שתף קטע נבחר

שבויים רוסים בסרטון של דאעש: "אלה חיילים"

ארגון הג'יהאד האכזרי פרסם לראשונה סרטון שבו נראים בחיים שני רוסים שנפלו בשבי ליד דיר א-זור שבסוריה. סוכנות רויטרס דיווחה: "דאעש טוען שהם חיילים בצבא רוסיה"

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם הערב (יום ג') סרטון שבו הוא מציג לדבריו שני שבויים רוסים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שני השבויים הנראים בסרטון הם חיילים מצבא רוסיה, אולם אין לכך אישור ממקורות נוספים. משרד ההגנה הרוסי מיהר להכחיש שמדובר בחיילים רוסים.

 

אחד השבויים הרוסים המופיעים בסרטון נשמע אומר למצלמה ברוסית: "אני זבתולני רומן, יליד שנת 1979. נולדתי במחוז רוסטוב בכפר ראספיט. במהלך התקפה נגדית שביצע ארגון המדינה האיסלאמית נפלתי בשבי באזור א-שולא. איתי נשבה צרוקנוב גרגורי, והוא יליד 1978". א-שולא הוא כפר באזור דיר א-זור שבסוריה. בסרטון נראים השניים בבגדים אפורים. אחד מהם נראה אזוק ועל פניו של השני נראים חתכים וחבלות.

 

דאעש הוציא להורג בעבר שבויים רוסים שהיו לדבריו "מרגלים", אולם זו הפעם הראשונה שבה הוא מפרסם סרטון של שבויים רוסים בחיים. בעבר גם לא תוארו השבויים האלה כ"חיילים".

 

כבר בשבוע שעבר טען ארגון הטרור כי שבה שני חיילים רוסים באזור דיר א-זור, אולם רוסיה הכחישה את הטענה.

מתוך הסרטון של דאעש ()
מתוך הסרטון של דאעש

רוסיה שלחה בשנה שעברה אלפי חיילים לסוריה כדי לעזור לנשיאה בשאר אסד לכבוש מחדש אזורים שהוא איבד את השליטה עליהם במהלך מלחמת האזרחים. צבא רוסיה מסייע לסורים בהפצצות מהאוויר - אולם גם בייעוץ בשטח. לפי דיווחים רבים חיילים רוסים מסייעים לסורים גם בלחימה של ממש על הקרקע.

 

צבאות סוריה ורוסיה מנסים יחדיו לסלק הן את המורדים הנחשבים מתונים יחסית והן את ארגוני הג'יהאד שכבשו שטחים גדולים בסוריה, בהם דאעש.

 

בשנה האחרונה נחל דאעש תבוסות קשות והוא איבד את רוב השטח שכבש בעיראק לפני שנתיים. גם בסוריה הוא סולק מרבים ממעוזיו. בחודשים האחרונים דווח גם כי מנהיגו, אבו בכר אל-בגדדי, חוסל בהפצצה רוסית, אבל בשבוע שעבר פרסם הארגון קלטת שמע שבה נשמע קולו - והדבר העמיד בספק את הדיווחים האלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נפלו בשבי בדיר א-זור. השבויים הרוסים
מומלצים