שתף קטע נבחר

מתנקשים עם דרכון בוסני: חקירת חמאס שמאשימה את המוסד בחיסול מהנדס המל"טים

11 חודשים חלפו מאז חיסולו המסתורי בתוניסיה של מוחמד א-זווארי, איש הזרוע הצבאית של חמאס שהיה אחראי על פיתוח מל"טים. במסיבת עיתונאים בביירות הודיע חמאס - ולא בפעם הראשונה - כי ועדת חקירה מצאה שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול

 

ההצהרה הלא-מפתיעה של חמאס: במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ה') בביירות הודיע ארגון חמאס כי מוחמד א-זווארי, איש הזרוע הצבאית של הארגון ואחד ממהנדסי המל"טים שלה, שנורה למוות בדצמבר אשתקד בעיר ספאקס בתוניסיה, חוסל בפעולה של המוסד הישראלי. זו אינה הפעם הראשונה שחמאס מפנה אצבע מאשימה לעבר ארגון הביון הישראלי.

 

"החלטנו מייד אחרי החיסול להקים ועד חקירה, והמוסד הוא שעומד מאחורי החיסול", נאמר במסיבת העיתונאים של חמאס, שם הציג בכיר חמאס מוחמד נזאל את מסקנות החקירה. "היה דיון פנימי בחמאס אם לפרסם את תוצאות החקירה או לא, ולבסוף החלטנו שאין מנוס מלפרסם את התוצאות משום שהמוסד עומד מאחורי חיסולים רבים, החל מאבו ג'יהאד ועד עימאד מורנייה".

הכרזה שפרסם חמאס לאחר מותו של א-זווארי ()
הכרזה שפרסם חמאס לאחר מותו של א-זווארי

מסיבת העיתונאים שבה הוצגו ממצאי חקירת חמאס בנוגע לחיסול  ()
מסיבת העיתונאים שבה הוצגו ממצאי חקירת חמאס בנוגע לחיסול

ועדת החקירה של חמאס מצאה לטענתה כי ההכנות לחיסול החלו כשנה וחצי לפני פעולת החיסול. במסיבת העיתונאים נאמר כי עיתונאית מאירופה שנשאה דרכון הונגרי יצרה עם א-זווארי קשר כדי לקבל ממנו מידע. הוא סירב לשתף פעולה כי חשד בה. לאחר מכן החלו ההכנות הלוגיסטיות לחיסול, ארבעה חודשים לפני הוצאת התוכנית לפועל.

 

עוד נטען כי החוליה שכרה דירה ושתי מכוניות וכי המתנקשים הגיעו לתוניסיה עם דרכון בוסני והם השתמשו בכיסוי של חברות קש מאירופה. ביום החיסול, כך לטענת ועדת החקירה, יצא א-זווארי ממרפאה והיה נתון למעקב. הוועדה מצאה כי רכב אחד התנגש ברכבו של מהנדס המל"טים. מהרכב הפוגע יצאו אנשים וירו בא-זווארי באקדח עם משתיק קול. א-זווארי, כך לפי חקירת חמאס, נפגע משמונה קליעים ומת במקום.

אנשי הזרוע הצבאית של חמאס בהפגנה בעזה לאחר החיסול (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס בהפגנה בעזה לאחר החיסול(צילום: AFP)
ועדת החקירה של חמאס טוענת כי מפקד הפעולה היה אדם בשם יוהאן וכי התוכנית כללה שלוש חוליות, בהן חוליה לוגיסטית וחוליית החיסול.

 

יממה לאחר שנורה למוות הודו בחמאס כי א-זווארי היה איש הארגון. "הוא פעל נגד ישראל בהגנה על פלסטין והיה לאחד המפקדים שפיקחו על מערך הכטב"מים (כלי טיס בלתי מאויש) 'האבאביל' של הזרוע הצבאית, שביכולותיו חזו במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014", אמרו בארגון העזתי.

 

אשתו של מהנדס המל"טים, מאג'דה חאלד סאלח, סיפרה ל"אל-ג'זירה" על החיסול הדרמטי: "בשעה עשרה לשתיים שמענו קול של יריות. יצאתי מהדלת של הבית ורצתי. חשבתי שזה מכל גז. אבל יצאתי מהדלת ומצאתי את המכונית של בעלי מנופצת מאחור. הלכתי לחזית הרכב ומצאתי את בעלי. קראתי לבעל שלי, שיש לו עוד שם - מוראד. אמרתי 'מוראד, תענה לי'. שמתי את היד שלי על הלב שלו, והבגדים היו מלאים בדם. הטלפון שלו נפל ליד שלי. הכדור נכנס אליו וללב שלו. היה כדור אחד כאן וכדור אחר בצוואר. אני לא יודעת איפה היו עוד כדורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים