שתף קטע נבחר

תיעוד מעיירת החוף שנחרבה בהוריקן: "הכול הלך"

העיירה רוקפורט בטקסס שרגילה למשוך תיירים למעגן היאכטות ולאתרי הנופש שלה ספגה את המכה הקשה ביותר מההוריקן "הארווי". העירייה הפצירה בתושבים לא לשוב בימים הקרובים. ראש העיר: "כל הבתים ניזוקו". אישה נהרגה בשיטפונות באזור וגבר נספה בשריפה בביתו

  

 

אחרי סוף שבוע סוער במיוחד נחשפים ממדי ההרס של הוריקן "הארווי". אלפי התושבים בעיירת החוף רוקפורט לא דמיינו שכך ייגמרו חודשי הקיץ החמים. העיירה הטקסנית שמושכת אלפי חובבי ספורט ימי ותושבי חוץ שבנו לעצמם בתי קיט באזור נחרבה כמעט לחלוטין. אישה אחת נהרגה כתוצאה מהשיטפונות באזור וגבר נספה בשריפה בביתו.

 

את הרחובות הנטושים ברוקפורט מקשטים עמודי חשמל שקרסו, חלקי גגות שנעקרו ממקומם ומכוניות הפוכות שחוסמות חלק מהצמתים. השמשות של כמה ניידות משטרה התנפצו בעקבות הרוחות החזקות, ועצי אלון בני כמאה שנה לא הצליחו להתמודד עם הרוחות והתרסקו על בתים ורכבים. תושב אחד נהרג לאחר שלא הצליח לצאת מביתו בזמן שפרצה אצלו שריפה בבית.

ההרס ברוקפורט עצום  (צילום: AP) (צילום: AP)
ההרס ברוקפורט עצום (צילום: AP)

בעין הסערה. אסון הטבע בטקסס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בעין הסערה. אסון הטבע בטקסס(צילום: רויטרס)

ראש העיר: "כל הבתים נפגעו בדרך כזאת או אחרת" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ראש העיר: "כל הבתים נפגעו בדרך כזאת או אחרת"(צילום: EPA)

מלון שנחרב  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מלון שנחרב (צילום: AFP)

ליסה, תושבת רוקפורט - העיירה שנחרבה - ממתינה לפינוי עם בנה מקסימוס בן הארבע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ליסה, תושבת רוקפורט - העיירה שנחרבה - ממתינה לפינוי עם בנה מקסימוס בן הארבע(צילום: רויטרס)

גורמים רשמיים בעיירה קראו אתמול לכל התושבים שנמלטו מהסופה להישאר כמה שיותר רחוק. ראש העיר ג'ימי קנדריק הודיע כי כל הבתים ניזוקו ברמה כזאת או אחרת, והפציר בתושבים לא לחזור לעיירה. "אם יש לכם מקום להישאר בו, אל תזוזו משם". דובר מחוז אראנסס לארי סינקלייר הודיע כי צוותי המהנדסים יבדקו קודם כל את הבתים שנהרסו כליל כדי לאמוד את הנזק.

 

השופט ברט מילס, שעומד בראש בית המשפט המקומי, שנכח באחד התדרוכים עם רשויות ההצלה אמר: "בבקשה מכם, אל תחזרו. אין לכם מה לחפש פה". מילס הוסיף כי 14 בני אדם נפצעו בשטח העיירה, אך לא ידע לומר אם כולם תושבי המקום: "היו כמה תושבים שהחליטו להישאר וזאת הייתה טעות חמורה".

 

 

צוותי ההצלה בודקים את הנזק בעיירה רוקפורט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
צוותי ההצלה בודקים את הנזק בעיירה רוקפורט(צילום: EPA)

תושבי רוקפורט נטשו את בתיהם  (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
תושבי רוקפורט נטשו את בתיהם (צילום: רויטרס)
 

הקבלן המקומי פרנק קוק, שהסתובב עם הטנדר שלו ברחבי העיירה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "ברגע שהסופה פגעה בעיירה - הכול הלך לעזאזל". קוק בן ה-56 הוסיף: "אתה בר מזל אם משהו בכלל נשאר מהבית שלך".

 

אילוי לורנס היה אחד מאותם ברי מזל. עם היחלשות הרוחות הוא מיהר לבדוק את בית אמו, שאותו בנה יחד עם אביו לפני 36 שנים, "תודה לאל, הוא עדיין עומד!". לורנס העביר את הלילה הקשה בקרוואן הממונע של חברו, והתאמץ לשמור על דלת הכניסה סגורה למרות הרוחות.

 

מפקד משטרת רוקפורט לארי סינקלייר אמר כי בזמן שעין הסערה חלפה מעל העיר, הרוח גרמה לקריסת גג בבית הדיור המוגן. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פינו את כל הדיירים אל בית הכלא המקומי שאסיריו פונו.

 

מעגן היאכטות בקורפוס כריסטי, דרומית לרוקפורט (צילום: AP) (צילום: AP)
מעגן היאכטות בקורפוס כריסטי, דרומית לרוקפורט(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מתיו אוטרו שכר חדר בבית מלון עם אשתו וילדיו, אך החליט בכל זאת לפתוח את בית הקפה שלו במהלך השבת, ובעזרת גנרטור שסיפק את החשמל הכין קפה ומאפים לעוברים והשבים. "לצפות בסופה היה מחזה סוריאליסטי. ראיתי מבנה מסחרי ששקלתי לרכוש נהרס לחלוטין", אמר לסוכנות AP.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

הוריקן הארווי מתקרב לטקסס (צילום: AP) (צילום: AP)
הוריקן הארווי מתקרב לטקסס(צילום: AP)

למרות ש"הארווי" נחלש ומוגדר כעת כסופה טרופית, הגשמים העזים הציפו את הכבישים הבינעירוניים שמסביב ליוסטון שנמצאת צפונית-מערבית לרוקפורט. אישה אחת נהרגה כתוצאה מהשיטפונות וגבר נספה בשריפה בביתו. גם הרחובות הראשיים בעיר הוצפו לחלוטין במהלך הלילה וקשה מאוד לחצות אותם. החזאים מעריכים כי במשך 3 שעות ירדו יותר מ-15 ס"מ גשם רק ביוסטון, כשרוב הכמות ירדה תוך שעה.

 

נמצאים בטקסס? כתבו לנו למייל האדום

 

אורן בלאט, תושב יוסטון שבטקסס סיפר ל-ynet: ''עד עכשיו היה פה שקט יחסית הסופה הכתה דרומה יותר. לפני כשעתיים התחילה סופת גשמים שאמורה להימשך כיממה ומורידה כמויות גדולות של מים, מה שיגרום לשטפונות פה. אנחנו צופים שהמים יגיעו לגובה של מטר ביממה הקרובה. הרשויות כרגע רק מנפקות הרבה אזהרות לשטפונות דרך הטלפונים ואמצעי התקשורת.

 

גם העיירה קייטי שממערב ליוסטון ספגה מכה קשה במיוחד. מנהל באחד מההאנגרים בעיירה אמר לרשת ABC כי ההוריקן חלף מעל העיירה והחריב עשרות מבנים. "עבדנו במשך לילה שלם כדי להבטיח שהרכוש של התושבים שמאוחסן אצלנו לא ייפגע. אטמנו הכל כדי שהשיטפונות לא ייכנסו. בבוקר השותף שלי התקשר אליי ואמר לי שהכול פשוט נהרס".

ההריסות בעיירה קייטי בטקסס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ההריסות בעיירה קייטי בטקסס(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

מורה הדייג צ'ארלס ניוטאון ואשתו בוורלי החליטו בעקבות ניסיון העבר להישאר בביתם, על אף שבתם ושני הנכדים עזבו בשל הסופה. בוורלי סיפרה כי "הדבר הנורא ביותר היה חריקת העצים בשל הרוחות העזות וכל החפצים שהתעופפו מסביב לבית שלנו".

 

 

היא הקפידה לעקוב אחרי הוראותיו של ראש העיר וכתבה את שמה ואת מספר החשבון שלה בביטוח הלאומי על זרועה, למקרה ומסמכי הזיהוי אבדו.

 

רוברט זברנק רצה לעבור את ימי הסופה דווקא על אחת משלושת היאכטות שלו שעוגנות במעגן של רוקפורט. ברגע שרוחות הפרצים הגיעו למהירות של כ-190 קמ"ש - זברנק ראה איך אחת היאכטות שבבעלותו מתחילה לשקוע, והחליט להימלט מהמקום. "כל רכושי היה ביאכטה ששקעה. מעולם לא ראיתי משהו דומה לסופה שפקדה את רוקפורט, ואני חושב שלא אזכה לראות משהו דומה בעתיד".

 

"למרות כל האזהרות על הנזקים הצפוים והסכנה הממשית לחיי אדם, לא דמיינתי ש"הארווי" יגיע לדרגה 4", אמר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בתים הפכו לעיי חורבות
צילום: AFP
מומלצים