שתף קטע נבחר

עומרי נרצח בריב על חניה בברוקלין: "איבדנו אדם נהדר"

חבריו של הצעיר הישראלי-אמריקני שנדקר למוות במהלך ריב על מקום חניה בפתח ביתו ספדו לו ברשתות החברתיות: "כל מי שהכיר אותך ידע שאתה בחור קשוח עם לב טוב". שמונה שנים לאחר שאביו ואחיו נהרגו משאיפת גזים רעילים במהלך עבודת אינסטלציה - ייטמן עומרי לצידם בזכרון יעקב

 

 

חבריו של עומרי דהן, ישראלי-אמריקני בן 23, שנרצח אתמול (יום ב') מחוץ לבית משפחתו בברוקלין בגלל ריב על חניה, ספדו לו ברשתות החברתיות. אייל, אחיו של עומרי, נפצע באורח בינוני. "זכיתי לחוות את השבת האחרונה שלך איתך אחי, כמה חיכית לשחרור", כתב בפייסבוק רזיאל צברי, ששירת עם דהן בצה"ל. "היית סמל אצלנו במחלקה ודמות בלתי נשכחת בחיי". הלווייתו תתקיים בשעה 17:00 בבית העלמין בזכרון יעקב.

 

צברי, ששירת עם עומרי בגדוד שמשון בחטיבת כפיר, אמר ל-ynet: "עומרי היה הבחור הכי משוגע ואהוב שהכרתי. הוא היה דמות בלתי נשכחת במחלקה, עם השנינות והציניות הבלתי פוסקת שלו. הוא היה מורעל, התנדב לשירות". דהן שירת בצה"ל כחייל בודד.

 

צברי הוסיף: "ביום שהוא נדקר שלחו אצלנו בקבוצה הודעה: 'שמעתם מה קרה לעומרי?' ומישהו ענה 'מת'. לא יכולתי שלא לצחוק מההודעה, כי בחיים לא הייתי מעלה על הדעת שהוא באמת הלך". הוא אמר עוד: "אחרי כמה דקות שלחו לנו את הכתבה, ועד עכשיו באמת האסימון לא נפל. אנחנו נעבור את זה כולנו ביחד, ויודעים שהוא במקום הרבה יותר טוב עכשיו".

עומרי דהן שנרצח בברוקלין ()
עומרי דהן שנרצח בברוקלין

שירת בצה"ל וחזר למשפחתו ()
שירת בצה"ל וחזר למשפחתו

נועם שוורץ מתל אביב סיפר: "עברנו יחד הכשרה קרבית. לבחור יש קסם אישי, רואים אותו וישר עולה לך חיוך. הוא היה מצחיק אותנו ברגעים הכי קשים, ותמיד דואג שלכולם יהיה טוב. אהבתי אותו כל כך, בן אדם שכולו תרומה ונתינה. הוא יישאר עמוק בלבי תמיד.

 

"אני זוכר לילה אחד שבו הלכתי לישון ממש מאוחר, ב-4 לפנות בוקר, והעירו אותי שוב ב-6 לשמירה. קמתי להתארגן ועומרי קם איתי. חשבתי שהעירו גם אותו לשמור. אבל הוא התארגן יותר מהר ממני, הודיע לי שהוא עולה לשמור במקומי ודרש ממני לחזור לישון. 'אתה היית ער כל הלילה ואני ישנתי טוב'".




מייקל ברגידה, חבר של עומרי מארצות הברית, כתב: "אני לא מאמין שאני כותב את זה, אני מרגיש כאילו רק אתמול יצאנו לבלות יחד. למרות שלא ראיתי אותך תקופה ארוכה, הזמנים הטובים שעברנו יחד יישארו איתי לנצח. כל מי שהכיר אותך ידע שאתה בחור קשוח עם לב טוב".

 

דניאל ג'יי, חבר אחר של עומרי, כתב: "המוות לוקח את הגוף והשם לוקח את הנשמה. כל מי שהיה לו העונג להכיר אותך ולשהות במחיצתך ידע איזה לב טוב יש לך. לעולם לא נשכח אותך". אוריאל שמסיאן, חבר מישראל, כתב: "ברוך דיין האמת. אני לא מאמין שזה קרה, אני עדיין בהלם".

 

חבר בשם אמיתי חריטון פרסם בפייסבוק תמונה של עומרי מתקופת הצבא וכתב: "נוח על משכבך בשלום, חברי לספסל הלימודים. צה"ל והעם היהודי איבדו אדם נהדר".

 

התקרית האלימה שבסופה נהרג עומרי החלה בסביבות חצות שעון ניו יורק, כאשר אייל דהן הגיע הביתה במכוניתו ומצא את החניה חסומה. הוא צפר כמה שניות, וגבר שיצא מבית השכנים החל להתווכח איתו בקול רם ולבסוף זרק עליו בקבוק בירה והכה בו באגרופו. דהן רץ לתוך הבית והעיר את אחיו עומרי, והוויכוח הקולני יצא מכלל שליטה.

 

אחד השכנים ניסה להפריד בין הצדדים, אבל החשוד ניגש למכוניתו, הוציא ממנה סכין ודקר את עומרי בחזהו ואת אייל בזרוע. שני האחים הובהלו לבית חולים, שם נקבע מותו של עומרי. משטרת ניו יורק עצרה את החשוד ברצח בשדה התעופה JFK, כשהיה בדרכו להאיטי, ארץ מוצאו. החשוד, ג'מס ז'אן-פול, בן 41, הובא לתחנת המשטרה בעיר, ואייל דהן, שנפצע באורח בינוני, הובא לתחנה כדי לזהות אותו.

 

נעצר בשדה התעופה. החשוד ברצח עומרי דהן ()
נעצר בשדה התעופה. החשוד ברצח עומרי דהן

הוריהם של האחים, שלמה ושרה, במקור מנס ציונה, הגיעו לארה"ב לפני יותר מ-30 שנה ונולדו להם ארבעה בנים. אבי המשפחה ואחד מילדיו, הראל, מתו לפני שמונה שנים לאחר שנשמו גזים רעילים במהלך עבודת אינסטלציה בעיר. עומרי, בן הזקונים, סיים רק לפני שלושה חודשים את שירותו ביחידה קרבית בצה"ל וחזר לבית הוריו בברוקלין.

 

גופתו של דהן הוטסה אתמול אחר הצהריים לישראל, לאחר טקס פרידה שערכה הקהילה בברוקלין. הוא ייטמן בזכרון יעקב לצד אביו ואחיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים