שתף קטע נבחר

גם השנה: מורים לא קיבלו בזמן את שכר ספטמבר

שנה אחרי שמערכת החינוך סערה בעקבות פיגור בתשלומים, גילו הבוקר עובדי הוראה של משרד החינוך כי משכורת ספטמבר לא נכנסה לחשבונות הבנק. "לא עובדת עד שאקבל את שכרי", הלינה אחת המורים. הסתדרות המורים מאיימת להשבית את הלימודים. משרד החינוך: "השכר הועבר, אבל יש עיכוב כנראה בגלל כיפור. התשלום יעודכן עד מחר"

שנה חלפה - ונראה שלא הרבה השתנה: עובדי הוראה רבים, שמקבלים את שכרם ממשרד החינוך, גילו הבוקר (יום א') כי התשלום עבור חודש ספטמבר לא נכנס לחשבון הבנק שלהם. גם בשנה שעברה אירע מחדל דומה שהביא לתסיסה רבה ולהפגנות מחאה של מורים. במשרד החינוך הדגישו הבוקר כי השכר עבור חודש ספטמבר הועבר ביום חמישי האחרון, ושכנראה הוא מתעכב בגלל יום כיפור. יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הודיעה כי אם המשכורות לא ייכנסו עד מחר - היא תשבית את הלימודים.

 

בסך הכול מדובר ב-120 אלף עובדי הוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. כמה מהם הופתעו כאמור לגלות כי משכורת חודש ספטמבר לא התקבלה. "בוקר טוב שנה חדשה, אין משכורת בבנק, ותק של יותר מ-30 שנה, מאכזב ומרגיז", כתבה מורה ברשת החברתית.

מחאת המורים בשנה שעברה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מחאת המורים בשנה שעברה(צילום: מוטי קמחי)

מורה אחרת כתבה: "אין משכורת. לא עובדת יום אחד נוסף עד שאקבל את שכרי במלואו". מורה נוספת ביקשה להסב את תשומת חבריה לכך שעובדי מדינה אחרים כן קיבלו את שכרם, על אף יום כיפור. לדברי מורה אחרת, שעובדת בשני בתי ספר, המשכורת שלה מעיריית תל אביב-יפו התקבלה והמשכורת ממשרד החינוך לא התקבלה.

 

עוד מורה כתבה כי ראתה את התלוש ביום שישי, אך היום יש תקלה: "אין משכורת, מה עושים? יש לנו התחייבויות, חגים". מורה אחר אמר ל-ynet: "משרד החינוך ממשיך בסחבת היומיומית של אי עמידה של תשלום בזמן. איך ייתכן ששאר עובדי המדינה קיבלו את המשכורת היום על אף יום כיפור, ואנחנו לא? אנחנו מאוד מקווים שארגוני המורים יעמידו תגובה הולמת לעיכוב, ואנחנו מקווים שהכסף אכן ייכנס בהקדם".

 

במשרד החינוך לא רצו שהתקלה שגררה סערה גדולה בשנה שעברה תחזור על עצמה גם השנה. אז זה החל בכמה מורים שהעלו לעמוד הפייסבוק עדויות על כך שלא קיבלו את משכורתם במלואה. לרבים מהם היו חוסרים של אלפי שקלים. המחאה שהחלה בשנה שעברה ברשת החברתית צברה תאוצה, והוציאה מאות מורים לרחובות. הם הפגינו מחוץ למשרד החינוך בתל אביב ומחוץ לביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, ודרשו לקבל את שכרם המלא ובזמן.

 

לאחר כמה ימים של מחאה, הודיע בנט כי הקים ועדה לבדיקת הנושא. בהמשך גיבשה הוועדה מתווה חדש בכל נושא משכורות המורים כדי שעיכוב וטעויות כמו שקרו בשנים האחרונות לא יחזרו על עצמם.

 

ממשרד החינוך נמסר הבוקר: "משרד החינוך העביר את שכר ספטמבר 2017 ביום חמישי (28.9.2017). המשכורת יעודכנו עד מחר בבקר בבנק על פי ערך משכורת 1 לחודש. העיכוב, כנראה, נבע מיום כיפור" .

 

"רואים זאת בחומרה"

יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד פנתה בנושא למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב והודיעה לו כי אם הכסף לא ייכנס לחשבונות הבנק של המורים עד מחר - היא תשבית כאמור את הלימודים.

 

לדברי בן דוד, "עובדי ההוראה טרם קיבלו את משכורתם. אנחנו רואים זאת בחומרה רבה במיוחד לאור התראותינו החוזרות ונישנות ששכרם ישולם במלואו ובמועדו. אנו דורשים לשלם את מלוא שכרם של עובדי ההוראה עד מחר, שאם לא כן נפעל בכל האמצעים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותנו, לרבות עיצומים והשבתת כלל מערכת החינוך".

 

במקביל, עמותת "יציגים" שמאגדת עובדי הוראה) מסרה: "למרות הודעת משרד החינוך מיום שישי, בבוקר ערב החג, עובדי הוראה רבים מדווחים כי תלושי השכר אינם באוויר. המערכת אינה עובדת כהלכה, ויש תקלות. אם לא די בכך, הבוקר, 1 באוקטובר, עובדי הוראה רבים מדווחים כי טרם הופקדה משכורת ספטמבר בחשבון הבנק על ידי משרד החינוך (בניגוד למשכורות מהבעלויות רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה אחרים שכן הופקדו במועדן). ביום שלישי הקרוב בשעה 18:30 עובדי ההוראה יוצאים לרחובות במטרה להפגין על גובה שכרם ולדרוש הקמת בית אחד לכל עובדי ההוראה בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מחאת המורים בשנה שעברה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים