שתף קטע נבחר

דרום קוריאה מרגיעה: "אסור שתהיה פה עוד מלחמה"

על רקע הבטחת טראמפ להגיב "בזעם ובאש" על איומי צפון קוריאה ובצל איומיו של קים ג'ונג און להפציץ את גואם קוראת סיאול להפגין איפוק: "אני בטוח שארה"ב תנהג באחריות", אמר הנשיא הדרום-קוריאני. גובר הלחץ הכלכלי על פיונגיאנג: סין מתחילה להחרים סחורות מצפון קוריאה

 

 

 

דרום קוריאה ניסתה היום (ב') להפיג מעט את המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה מחשש שמלחמה תתלקח בחצי האי הקוריאני. נשיא דרום קוריאה, מון ג'אה-אין, אמר כי יש לפתור את הסכסוך סביב תוכנית הגרעין של פיונגיאנג אך ורק בדרכי שלום.

נשיא דרום קוריאה ומפקד המטות המשולבים של צבא ארה"ב, היום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נשיא דרום קוריאה ומפקד המטות המשולבים של צבא ארה"ב, היום(צילום: EPA)

"אסור שתהיה עוד מלחמה בחצי האי קוריאה", אמר הנשיא הדרום-קוריאני. "לא משנה עם אילו עליות ומורדות אנחנו מתמודדים – את בעיית הגרעין הצפון-קוריאני יש לפתור בדרכי שלום. אני בטוח שארה"ב תגיב על המצב הנוכחי ברוגע ובאחריות, כמונו".

 

נוסף על כך, מפקד המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, ג'וזף דנפורד, הבהיר היום כי האפשרויות שהצבא האמריקני מכין להתמודדות עם צפון קוריאה מיועדות לשלב שבו הסנקציות הדיפלומטיות והכלכליות ייכשלו. כך מסרה לשכת הנשיאות של דרום קוריאה, שם נפגש היום דנפורד עם הנשיא מון.

טראמפ. "נענה לצפון קוריאה באש ובזעם שהעולם לא ראה" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ. "נענה לצפון קוריאה באש ובזעם שהעולם לא ראה"(צילום: רויטרס)

המפקד האמריקני ונשיא דרום קוריאה נועדו במשך 50 דקות על רקע ניסויי הטילים המתריסים שערכה לאחרונה צפון קוריאה. דנפורד נפגש גם עם בכירים בצבא דרום קוריאה ועם שר ההגנה הדרום-קוריאני סונג יונג-מו. בעוד כמה שעות יעזוב את דרום קוריאה, ולפני שובו לארה"ב יבקר בסין וביפן.

 

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, נזכיר, גברה מאוד בשבועות האחרונים בעקבות שני ניסויים שעשתה צפון קוריאה בטילים בליסטיים בין-יבשתיים, ניסויים המעידים על התקדמות ניכרת בתוכנית הטילים שלה ועל התגברות האיום הנשקף ממנה על יריבותיה. לפי מומחים, הטילים שניסתה צפון קוריאה יכולים להגיע עד לארה"ב, לכל הפחות להוואי. "וושינגטון פוסט" חשף בשבוע שעבר כי צפון קוריאה כבר פיתחה ראש נפץ גרעיני שאפשר להרכיב על טיל.

סוללות טילים מיירטים ביפן, מחשש לתקיפה צפון קוריאנית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סוללות טילים מיירטים ביפן, מחשש לתקיפה צפון קוריאנית(צילום: AFP)

בשבוע שעבר ניפק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את האיום החריף ביותר שלו על צפון קוריאה עד כה באומרו כי אם פיונגיאנג תמשיך לאיים על ארה"ב היא תיענה "באש ובזעם שכמותם לא ראה העולם מימיו".

 

לפני שבוע וחצי אימצה מועצת הביטחון – בקונצנזוס נדיר של החברות בה – סנקציות בינלאומיות חדשות על צפון קוריאה בניסיון ללחוץ על משטרו של קים ג'ונג און. גם רוסיה וסין, שאינן מאפשרות בקלות להטיל סנקציות על צפון קוריאה, הצביעו הפעם בעדן. בעקבות ההסלמה איימה צפון קוריאה להפציץ בקרוב את האי גואם שבאוקיינוס השקט, אי שבו מוצבים בסיסים אמריקניים וחיילים רבים של צבא ארה"ב.

מצעד תמיכה שארגן לעצמו המשטר בצפון קוריאה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מצעד תמיכה שארגן לעצמו המשטר בצפון קוריאה(צילום: AFP)

ניסוי צפון קוריאני בטיל בליסטי (צילום: AP) (צילום: AP)
ניסוי צפון קוריאני בטיל בליסטי(צילום: AP)

במהלך נוסף המעיד על המחויבות הבינלאומית הגוברת ללחוץ על צפון קוריאה הודיעה היום סין רשמית כי ב-5 בספטמבר תחדל לייבא מצפון קוריאה פחם, ברזל, דגים וסחורות נוספות – כפי שמחייבות אותה הסנקציות החדשות שהטיל האו"ם על פיונגיאנג.

 

סין נחשבת לבעלת בריתה הקרובה ביותר של צפון קוריאה המסוגרת, והיא מאותתת זה שנים כי אינה רוצה לדחוק את משטר קים ג'ונג און לפינה – כדי שלא יקרוס. עם זאת, בייג'ינג נעשתה לאחרונה מתוסכלת יותר ויותר מהפעולות המתריסות של משטר קים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פגישת היערכות בסיאול, היום
צילום: EPA
מומלצים