שתף קטע נבחר

כביש החוף נחסם לסירוגין בשל הפגנת נכים

אחרי המהומה אתמול באשדוד, הנכים שבו להפגין. אחר הצהריים הם חסמו לשעה בערך את כביש החוף לכיוון צפון ממחלף כפר שמריהו ואת כביש 531. נעמי מורביה, ממובילות מאבק הנכים, התייחסה לעימותים אתמול עם השוטרים בראיון לאולפן ynet: "תקפו אישה נכה באגרופים ובעטו בה בצלעות"

 

 

 

 

 

מחאת הנכים מתחדשת: לאחר העימותים בינם לבין כוחות משטרה בהפגנה אתמול באשדוד, הנכים שבו להפגין. אחר הצהריים (ב') הם הגיעו לכביש החוף וחסמו את מחלף כפר שמריהו לכיוון צפון לשעה קלה. המשטרה הודיעה לאחר מכן כי נפתחו שניים מתוך שלושה נתיבים לתנועה, וביקשה מהנהגים לנסוע דרך כביש 4 בשל העומסים. בנוסף, הם חסמו את כביש 531 באזור מחלף ירושלים ליד רעננה. המשטרה הפנתה את הנהגים לכביש 5 ביציאה מנתיבי איילון עקב החסימות. ynet העביר את ההפגנה בשידור חי.

 

אתמול נרשמו עימותים קשים בהפגנת הנכים שהתקיימה באשדוד. נעמי מורביה, ממובילות מאבק הנכים שהייתה אתמול בהפגנה, טענה הבוקר בראיון לאולפן ynet כי המשטרה התנהגה באלימות כלפי המפגינים. היא האשימה את המשטרה בהפצת תמונות מגמתיות שלא הציגו את התמונה המלאה.

חוסמים את כביש החוף. הפגנת הנכים אחר הצהריים (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
חוסמים את כביש החוף. הפגנת הנכים אחר הצהריים(צילום: עידו ארז)

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

 

 

"הם לא הראו שהנכה מנסה להגיע לאחד החבר'ה שזרקו אותו מכיסא הגלגלים. הוא שוכב על הרצפה ושוטר גברתן מניח לו ברך על הפנים והנכה מתחיל להכחיל", האשימה. "אני בגלל צנעת הפרט לא הצגתי את הסרטונים המלאים, אבל יש את הסרטונים המלאים, איך המשטרה ניגשת. שברו לאישה את המשקפיים, הכניסו לה אגרופים, שוטר גברתן הכניס לה בעיטה בצלעות, בטח שהיא תתגונן".

העימותים אתמול באשדוד (צילום: נעמי מורביה, אלחנן אהרון, מתן טורקיה) (צילום: נעמי מורביה, אלחנן אהרון, מתן טורקיה)
העימותים אתמול באשדוד(צילום: נעמי מורביה, אלחנן אהרון, מתן טורקיה)

מורביה הבהירה כי מאבק הנכים לא יסתיים. "אנחנו ממשיכים לדרוש דרישה אחת בסיסית, קצבת נכות בגובה שכר מינימום, צמודה אליו בפעימה אחת לכל הנכים באופן שוויוני בלי לעשות סלקציות, כולל ילדים עם מוגבלות. יש 82 חברי כנסת שחתמו על חוק ויום לאחר מכן הרימו יד והצביעו בניגוד לחתימה שלהם על החוק. יש עוד 62 חברי כנסת שהעבירו חוק בקריאה טרומית ועד היום לא נעשה בו שום דיון".

 

שמעון כהן, דובר מרחב לכיש של המשטרה, הגיב לטענות של מורביה: "אלה טענות נחמדות, אבל הן רחוקות מהמציאות. "אני חושב שעם עובדות קצת קשה להתווכח. מי התחיל? אין פה איזו מלחמה מי התחיל או למה התחיל. אנחנו לא בגן ילדים. המחאה שלהם על העלאת הקצבה זה לא משהו שקשור אלינו למשטרת ישראל, אבל ישנו קומץ שהגיע במטרה להפר את הסדר ולראיה לכך הוא גם הגיע מצוייד בצמיגים, בחומר בעירה ובשרשראות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
הפגנת הנכים באשדוד, אתמול
צילום: עידו ארז
מומלצים