושה בני אדם נפצעו בקריסת בית ברעידה הבוקר, שעוצמתה הייתה בין 6.3 ל-6.6.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בור שנפער בכביש באזור הרעש
צילום: רויטרס
מומלצים