שתף קטע נבחר

א-סיסי: "לא אישאר בתפקיד יום אחד נוסף בניגוד לרצון המצרים"

נשיא מצרים יסיים בקרוב את כהונתו הראשונה ועדיין לא הודיע אם יתמודד שוב, אבל הבהיר בריאיון לרשת החדשות האמריקנית CNBC שלא ירוץ לכהונה שלישית: "אני בעד שמירת שתי כהונות של ארבע שנים. לא נתערב בחוקה"

נבחר בבחירות דמוקרטיות לאחר שהוביל הפיכה צבאית שבה הודח הנשיא האיסלאמיסטי מורסי. א-סיסי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נבחר בבחירות דמוקרטיות לאחר שהוביל הפיכה צבאית שבה הודח הנשיא האיסלאמיסטי מורסי. א-סיסי(צילום: EPA)

 

לא מתכוון להידבק לכיסא: נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר בריאיון לרשת החדשות האמריקנית CNBC שלא ירוץ לכהונה שלישית. א-סיסי מסיים את כהונתו הראשונה ועדיין לא הודיע אם ירוץ לכהונה שנייה, אולם הבהיר שאין בכוונתו לשנות את החוקה ואת הסעיף בה שמגביל את כהונת נשיא מצרים לשתי כהונות - כל אחת בת ארבע שנים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

"לא מתאים לי כנשיא להישאר יום אחד נוסף בניגוד לרצון המצרים", אמר א-סיסי בריאיון לרשת האמריקנית. "לא נתערב (בחוקה). אני בעד שמירת שתי כהונות של ארבע שנים כל אחת". עם זאת, כאמור, הוא לא אישר אם הוא מתכוון להתמודד מחדש.

 

הראשון שהודיע על ריצתו לנשיאות מצרים. עורך הדין ופעיל זכויות האדם חאלד עלי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הראשון שהודיע על ריצתו לנשיאות מצרים. עורך הדין ופעיל זכויות האדם חאלד עלי(צילום: רויטרס)

א-סיסי עלה לשלטון במצרים ביוני 2014, שנה לאחר שהוביל הפיכה צבאית והדיח את הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", שלא זכה לפופולריות רבה במצרים, אבל נבחר בבחירות דמוקרטיות לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארק במהפכה עממית.

 

ארגוני זכויות אדם טוענים שמאז כניסתו לתפקיד הוביל א-סיסי מהלך חסר תקדים של דיכוי יריבים פוליטים, פעילי אופוזיציה ופעילים למען הדמוקרטיה וכן כלי תקשורת שמתחו ביקורת על הממסד.

 

אם ירוץ לכהונה שנייה לא צפוי א-סיסי להיתקל במכשול רציני מצד האופוזיציה, ורבים במצרים רואים בו דמות חיונית לשמירת היציבות במדינה הערבית הגדולה בעולם, שעברה טלטלה פוליטית וחברתית גדולה במהפכת 2011 ושמצבה הכלכלי קשה.

 

עורך הדין ופעיל זכויות אדם חאלד עלי היה אתמול לאדם הראשון שמכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים. הוא הצהיר שיקרא תיגר על א-סיסי, אך הדבר תלוי באישור מועמדותו על ידי הרשויות במדינה.

 

עלי בן ה-45 עלה לכותרות במצרים כשהוביל בחודש ינואר את המחאה נגד העברת האיים בים האדום טיראן וסנפיר לידי סעודיה. המהלך שהוביל א-סיסי לאחר שחתם על הסכמי ענק עם מלך סעודיה סלמאן עבד אל-עזיז הוציא לרחובות המונים שטענו שמצרים נכנעת לענקית הנפט מהמפרץ הפרסי והופכת למדינת חסות של ריאד. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
שתי כהונות ודי? א-סיסי
צילום: EPA
מומלצים