שתף קטע נבחר

דקות לפני הפגיעה הקטלנית בגשר: המשאית תועדה עם מנוף לא מקופל

נהג המשאית, בן 58 מחולון, שפגע אמש בגשר הולכי רגל מעל כביש 4 שקרס - צולם דקות לפני כן בגבעת שמואל. בתיעוד נראה המנוף הלא-מקופל שהוביל לקריסת הגשר. בת זוגו של הנהג שוחחה איתו בטלפון בזמן הפגיעה ומיהרה מיד לזירת התאונה. כך נראות העבודות לפינוי הגשר במבט מהרחפן

 

 

נהג המשאית, תושב חולון בן 58, תועד אמש (יום ב') דקות לפני הפגיעה הקטלנית בגשר הולכי הרגל בכביש 4 (בסרטון בפתח הכתבה). בצילום מגבעת שמואל נראה היטב המנוף הלא-מקופל. הגשר קרס על תא הנוסעים במשאית, ולנהג לא נותר סיכוי. כעבור שעות הושלם החילוץ והכביש נפתח מחדש לפנות בוקר. מחברת נתיבי ישראל נמסר הבוקר כי "תחקיר ראשוני של האירוע על ידי גורמים מומחים קבע כי עוצמת הפגיעה הרבה מאוד שבה פגע מנוף המשאית היא זו שגרמה להפלת הגשר". בסרטון הבא: מבט מהרחפן על פינוי הכביש. 

 

הבוקר הותר לפרסום שמו של אליחי טדרי, נהג המשאית שנהרג. בת זוגו הגיעה אמש לזירה וסיפרה לאנשי ההצלה בשטח כי קבעה להיפגש איתו בערב. היא סיפרה עוד כי דיברה איתו בטלפון במהלך הנסיעה ומיד הבינה שהוא שנפגע.

 

 

 

זירת האסון (צילום: נתיבי ישראל) (צילום: נתיבי ישראל)
זירת האסון(צילום: נתיבי ישראל)

 (צילום: נתיבי ישראל) (צילום: נתיבי ישראל)
(צילום: נתיבי ישראל)
  

הגשר קרס  ()
הגשר קרס

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)


 (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
(צילום: דניאל אליאור)

 (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
(צילום: טל שחר)

קצת לפני השעה שמונה בערב נשמע פיצוץ אדיר בכביש 4 בין בני ברק לגבעת שמואל כשגשר רמת אלחנן, הסמוך לגשר קוקה קולה, קרס עקב פגיעת משאית. הנהג נלכד במשאית, ובמשך שעות התאמצו כוחות ההצלה לחלצו, תוך חשש כבד לחייו. אחרי חצות נקבע מותו של הנהג. שוטר נפצע באורח קל בניסיונות החילוץ.

 

כביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים, פקקי ענק נוצרו בכל האזור, וכדי להקל על העומסים הוסרו מעקות הבטון המפרידים בין הנתיבים כדי לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום לצאת מהמקום ולנסוע בכיוון ההפוך. עבודות פינוי הגשר נמשכו עד לפנות בוקר, ולאחר שהסתיימו - כביש 4 והצירים באזור נפתחו מחדש לתנועה.

 

 

 
אזור האירוע. הבוקר (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
אזור האירוע. הבוקר(צילום: אבי חי)

 (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)
 

הבוקר נמסר מחברת נתיבי ישראל כי "פתיחת הכביש התאפשרה בכפוף לאישור מהנדסי גשרים ותשתיות במקום, אשר ערכו את כלל הבדיקות הנדרשות. הפינוי המהיר התאפשר בזכות מבצע הנדסי מאומץ ומורכב, שכלל שיתוף פעולה בין מספר גופים, בהם משטרת ישראל, כיבוי ופיקוד העורף".

 

רונן גיא, עד ראייה לתאונה, סיפר על שהתרחש: "שמרתי מרחק של 50 מטר מהמשאית ופתאום ראיתי שהמנוף שלה נתקע בגשר". הוא שקל לעקוף את המשאית אך נמלך בדעתו: "החלטתי בסוף שלא ואז ראיתי מה קרה. חשבתי שזה פיגוע. עצרתי את הרכב בפתאומיות ויצאתי החוצה לראות מה קורה. אנשים החלו לצרוח. חשבתי לעקוף מצד שמאל, אבל ויתרתי. קרה לי נס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים