שתף קטע נבחר

מזדהים עם ברצלונה: טראמפ, האפיפיור, מסי וגם תל אביב

בניין עיריית תל אביב הואר בצבעים של דגל ספרד וראש הממשלה שלח את תנחומיו. הנשיא האמריקני: "אנחנו אוהבים אתכם". הוותיקן: "האפיפיור מתפלל בשביל הקורבנות". ליונל מסי: "רוצים לחיות בעולם בלי שנאה"

 

ראשי ממשלות, נשיאים וגם שחקני כדורגל גינו את פיגוע הטרור בברצלונה, שבו נהרגו 13 אנשים ונפצעו לפחות 100, חלקם במצב קשה מאוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש: "ישראל מגנה בתוקף את פיגוע הטרור בברצלונה. בשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הערב ראינו שוב שהטרור מכה בכל מקום, ועל העולם התרבותי להילחם בו יחד כדי להביס אותו". בניין עיריית תל אביב הואר בצבעי הדגל הלאומי של ספרד.

 

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הגיב בטוויטר לפיגוע: "ארצות הברית מגנה את התקפת הטרור בברצלונה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לעזור. תהיו קשוחים וחזקים, אנחנו אוהבים אתכם".  

בניין עיריית תל אביב, אמש (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
בניין עיריית תל אביב, אמש(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)
 

משרדה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל גינה את ה"התקפה המחרידה" בברצלונה. "אנחנו חושבים בעצב עמוק על הקורבנות של ההתקפה המחרידה בברצלונה, עם סולידריות וחברות יחד עם העם הספרדי", צייץ בטוויטר הדובר של מרקל, סטפן סייברט. נשיא צרפת, עמנואל מקרון גינה בטוויטר את "הפיגוע הטרגי": "אנחנו נישאר מאוחדים ונחושים", כתב מקרון, שהוסיף כי מחשבותיו עם הקורבנות. 

 

דובר הוותיקן אמר אמש כי האפיפיור פרנסיסקוס מתפלל בשביל הקורבנות ומביע את קרבתו לעם הספרדי, ובמיוחד לקורבנות ולמשפחותיהם. 

"תנחומיי למשפחות הקורבנות". מסי (מתוך אינסטגרם) (מתוך אינסטגרם)
"תנחומיי למשפחות הקורבנות". מסי(מתוך אינסטגרם)

לאו מסי, שחקנה של קבוצת הכדורגל ברצלונה, כתב פוסט באינסטגרם שבו הביע את תנחומיו למשפחות הנפגעים. "אני רוצה לשלוח את תנחומיי ואת כל תמיכתי למשפחות ולחברים של הקורבנות של ההתקפה הנוראית בעירנו האהובה ברצלונה, ולגנות באופן מוחלט כל מעשה אלימות. אנחנו לא נכנע, יש הרבה יותר מאיתנו שרוצים לחיות בעולם שלו, בלי שנאה, במקום שבו כבוד וסובלנות הם הבסיס לקיום שלנו".

 

ממשלת קטלוניה הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות הפיגוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בניין עיריית תל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים