שתף קטע נבחר

איראן: "מוות לישראל" ונתניהו על החבל במפגן שנאה

בטהרן מציינים 38 שנה להשתלטות על שגרירות ארה"ב בימי המהפכה האיסלאמית: הקהל השמיע קריאות נגד ישראל והציג קריקטורה של רה"מ תלוי על חבל יחד עם טראמפ ומלך סעודיה

 

איראן מציינת היום (שבת) את יום השנה ה-38 להשתלטות על שגרירות ארצות הברית בטהרן ב-1979, בימי המהפכה האיסלאמית, ולתחילת משבר בני הערובה. כמדי שנה היא עושה זאת במפגן שנאה ברחובות הבירה: אלפים צעדו שם היום וצעקו "להפיל את אמריקה" ו"מוות לישראל".

 

יורים ברוגטקה על מגן דוד בטהרן ()
יורים ברוגטקה על מגן דוד בטהרן



כמה מהמשתתפים באירועי השנאה הציגו קריקטורות של בנימין נתניהו, דונלד טראמפ, מלך סעודיה ומנהיג דאעש זה לצד זה על חבל תלייה.

 

סוכנויות הידיעות מדווחות כי במסגרת האירועים גם הציגה איראן טיל "סג'יל", שהוא טיל קרקע-קרקע שלפי הערכות יכול להגיע למרחק של כ-2,000 קילומטר.

 

האירוע המרכזי נערך מול הבניין שבו שכנה בשנות ה-70 שגרירות ארה"ב. זו הפעם הראשונה שאיראן מציגה את הטיל הזה במהלך המפגן השנתי לציון ההשתלטות על השגרירות.

במהלך ההשתלטות של תומכי המהפכה האיסלאמית על שגרירות ארה"ב ב-1979 נלקחו בשבי 52 בני ערובה – דיפלומטים ואזרחים. הם הוחזקו במשך 444 ימים.

 

המתיחות בין ארה"ב לאיראן גברה מאוד בחודשים האחרונים, בין השאר על רקע סירובו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאשרר את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות שנחתם ב-2015. בחודש שעבר גם הטילה ארה"ב סנקציות חדשות על איראן כעונש על תוכנית הטילים הבליסטיים שלה.

 

בטלוויזיה הממלכתית של איראן דווח כי הפגנות דומות נערכו היום בערים אחרות במדינה. באירוע בטהרן נאם עלי שמחאני, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, ואמר כי טהרן תהפוך את כל הסנקציות שארה"ב מטילה עליה לבלתי יעילות. הוא אמר כי אפילו בעלות בריתה של ארה"ב יודעות שלטראמפ "אין כוח לממש את הבלופים שלו, גם נגד איראן". הוא כינה את ארה"ב "האויב הנצחי של איראן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו וטראמפ "על החבל" במפגן השנאה
מומלצים