שתף קטע נבחר

מי התנקש בבוטו: 5 זוכו מרצח ר"מ פקיסטן לשעבר

בית משפט בפקיסטן זיכה חמישה גברים ממעורבות בפיגוע התאבדות שבו נרצחה בנזיר בוטו ב-2007 בגלל היעדר ראיות. הנשיא לשעבר מושארף, שגם נאשם בקשר לרצח, הוכרז כנמלט וצפוי להיעצר אם ישוב למדינה

בנזיר בוטו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בנזיר בוטו(צילום: EPA)

 

עשור אחרי ההתנקשות שטלטלה את המדינה המוסלמית: בית משפט למלחמה בטרור בפקיסטן זיכה חמישה גברים ממעורבות ברצח ראש הממשלה לשעבר בנזיר בוטו ב-2007 בגלל היעדר ראיות. עם זאת, שני בכירים במשטרה נידונו ל-17 שנות מאסר בגין רשלנות באי מניעת הרצח.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

נשיא פקיסטן לשעבר פרבז מושארף, שנאשם באישומים דומים, הוכרז נמלט על ידי בית המשפט והרשויות במדינה יכולות כעת להחרים את רכושו.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הואשם בטיוח חקירת ההתנקשות בבוטו. הנשיא לשעבר פרבז מושארף (צילום: AP) (צילום: AP)
הואשם בטיוח חקירת ההתנקשות בבוטו. הנשיא לשעבר פרבז מושארף(צילום: AP)

מחבל מתאבד פתח ב-27 בדצמבר 2007 באש לעבר בוטו, ראש "מפלגת העם הפקיסטנית" (PPP) דקות ספורות לאחר עצרת תמיכה בה בעיר רוואלפינדי. בוטו נורתה בראשה ובחזה בעת שביקשה להיכנס למכוניתה. היא נפצעה קשה וכעבור שעה מתה מפצעיה. לאחר שירה בבוטו פוצץ המחבל את עצמו ורצח 16 בני אדם נוספים. בוטו הייתה בת 54 במותה.

 

בוטו נחשבה לדמות דומיננטית בפוליטיקה הפקיסטנית ושירתה פעמיים בתפקיד ראש הממשלה. היא נרצחה כמה שבועות לאחר ששבה לארצה מגלות והחלה לנהל קמפיין בחירות שבו הבטיחה להשיב את השלטון האזרחי למדינה לאחר שמונה שנות משטר צבאי בראשות מושארף.

 

ממשלתו של מושארף האשימה את מנהיג הטליבאן הפקיסטני, בייתוללה מחסוד, ברצח בוטו, אולם זה הכחיש זאת. מושארף עצמו הואשם בטיוח חקירת ההתנקשות בבוטו ובניסיון לטשטש את הראיות שמוכיחות את מעורבות ברצח ראש הממשלה לשעבר.

 

מושארף הואשם ב-2013 בקשר לרצח של בוטו, וכעת הוא נמצא מחוץ לפקיסטן לאחר שבמרס 2016 ביקש לצאת מהמדינה בגלל סיבות בריאותיות עד תחילת משפטו. הגדרתו של מושארף כאדם שנמלט ממשפט מחייבת מבחינה משפטית את הרשויות לעצור אותו ולהעמידו לדין עם שובו מפקיסטן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים